Pikkusisko se saa sitten toisen lapsen + häädän hänet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos, osasyy tähän ketjuun oli että kyllä se kolahti kun sisko haukkui minut aiemmin. Olisihan se mukava auttaa, elättää ja ties mitä, mutta se ei palvele ketään pitkällä tähtäimellä. Täältä sain tukea pysyä nyt tällä linjalla.

Jo tuo että pitäisi heille rakentaa talo-kommentti kertoi miten lapsen tasolla hän vielä on, onneksi näistä vakavista asioista voimme keskustella uudestaan vaikka 10 vuoden kuluttua kun he ovat kasvaneet aikuisiksi.

[QUOTE="Pettynyt";25435542]Kiitos, osasyy tähän ketjuun oli että kyllä se kolahti kun sisko haukkui minut aiemmin. Olisihan se mukava auttaa, elättää ja ties mitä, mutta se ei palvele ketään pitkällä tähtäimellä. Täältä sain tukea pysyä nyt tällä linjalla.

Jo tuo että pitäisi heille rakentaa talo-kommentti kertoi miten lapsen tasolla hän vielä on, onneksi näistä vakavista asioista voimme keskustella uudestaan vaikka 10 vuoden kuluttua kun he ovat kasvaneet aikuisiksi.[/QUOTE]

Joo, teet vaan karhunpalveluksen siskolles jos nyt jatkat tota vanhempien opettamaa hyysäystä. Ei se lopu koskaan. Tiukkana vaan! Ja muulle vuokralle, sinulle se tuskin ajoissa/koskaan vuokria makselis.

[QUOTE="Pettynyt";25435542]Kiitos, osasyy tähän ketjuun oli että kyllä se kolahti kun sisko haukkui minut aiemmin. Olisihan se mukava auttaa, elättää ja ties mitä, mutta se ei palvele ketään pitkällä tähtäimellä. Täältä sain tukea pysyä nyt tällä linjalla.

Jo tuo että pitäisi heille rakentaa talo-kommentti kertoi miten lapsen tasolla hän vielä on, onneksi näistä vakavista asioista voimme keskustella uudestaan vaikka 10 vuoden kuluttua kun he ovat kasvaneet aikuisiksi.[/QUOTE]

Jos päästää suustaan vielä jotain vastaavia typeryyksiä,että teidän pitäisi nyt talo rakentaa,niin voisit tietysti kysyä että millä edellytyksillä lisääntyvät ja vielä kahdesti,jos torpankin pitäisi taivaasta tipahtaa?

Ei jumaliste,sun siskos on kyllä oikein kauhukakara. Käy kyllä sääliksi lapsensa,kun kuulostaa ihan penskalta itekin. Ja aika moni muukin tässä ketjussa,kaikki pitäisi saada ilmaiseksi rajattomasti...

[QUOTE="penni";25435600]Jos päästää suustaan vielä jotain vastaavia typeryyksiä,että teidän pitäisi nyt talo rakentaa,niin voisit tietysti kysyä että millä edellytyksillä lisääntyvät ja vielä kahdesti,jos torpankin pitäisi taivaasta tipahtaa?

Ei jumaliste,sun siskos on kyllä oikein kauhukakara. Käy kyllä sääliksi lapsensa,kun kuulostaa ihan penskalta itekin. Ja aika moni muukin tässä ketjussa,kaikki pitäisi saada ilmaiseksi rajattomasti...[/QUOTE]

Samoin aloittaja ostaa nyt osin miehensä perinnöllä todella arvokkaan ja suuren metsä ja maatilan, ostaa nyt ja halvalla, jotta pikkusisko jäisi ilman.

Tästä ei pääse mihinkään.

