pihan omistajat...kirsikkapuista

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
onko kellään kirsikkapuuta pihalla? Jos on niin tekeekö ne ihan oikeasti niitä kirsikoita.....sillain ihan syötäväksi asti :)

kuinka paljon ne tarvii kasvutilaa....ja onkohan ne itsepölyyntyviä vai tarviiko olla kaksi?

Entä mikä on paras puu pihalle....luumu, omena, kirsikka?
kokemuksia
 
Meillä on kirsikkapuita, ne on levinnyt tuolta naapurin pihasta, on ainakin 1 isompi ja 2 pientä alkua...Kukkivat juuri kauniisti, mutta sää nähdä onko kirsikoita tulossa vai halla purrut. :/ Meidän aikana ei ole (2kesää) tullut vielä marjoja...mutta kyllä niitä sitten kuulemma tulee ja paljon, kun on tullakseen .Pölytykset ym. täyttä hepreaa.... :laugh:

Omenapuita on myös ja luumupuu laitetaan syksyllä....Kyllä silti kirsikoita ootan eniten. :p
 
Kyllä on pari kirsikkapuuta ja tekevät kirsikoita. Syödään suoraan puusta kaikki kirsikat. Nam :). Luumu- ja omenapuitakin on. Lajikkeista neuvovat puutarhaliikkeissä hyvin. Itse ostin kaksi luumupuuta juuri viime kesänä. Lajikkeesta riippuu kasvutila, mutta varsinkin omenapuut usein kasvat isoksi (tämäkin lajikkeesta riippuen). Minä en osaa noista suosikkia nimetä. Kaikki hyviä.
 
mä noista kirsikoista tykkäisin tooooosi paljon :) mutta ilmeisesti on aika herkkiä noille hallaöille?.....pitänee kait tänään jonnekin puutarhaliikkeeseen mennä....

 
Meillä oli ja syömättä ne jäi. Kauniisti se kyllä kukki keväisin :whistle:

Suomessa kuulema menestyy paremmin nämä happamammat.

Voihan se olla että nykyään on jo makeampia, mutta kannattaa mennä puutarhaliikkeeseen ottamaan selvää, niin tiedät mitkä teidän kasvuvyöhykkeellä menee.
 

Yhteistyössä