Perheen taloudellinen tasa-arvo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja V.I.P.10
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tulojen mukaan meilläkin:
Tulojen mukaan meilläkin maksetaan, eli se, kummalla on rahaa, maksaa. Käytännössä kummallakaan ei jää palkasta juuri mitään tilille, sillä pyrimme maksamaan asunto- ja mökkilainat nopeasti ja siihen meneekin pääosa palkasta aina heti palkkapäivänä.

Tällä hetkellä minulla on viikko palkkapäivään ja tilillä on noin 70 euroa, enkä ole yhtään paniikissa :) Ruokaan kahdelta hengeltä menee viikossa vähän yli 20 euroa, bussikortti on voimassa ja laskut on maksettu, joten viime kuukauden palkasta jäänee "säästöön" noin 50 euroa.

Käteisellä en minäkään ikinä maksa mitään, kortin kanssa elämä on mielestäni paljon helpompaa.

Järkevää tekstiä! Toisaalta taas huvittaa minkälaisen käänteen keskustelun sävy sai ...ei muuta kun "riitelemään" onko jollain viittä tonnia vai ei! Todella naurettavaa, vaikkakin ehkä joidenkin ontuvien esimerkkien valossa kirjoitettuna.

Itse olen elänyt n. puolet elämästäni kädestä suuhun, ja mikäs siinä, eletty on.
Mutta nyt näyttäisi että minusta taitaa tulla kitupiikki, kun sitä rahaa vihdoinkin on sen verran ettei ihan joka centtiä tarvitse venyttää..

Mutta kuten sanottu, tilanteen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Täh?:
usein luottokorteista puhutaan luottokortteina, vaikka kyse on enemmän maksuaikakorteista. Eli jos laskun maksaa ajallaan ei korkoa mene. Mutta saa erilaisia etuja kortin käyttämisestä.

[/img]http://epp-ed.europarl.eu.int/Activities/euro/pics/eurocash2.gif
Kuvalähde: http://epp-ed.europarl.eu.int/Activities/euro/pics/eurocash2.gif

Juuri näin, mutta kun tilillä on aina rahaa, ei tarvitse ostaa velaksi, ei vaikka olisi millainen arsenaali kortteja, ja niille maksuaikaa. [color=red ]Pankin kautta käteisellä, jes.[/color]
Mitä niihin etuihin tulee, en tarvitse mitään "pisteitä", en myöskään omista ainuttakaan kauppaketjujen bonus korttia. En siis juokse bonusten perässä. Ei ole yksinkertaisesti tarvetta.

Kaikki maksaa nykyään korteilla. Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, ettei tilillä olisi rahaa.

Korteillakin maksettaessa on pidettävä aivan samalla lailla mielessä, että rahaa ostoksiin on. Mutta toki jos oman rahatilanteen hahmottamista helpottaa käyttää käteistä, tai luottotiedot eivät ole vaikkapa nuoruuden törttöilyjen takia kunnossa tai jatkuvasti höylää kortit yli, niin silloin kannattaakin pitää käteisvaranto riittävänä.

Alkuperäinen kirjoittaja huvittunut:
[viesti moderoitu]

Pitäis ""noinkin"" tyhmän tietää että lidliin ei käy mitkään bonus kortit ja sieltä "mun" on kura kaljat haetava kun se "on" ainoo paikka joka vastaan "ottaa" sossun maksu sitoumuksia. Ei *se* tee musta huonoo ihmistä olen kuitenkin insinööri (ja oletettavasti "noiden" kahden isä)

Alkuperäinen kirjoittaja Korttihai:
Kaikki maksaa nykyään korteilla. Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, ettei tilillä olisi rahaa.

Korteillakin maksettaessa on pidettävä aivan samalla lailla mielessä, että rahaa ostoksiin on. Mutta toki jos oman rahatilanteen hahmottamista helpottaa käyttää käteistä, tai luottotiedot eivät ole vaikkapa nuoruuden törttöilyjen takia kunnossa tai jatkuvasti höylää kortit yli, niin silloin kannattaakin pitää käteisvaranto riittävänä.

[color=red ]Juuri näin, mutta kun tililläni on aina rahaa, ymmärsitkö, vai lukeudutko näihin riidan haastajiin, harmi.[/color]

Hienoa että tililläsi on aina rahaa. Se on ihan normi tilanne suurimmalla osalla länsimaisia ihmisä. Ei siinä ole mitään epätavallista. Mutta tuntuu olevan sinulle korostetun tärkeää.