Ja hänen oma lauseensa: "edes omat lapsemme eivät ole noin paljon kylässä olleet" on jotenkin oudon kuuloinen, aivan kuin hänen lapsensa olisivat jotenkin parempia ja jos he olisivat olleet noin paljon "kylässä" (siskon lapsi on hoidossa hänen lapsensa kylässä,) ja se olisi aivan normaalia että hänen lapset oin paljon mutta vastuuttoman luuserisiskon pentu on hoidossa ja se ei ole sallittua.

taitaa aloittaja olla keksinyt tämän ostamisenkin estääkseen siskon lasta olemasta nii npaljon isovanhempiensa kanssa kuin on ollut. ja viedäkseen siskoltaan perinnöt.

ja kyllä, myös ennen vanhaan kaikille rakennettiin asunnot yhteisvoimin, suomessa. on pitkään ollut suomessakin ajatus että kaikille kuuluu koti ja tiloja on lohkottu ja perhe tehnyt kaikille talon. jos sitä tilaa kerran paljon on ollut.

Samoin aloittaja ostaa nyt osin miehensä perinnöllä todella arvokkaan ja suuren metsä ja maatilan, ostaa nyt ja halvalla, jotta pikkusisko jäisi ilman.

Ja hänen oma lauseensa: "edes omat lapsemme eivät ole noin paljon kylässä olleet" on jotenkin oudon kuuloinen, aivan kuin hänen lapsensa olisivat jotenkin parempia ja jos he olisivat olleet noin paljon "kylässä" (siskon lapsi on hoidossa hänen lapsensa kylässä,) ja se olisi aivan normaalia että hänen lapset oin paljon mutta vastuuttoman luuserisiskon pentu on hoidossa ja se ei ole sallittua.

taitaa aloittaja olla keksinyt tämän ostamisenkin estääkseen siskon lasta olemasta nii npaljon isovanhempiensa kanssa kuin on ollut. ja viedäkseen siskoltaan perinnöt.

ja kyllä, myös ennen vanhaan kaikille rakennettiin asunnot yhteisvoimin, suomessa. on pitkään ollut suomessakin ajatus että kaikille kuuluu koti ja tiloja on lohkottu ja perhe tehnyt kaikille talon. jos sitä tilaa kerran paljon on ollut.

Sulle on varmaan sattunut elämässäsi jotain tosi surullista. Jos ylipäänsä ajattelet, että vanhempien omaisuus on jotenkin lasten (tai yhden lapsista) henkilökohtaista omaisuutta perinnön muodossa.

Toi sun viimeinen osio on ihan käsittämätön. Kuka on ap:lle rakentanut sen talon? Se pikkusiskoko?

meneppä nyt sinne sossuun taas jos vanhempas eivät ostaneet sulle 200 neliöistä lukaalia. Vai satutko oleen samanlainen loinen kun ap:n sisko? vanhemmat hyysää ja niinpoispäin... koita herätä tähän päivään.

AP EI OLE YKSIN OSTAMASSA TUOTA TALOA, vaan miehensä kanssa, AP tuskin SAISI edes käyttää tuota perintöä. Vai meinaaks että ap:n miehen perintö kuuluu MYÖS ap:n pikkusiskolle :D :D

Ei juma mikä sisko! Itse olin 16 kun sain esikoiseni ja muutin poikaystävän kanssa omilleni. Tsemppiä sinulle ap ja toivottavasti saatte järkeä päähän taottua nuorelle perheelle.

Ymmärrän, että vanhemmille voi olla kova paikka, sanoa suoraan tarpeeksi tiukasti lapselleen, että nyt riittää, huolehdi itse itsestäsi.
Vaikka olisi kuinka nuorena äidiksi ryhtynyt, ei ole isovanhempien tehtävä huolehtia koko ajan lapsenlapsestaan. Ei tosiaankaan. Puhu siskollesi, että miksi toinen lapsi nyt, kun poikaystäväkin menossa armeijaan. Sano hänelle suoraan, että isovanhemmat ovat hoitaneet lasta vaikka kuinka paljon ihan pienestä pitäen. Itse en häätäisi heitä heti, mutta laittaisin "tehokuurille", eli antaisin asua siellä asunnossa, mutta pyytäisin maksamaan vuokraa (olisin TIUKKA maksuista yms) ja pistäisin hoitamaan lapsensa ihan täysin itse, siksi aikaa. Ei mitään hoitoapua vaan saisivat pärjätä ihan itse.. Voisi ehkä vähän mieli avartua.. Ja sitten laittaisin myöhemmin kyllä omaan asuntoonsa. Jos elämän realiteetit puskee kahden lapsen kanssa päälle liian kovaa kyllä lastensuojelu puuttuu asiaan.

