S
"Siis"
Vieras
Miltä sinusta tuntuu asua isolla perintötilalla sen jälkeen kun olet ajanut siskosi kotoaan ja todennäköisesti KOSKA HE EIVÄT PÄRJÄÄ!!!! he joutuvat sossun asiakkaiksi ja ilman tukiverkkoa he ovat kohta lastensuojelu puolenkin asiakkaita. Onko nautinto asua talossa ja samalla miettiä sitä jotta oli vetämässä sitä mattoa siskonsa jalkojen alta.. Siskosi pitäisi tilanteesta huolimatta yrittää kasvaa ensin itse aikuiseksi ja oppia huolehtimaan lapsista ilman jotta he jäävät tyhjän päälle. Ostaisin jonkun toisen talon sijassasi tai lykkäisin talo kauppoja jotta he itse mahdollisesti lähtisivät. Mutta jos ajat heidät pois katkot samalla siteet![]()
Öööh.... ap kertoi ettei vanhemmat enää halua asua tilalla kun ei ole tiloille käyttöä ja ikäkin painaa. Pitäiskö vanhempien jäädä sinne asumaan ihan vaan jotta sisko sais ilmasen kämpän? Jos vanhemmat ei enää halua tilaa pitää, myyvät jollekin muulle ja tuskin se ulkopuolinen ostajakaan haluaa siipeilijöitä lonnimaan ilmaiseksi?
Ja miksi hitossa tämä perhe välittömästi joutuu lastensuojelun asiakkaaksi jos eivät saa ilmaista kämppää? Ilmaiseen kämppään ei saa tukea. Jos muuttavat vuokralle, saavat siihen kyllä kotiäidin ja inttipojan tuloilla tukea. Mikä siitä tilanteesta välittömästi tekee lastensuojelutapauksen? Jos sisko ja hänen miehensä kantavat perheestään vastuun, miksi he jäävät "tyhjän päälle"? Miksi perheen pitää suojella likkaa "sossun asiakkaaksi" joutumiselta jos on päätetty lapset tehdä ilman koulua tai ammattia?
Eka lapsi ehkä oli vahinko ja siinä asiassa heitä on jo varsin hyvin tuettu. Kun nyt tämä nuoripari ihan itse päätti pikkukakkosen hankkia, nytkö heidän ei tarvitsisi olla vastuussa edes siitä ensimmäisestä saati perheestään?