Alkuperäinen kirjoittaja :):
Kyllä nuo kotihoidon puolustajat on usein sellaisia max. ammattikoulun käyneitä äityleitä, jotka henkeen ja vereen puolustaa elämäntyyliään ja verhoaa sen "hienoksi arvovalinnaksi". Heillä vaihtoehto olisi todennäköisesti joku surkeapalkkainen työ klo 8-16. En väitä, että tällainen ihminen on äitinä huono, mutta naurattaa tuo mustavalkoisuus ja kapeakatseisuus. Huomaa, että elämää on nähty vain sieltä "mamman vinkkelistä". Jos tekin kouluttautuisitte ja saisitte elämäänne muualtakin voimaa kuin lapsista, niin ehkä ammentaisitte lapsillennekin jotain enemmän? Onko vain täysin uhrautuva äiti mielestänne hyvä äiti? Teillehän kotiäitiys ei ole uhraus, kun ette ole muuhun kuin äitiyteen elämässä kyenneet

. Ihan tervettä tietysti puolustaa omaa kykenemättömyyttä ja verhota se "loistavan äitiyden" taakse

. Ja mitä siitä tulisi, jos porukka alkaisi käyttää sossua turvatakseen kotona olemisen? Toimeentulotuki on tarkoitettu _viimeiseksi vaihtoehdoksi_, ei miksikään päivähoitoavuksi.
Juu ja sielä oli muutama muukin virhe, kun pieni tässä sylissä niin ei kirjoitus suju ilman pätkimistä. Mutta toivottavasti tuli hyvä mieli huomauttamisesta

Näistä asioistahan tässä keskusteltiinkin
Joka tapauksessa yleistät itse ja samalla syytät toista yleistämisestä. No meneehän se niinkin.
Meidän perheessä alle 2,5 vuotias ei kuulu vieraan hoitoon, mutta myöskään marttyyriksi joka hoitaa koko lapsuuden ajan kotona vedoten lapsen parhaaseen en ole ryhtymässä.
Itseasiassa oma kapea katseisuutesi paljastaa sivistystasosi.
Olen korkeasti koulutettu ja työelämässä hyvin pärjännyt, kuten myös mieheni. Yhteinen päätös oli, että lapsi hoidetaan vähintään 2,5 vuotiaaksi saakka kotona. En ole jäämässä lopullisesti kotiin, mutta en myöskään ymmärrä niitä joilla esim. rahallisesti olisi mahdollisuus hoitaa lapset kotona, mutta oman mukavuuden halun vuoksi laitetaan mahdollisimman pienenä hoitoon.
Omat kk tulot n. 3000e ja totta kai se helpottaisi elämää hurjasti, mutta ei kaikkea lasketa rahassa.