Hienoa että tililläsi on aina rahaa. Se on ihan normi tilanne suurimmalla osalla länsimaisia ihmisä. Ei siinä ole mitään epätavallista. Mutta tuntuu olevan sinulle korostetun tärkeää.

Ehkä en ole vielä siihen tottunut, että sitä on niin ylettömästi. Vanhemmat kuolivat joitain vuosia sitten suhteellisen varakkaina, ja olin ainoa perijä. Saattaa hyvinkin olla että henkseleiden paukuttelu kuultaa tekstissäni. Olen pehoillani.

Alkuperäinen kirjoittaja V.I.P. - setä:

Ehkä en ole vielä siihen tottunut, että sitä on niin ylettömästi. Vanhemmat kuolivat joitain vuosia sitten suhteellisen varakkaina, ja olin ainoa perijä. Saattaa hyvinkin olla että henkseleiden paukuttelu kuultaa tekstissäni. Olen pehoillani.

Ja muutkin on pehoillaan, koska aion dokata perintöni, mutta kirjoittelua en tänne lopeta. Niccejä minulla on jo monta ja kerran päivässä avaan yhden lisää, että pysyn ilonanne pitkään. Maksani tosin sanoo jo *poks*, mutta ostan rahoillani uuden. Olen kirjoittautunut yliopistoon, minustakin tulee "akateeminen", ensimmäinen luentoni on: Yhdys sanat oikein kirjoituksessa. Valmistuttuani lähden Capriellalle juhlimaan ja kyllä teitä sitten harmittaa. Käytän ehkä kuitenkin 2€ laivan kompuutteriin, että voin teille terkkuja lähetellä.

Alkuperäinen kirjoittaja V.1.P.-setä:
Alkuperäinen kirjoittaja V.I.P. - setä:

Ja muutkin on pehoillaan, koska aion dokata perintöni, mutta kirjoittelua en tänne lopeta. Niccejä minulla on jo monta ja kerran päivässä avaan yhden lisää, että pysyn ilonanne pitkään. Maksani tosin sanoo jo *poks*, mutta ostan rahoillani uuden. Olen kirjoittautunut yliopistoon, minustakin tulee "akateeminen", ensimmäinen luentoni on: Yhdys sanat oikein kirjoituksessa. Valmistuttuani lähden Capriellalle juhlimaan ja kyllä teitä sitten harmittaa. Käytän ehkä kuitenkin 2€ laivan kompuutteriin, että voin teille terkkuja lähetellä.

KIITOKSENI TULI VIERAILUSTA, TULI TOISTEKIN KYLÄÄN. Olen tosi pahoillani kirjoitusvirheistä, ehkä niitä syntyy niin paljon, sillä kirjoitan myös nopeasti, kuten ystävämme "Witchie". En vaan osaa äidinkieltä, sorry ddt....äsh, virheitä tulee.

kirotuvirheet ei haittaa mutta yhdys sanat osaa vitsiekin joka kirjoittaa nopeasti JA oikein. meitä on muuten täällä monta jotka e i susta tykäää e n k ä ole kukaan keneksi minua luulet.

Mahtaa olla vaikeaa, kun on niin monia henkilöitä jotka eivät "ymmärrä" sinua, että joutuu näpyttelemään useita eri vaihtoehtoja arvuutellessaan, kuka minkäkin nikin takana on. Siinäpä sinulle sarka.

Eikö nyt pitäisi setän mennä päivä- tai iltaunille, kun mennyt sanat ihan tsekaisin. Tai vaikka varata aika lekurille, että saa sopivaa lääkettä. Kun ei ite huomaa kun päässä viiraa...sellaista on jonkun elämä täällä, kun yrittää leikkiä muka fiksua mutta on kiusaaja....

Minun mieheni on yrittänyt tulla toimeen ilman luottokortteja (hänhän ei niitä tarvitse!) vaan nyt alkaa jo antaa periksi kun esim. netistä palveluiden ja tavaroiden, vaikkapa matkojen ja lentolippujen, tilaaminen ilman luottokorttia ei onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja N56:
Minun mieheni on yrittänyt tulla toimeen ilman luottokortteja (hänhän ei niitä tarvitse!) vaan nyt alkaa jo antaa periksi kun esim. netistä palveluiden ja tavaroiden, vaikkapa matkojen ja lentolippujen, tilaaminen ilman luottokorttia ei onnistu.