-Ap kertoi hinnan perustuvan ulkopuolisen välittäjän arvioon
-Ap ei ole viemässä siskon perintöä; konkreettinen talo on tietysti ap:n rahalla hankittua omaisuutta,mutta sitä rahaahan sisko joskus perii? Jos siis perii,voihan vanhemmat tehdä sillä mitä lystäävät,jos laittavat sileäksi esim.
-Tukehtuisin nauruun,ja varmasti myös sisarukseni,jos joku meistä ehdottaisi että rakennetaanpa nyt kimpassa kaikille mökit,ei sen kustannuksen niin väliä. En ole tuollaisesta kuullutkaan,me olemme kaikki omalla työllämme itse talomme rakentaneet.Mutta sullehan on kaikki tullut ilmaiseksi,ei ole tarvinnut kouluja käydä jne?

Itse en häätäisi heitä heti, mutta laittaisin "tehokuurille", eli antaisin asua siellä asunnossa, mutta pyytäisin maksamaan vuokraa (olisin TIUKKA maksuista yms)

Ei oikein tuokaan vetele, ennemmin ihan vieraalle vuokralle, pikkusiskon vanhemmat sen vuokran kuitenkin joutuvat maksamaan kun nyt jo ulosotossa laskut vaikka ilmaseks asuu.

Ja ap tarvitsee remontin ajaksi omalle perheelleen sen missä pikkusisko NYT ON.

AP vois mennä sossussa käymään pikkusiskon kanssa ja selvitellä noita asioita, toimeentulotuki ja muut jutut, auttaa asumistuessa ym.

Siis toinen lapsi tuohon tiloanteeseen, että mies vielä lähdössä armeijaan!!!! Missä järki!!!

otan osaa ap. Teidän rooli+ isovanhempien ei todellakaan ole helppo. Joudutte hoitamaan nuo 2 pientä!

Jos se kundi lhtee armeijaan, niin armeijan kautta maksetaan kotiin jäävän perheen vuokra, joten sellaista ap:n kannattaisi nyt ainakin alkaa perimään niin saa edes jotain taloudellista hyötyä tuosta tilanteesta. Itse olen sitä mieltä että on julmaa olla auttamatta perheenjäsentä vain koska hän elää elämäänsä eri tavalla kuin ap itse.

Lukekaa nyt ne aiemmat viestit. Ap ei VOI antaa siskon jäädä asumaan koska tarvitsee sen talon itse rempan ajaksi.

Eikä se ole mitään auttamista että antaa moisen homman vain jatkua ja sisko vain sotkee asiansa entistä pahemmin. Helpompi siskon on tässä vaiheessa opetella sitä itsenäistä asioiden hoitamista kun sitten kun poikakaveri on armeijassa ja toinen lapsi sylissä.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
[QUOTE="Kifa";25437216]Lukekaa nyt ne aiemmat viestit. Ap ei VOI antaa siskon jäädä asumaan koska tarvitsee sen talon itse rempan ajaksi.

Eikä se ole mitään auttamista että antaa moisen homman vain jatkua ja sisko vain sotkee asiansa entistä pahemmin. Helpompi siskon on tässä vaiheessa opetella sitä itsenäistä asioiden hoitamista kun sitten kun poikakaveri on armeijassa ja toinen lapsi sylissä.[/QUOTE]

Mä ymmärsin että remppa alkaa kesäkuussa. abc kissakävelee-lasketaan yks kaks kol...ainakin 5kk aikaa olisi siskolla asua siinä ja etsiä samalla kämppää.
Mut ap haluaa potkia pellolle HETI.
Että ei VOI on vähän eri asia kuin että ei HALUA.
Ei halua auttaa siskoa jaloilleen, ei halua että sisko on naapurissa, ei halua auttaa lastenhoidossa, ei HALUA.

Ap.ta selvästi harmittaa että isovanhemmat ovat hoitaneet siskon lasta, kun vielä vertasi ettei hänen lapsiaan ole hoidettu...MIKSEI voi olla tyytyväinen että isovanhemmat ovat vielä kyvykkäitä hoitamaan ja ovat olleet avuksi. Miksi niin negatiivinen sävy?