Niin totta.

Hotellien tai lentojen varaaminen ei tosiaan ilman luottokorttia luonnistu, eli aika vähiin jää matkustelu tai matkatoimistojen varaan, jos luottokorttia ei ole. . Meillä myöskin tilataan paljon kirjoja ja urheiluvälineitä ulkomailta, sekin onnistuu vain luottokortilla.

En ymmärrä miten joku pärjää nykyään ilman.

käy varmaan latomassa seteleitä tiskiin kun tilailee matkatoimistosta seiväsmatkoja. Tuskinpa tuo on ikinä tilannut netistä muuta kuin turpaansa tai vongannut tussua.

Tällä järjellä en mene antamaan luottokorttini numeroa nettiin..en missään olosuhteissa. Silti matkustelen, shoppailen ja vietän muutenkin ehkä vähän keskitasoista parempaa elämää.

"Keskitasoista parempaan elämään" tuskin ertyisesti tarvitsee rahaa edes luottokorttia. Minulle itselleni ainakin tärkeimpiä ovat asiat joita ei rahalla lunastetan

Mutta varatakseen hotellin ulkomailta, luottokortti on nykyään välttämättämyys kuten moni muukin on täällä sanonut. Se, ettei uskalla luottokorttinsa numeroa antaa on oma valinta ja toki hommat hoituvat niinkin mutta suuremmalla vaivalla ja paljon kalliimmin.

Vai tekekö juuri se seikka elämästäsi keskitasoista parempaa, että maksat mieluummin komissiota matkatoimistoille heidän suppeasta hotellivalikoimastaan ja jonotat puhelimessa tai paikanpäällä asioidaksesi Töölön matkatoimistossa?

Ei minullakaan ole järkeä, koskaan ollutkaan, mutta eipä ole luottokorttiakaan. Olen polttanut luottotietoni kauan sitten. Velkajärjestelyn maksoin perinnöillä ja lopuilla ostin auton, vaikka korttikin on kuivumassa.
Jos minulla olisi luottokortti, en minäkään sen numeroa antaisi netissä, kun netissä voi niin helposti selvittää kaikki tiedot, IP-numerot ja muut.... jos joku vaikka hakkeroi tietokoneeseen. Olis se kauheeta.

Alkuperäinen kirjoittaja Just joo:
"Keskitasoista parempaan elämään" tuskin ertyisesti tarvitsee rahaa edes luottokorttia. Minulle itselleni ainakin tärkeimpiä ovat asiat joita ei rahalla lunastetan

Mutta varatakseen hotellin ulkomailta, luottokortti on nykyään välttämättämyys kuten moni muukin on täällä sanonut. Se, ettei uskalla luottokorttinsa numeroa antaa on oma valinta ja toki hommat hoituvat niinkin mutta suuremmalla vaivalla ja paljon kalliimmin.

Vai tekekö juuri se seikka elämästäsi keskitasoista parempaa, että maksat mieluummin komissiota matkatoimistoille heidän suppeasta hotellivalikoimastaan ja jonotat puhelimessa tai paikanpäällä asioidaksesi Töölön matkatoimistossa?

En nyt viitsi tässä alkaa neuvonantajaksi, mutta onhan noita mahdollisuuksia hoitaa asiansa..jokainen tekee kuin parhaakseen näkee.

Alkuperäinen kirjoittaja V.I.P - viheltäjä:
Ei minullakaan ole järkeä, koskaan ollutkaan, mutta eipä ole luottokorttiakaan. Olen polttanut luottotietoni kauan sitten. Velkajärjestelyn maksoin perinnöillä ja lopuilla ostin auton, vaikka korttikin on kuivumassa.
Jos minulla olisi luottokortti, en minäkään sen numeroa antaisi netissä, kun netissä voi niin helposti selvittää kaikki tiedot, IP-numerot ja muut.... jos joku vaikka hakkeroi tietokoneeseen. Olis se kauheeta.

Tiedätkö viheltäjä, kaikista paras olisi kun hakkeroisit itsesi täältä muualle. Tänne on ilmestynyt taas epämääräinen joukko, vittuilemaan ja kyttäämään toisten pikkuvirheitä. Eikö teitä hävetä.

Yhteistyössä