Ja samat teille muille;mikä siinä HOITOAVUSSA on niin kamalaa, että pittää haukkua??? Sen ymmärrän että raha-asiat ovat holtittomassa kunnossa, ja siihen pitäisi tulla muutos, mutta miksi kaikki apua pitäisi ottaa pois ja antaa "pärjätä"omillaan???En tajua teitä. Aika nuoresta tytöstä kuitenkin kyse.
Ei taida kommunikointi olla parhaimmillaan tässä perheessä. Selän takana vaan haukutaan. Ja ääritilanteessa otetaan apu kokonaan pois. huh huh.

Vieras jatkaa vielä: sitä kutsutaan VAHINGONILOKSI.
Kun ensin autetaan ja sitten äärimmäisessä tilanteessa kun sitä apua tarvittaisiinkin,sanotaankin;
pärjääppä omillasi ja vielä haukutaan selän takana.
Miksi sitten ovat auttaneet ollenkaan??????Siksi että voisivat kokea ylemmyydentunnetta.
ja ap;kin selvästi perheineen kokee olevansa parempi ihminen.
Oikea auttaminen tulee sydämmestä, ei siinä syyllistellä jälkeenpäin,tai olla näsäviisaita.

[QUOTE="vieras";25437305]Mä ymmärsin että remppa alkaa kesäkuussa. abc kissakävelee-lasketaan yks kaks kol...ainakin 5kk aikaa olisi siskolla asua siinä ja etsiä samalla kämppää.
Ei halua auttaa siskoa jaloilleen, ei halua että sisko on naapurissa, ei halua auttaa lastenhoidossa, ei HALUA.

Ap.ta selvästi harmittaa että isovanhemmat ovat hoitaneet siskon lasta, kun vielä vertasi ettei hänen lapsiaan ole hoidettu...MIKSEI voi olla tyytyväinen että isovanhemmat ovat vielä kyvykkäitä hoitamaan ja ovat olleet avuksi. Miksi niin negatiivinen sävy?

Ja samat teille muille;mikä siinä HOITOAVUSSA on niin kamalaa, että pittää haukkua??? Sen ymmärrän että raha-asiat ovat holtittomassa kunnossa, ja siihen pitäisi tulla muutos, mutta miksi kaikki apua pitäisi ottaa pois ja antaa "pärjätä"omillaan???En tajua teitä. Aika nuoresta tytöstä kuitenkin kyse.
Ei taida kommunikointi olla parhaimmillaan tässä perheessä. Selän takana vaan haukutaan. Ja ääritilanteessa otetaan apu kokonaan pois. huh huh.[/QUOTE]

Ap:n siskolla kuullostaa olevan hieman vääristynyt käsitys omasta pärjäämisestään. Tulossa jopa toinen lapsi kun pärjää niin hienosti yhdenkin kanssa.

Muut sitten uuvahtavat tämän auttamisoperaatin myötä.

[QUOTE="vieras";25437320]Ap:n siskolla kuullostaa olevan hieman vääristynyt käsitys omasta pärjäämisestään. Tulossa jopa toinen lapsi kun pärjää niin hienosti yhdenkin kanssa.

Muut sitten uuvahtavat tämän auttamisoperaatin myötä.[/QUOTE]

Oiskohan vikaa sitten muissakin,kuin vain pikkusiskossa?
Jos ei jaksa auttaa,kannattaa varmasti opetella sanomaan EI.
Mutta jälkeenpäin syyllistäminen on raukkamaista, jos on itse ensin mennyt auttamaan.

[QUOTE="vieras";25437331]Oiskohan vikaa sitten muissakin,kuin vain pikkusiskossa?
Jos ei jaksa auttaa,kannattaa varmasti opetella sanomaan EI.
Mutta jälkeenpäin syyllistäminen on raukkamaista, jos on itse ensin mennyt auttamaan.[/QUOTE]

Ja lapsen äidillä ei ole mitään omaa tilannetajua?

[QUOTE="vieras";25437305]Mä ymmärsin että remppa alkaa kesäkuussa. abc kissakävelee-lasketaan yks kaks kol...ainakin 5kk aikaa olisi siskolla asua siinä ja etsiä samalla kämppää.

Ei taida kommunikointi olla parhaimmillaan tässä perheessä. Selän takana vaan haukutaan. Ja ääritilanteessa otetaan apu kokonaan pois. huh huh.[/QUOTE]

Huhhuh tätä ymmärryksen kykyä. Abc kissa kävelee, ap:hän on sanonut siskollen, että kesäkuun alussa pitää olla muuttanut pois... Et ilmeisesti osaa lukea?

Mikä siinä on kummallista, ettei oman työn ja lasten jälkeen HALUA olla vuositolkulla toisen piikana? Eikö kummallista olekaan se, että pykää lapsia, joita ei HALUA tai PYSTY hoitamaan? Eikö kummallista ole, ettei näe edes apua, jota perhe on koko ajan antanut?

Mikä ääritilanne tätä nuorta perhettä nyt on kohdannut? Muu kuin se, että pitää elää kuten muutkin ihmiset?

No mun mielestä kuulostaa melko itsekkäältä myös sinun touhusi. Kuulostat juurikin siltä että kuvittelet olevasi paljonkin yläpuolella. Siskosi on kumminkin vielä melko nuori, samoin miehensä. Tuskin sitä rahaa niin hirveästi kummallakaan on, jos on äippälomalla/ opiskelut täysin kesken jne. Ymmärrän miksi vanhempanne ovat halunneet tukea nuorta perhettä. Tokikaan he ei voi asua "muiden nurkissa" ikuisuuksiin, mutta pihalle heitto tuskin parantaa heidän tilannettaan ja teidän välejänne mitenkään. Vai meinaatko että hän jonain päivänä kiittää sinua kun heitit heidät ulos tarpeettomasta piharakennuksesta, kun he olivat korviaan myöten veloissa, nuoria ja tyhmiä? Ennemminkin sopisin jonkinlaisesta pienestä vuokranmaksusta jolla opettelee rahankäyttöä, tuskin sä sitä piharakennusta mihinkään tarttet.

Munkin korvaan muuten kuulostaa aika kurjalta että sisko jätetään ilman mitään perintöä ja sinä saat koko tilan pilkkahintaan, etenkin kun kehtaat olla tuollainen kateellinen ja omahyväinen. Jos sulla on asiat hyvin, niin miksi et voisi auttaa niitä joilla asiat ei ole hyvin? Ja mitä meinaat sillä että ostavat kaupasta herkkuja? Siis, susta olis parempi että järsisivät näkkileipää kolmeenpekkaan kun ovat nuorena menneet perheen perustamaan? Käsittämätöntä pahansuopaisuutta.

Vanhemmat ovat vielä molemmat elossa, joten eivätköhän he ihan itse päätä, mitä omalla omaisuudellaan tekevät. Ehkä he mieluummin myyvät talon perheenjäsenelle kuin täysin ventovieraalle? Jäähän heille perinnönjakoon ap:n maksamat asuntorahat. Perinnönjaossa rahojen jakaminen kenties riitaisan kuolinpesän osakkaiden kanssa on ehkä helpompaa kuin tiluksien.
Niin, toki vanhemmilla on oikeus myös humputella saamansa asuntorahat.

Ja nythän nämä asuntorahat lienee menee uuden asunnon laittamiseen? Tuskin he taivasalle jäävät. Ja tämän uuden asunnonhan sitten perikunta voi myydä tulevaisuudessa ja jakaa rahat (mikäli vanhemmat eivät myy sitäkin ja asetu vaikka yksityiseen vanhainkotiin vuokralle loppuajaksi asuntorahoilla).

Tosin itse olen sitä mieltä, ja aina sanonut vanhemmillenikin, jotta älkää säästäkö meitä varten mitään. Itse olette rahanne ansainneet, käyttäkääkin ne. Tai no mökin ne meille siirtää, mutta se omistetaankin sitten yhdessä. Ulkopuolisille ei saa kukaan osuuttaan myydä.

Yhteistyössä