Pikkusisko se saa sitten toisen lapsen + häädän hänet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25437407]No mun mielestä kuulostaa melko itsekkäältä myös sinun touhusi. Kuulostat juurikin siltä että kuvittelet olevasi paljonkin yläpuolella. Siskosi on kumminkin vielä melko nuori, samoin miehensä. Tuskin sitä rahaa niin hirveästi kummallakaan on, jos on äippälomalla/ opiskelut täysin kesken jne. Ymmärrän miksi vanhempanne ovat halunneet tukea nuorta perhettä. Tokikaan he ei voi asua "muiden nurkissa" ikuisuuksiin, mutta pihalle heitto tuskin parantaa heidän tilannettaan ja teidän välejänne mitenkään. Vai meinaatko että hän jonain päivänä kiittää sinua kun heitit heidät ulos tarpeettomasta piharakennuksesta, kun he olivat korviaan myöten veloissa, nuoria ja tyhmiä? Ennemminkin sopisin jonkinlaisesta pienestä vuokranmaksusta jolla opettelee rahankäyttöä, tuskin sä sitä piharakennusta mihinkään tarttet.

Munkin korvaan muuten kuulostaa aika kurjalta että sisko jätetään ilman mitään perintöä ja sinä saat koko tilan pilkkahintaan, etenkin kun kehtaat olla tuollainen kateellinen ja omahyväinen. Jos sulla on asiat hyvin, niin miksi et voisi auttaa niitä joilla asiat ei ole hyvin? Ja mitä meinaat sillä että ostavat kaupasta herkkuja? Siis, susta olis parempi että järsisivät näkkileipää kolmeenpekkaan kun ovat nuorena menneet perheen perustamaan? Käsittämätöntä pahansuopaisuutta.[/QUOTE]

provoilialle. Näettehän, että haluaa vain vääntää tahallaan kaikki väärin.

[QUOTE="vieras";25437429]No en todellakaan alkanut lukea 10 sivua paskanjauhantaa, vastasin vain aloitukseen mitä siitä tuli mieleen.[/QUOTE]

täällä vastailet. Kannattais lukea kaikki ennenkuin tulee tänne huutelemaan näyttämättä idiootilta.

vaikka en voi uskoa että kukaan muu ei huomaa aloittajan asennetta. sisko on huonompi ihminen, epäonnistunut ihminen, hänen lapsi on hoidossa, "edes omatkaan eivät ole noin paljon kylässä", tulee tunne tuosta lauseesta kuin omat lapset kuuuluisivat jotenkin olla, ja he ovat isovanhempien oikeat lapsenlapset, siskon äpärä joka saa jopa ruokaa joskus (ja siskokin herkkuja ostelee kaupasta) kuulusiivat varmaa vankilaan, kun eivät ole yhtä onnistuneita ja perineet ja eivät pysty alle 20v ostaa suurta ja arvokasta metsäja maatilaa. heiltä viedään kaikki, pilkkahintaan koko perintö.

ei tainnut rauhoittavien otto ja päikkärit auttaa, kun sama typerä rautalangan vääntäminen jatkuu?????

Voi tätä sisarrakkautta mitä joillakin ihmisillä täällä on. Itselläni yli 10 sisarusta. Jos he kaikki heittäytyisivät saamattomiksi ja kusisivat raha-asiansa pitäisikö minun mielestänne elättää heidät, koska he ovat sisaruksiani?? On se mukava, että vielä niinkin ystävällisiä ihmisiä löytyy, mutta valitettavasti itse en voi ajatella niin. Vaikka kuin on "sentään sisko".

Niin ja vanhemmillahan on oikeus testamentata rahansa ja omaisuutensa mihin haluavat ja jättää lapset vaikka perinnöttömiksi. En ymmärrä miksi tässä vaiheessa kinutaan jo sitä perintöä kun ap:n vanhemmat ovat vielä elossa. Tietenkin lakiosaan on oikeus vaikka perinnöttömäksi jätettäiskin.

Jos 18 vuotias on perheen perustanut eikä ole oppinut rahojaan hoitamaan se on voi voi. Ja tottakai ap:n sisko nyt vikisee kun joutuu lähtemään. Kuka luopuis tosta vaan kaikesta mitä on tähän asti tottunut ilmaiseksi saamaan.

[QUOTE="vieras";25438904]Taidat itse olla niiden tarpeessa. Täällä lienee kumminkin aika monta vierasta, koska minä en todellakaan kirjoittanut jokaista viestiä joita löytyy nimimerkillä "vieras" :D hullu.[/QUOTE]

kaiken - aivan kuten ajattelinkin.

[QUOTE="vieras";25438886]Eiköhän jokainen saa vastata niinkuin asiasta ajattelee. Vaikka ei kaikkien muiden juttuja jaksakkaan lukea.[/QUOTE]

vastata, mutta kannattiasi silti lukea ne muutkin niin vähän tietäisi mistä puhuu.

[QUOTE="vieras";25438955]Taitaa se vuoden huonoin provo- titteli mennä ihan sulle itselles.[/QUOTE]

joten näin tässä ojennan sinulle Vuoden Provo -tittelin. Onneksi olkoon. Olet sen ihan ansainnut. Tämä on viimeinen viestini sinulle. Hyvää jatkoa.

Olet fiksu, koska et enää mahdollista siskosi loisimista. Hänen on todellakin jo korkea aika ottaa vastuu omasta elämästään, kun kerran katsoo pystyvänsä lapsistakin huolehtimaan. Hyysäämällä häntä pahentaisit vain hänen tilannettaan. Vanhempiesi olisi pitänyt toimia vastuullisemmin jo ajat sitten. Sinä taidat olla ainoa tervejärkinen teidän perheessä.

Olet fiksu, koska et enää mahdollista siskosi loisimista. Hänen on todellakin jo korkea aika ottaa vastuu omasta elämästään, kun kerran katsoo pystyvänsä lapsistakin huolehtimaan. Hyysäämällä häntä pahentaisit vain hänen tilannettaan. Vanhempiesi olisi pitänyt toimia vastuullisemmin jo ajat sitten. Sinä taidat olla ainoa tervejärkinen teidän perheessä.

suustani. Täsmälleen samaa mieltä.

Runsaastipa tämä keskustelu on rönsyillyt.
Olen ollut lisää tekemisissä siskoni kanssa, ja hänen miehensä. Mies nyt ei töidensä vuoksi pääse mukaan, mutta hoitaa jo omalta osaltaan dokumentit valmiiksi niin lähdemme siskoni kanssa kädestä pitäen tulevalla viikolla selvittämään heidän asioitaan. Sossusta, Kelasta ja pankista lähtien. Olen valmis takaamaan heille pienen lainan jotta saavat ulosotot pois, se velka ei ole järjin suuri mittapuullani, mutta mahtavatko he saada pankista alta 5000 euron lainaa luottotiedottomina?

Jos joku osaa auttaa niin mitä kautta pääsemme etenemään sisaren koulutksen kanssa? Nyt hän ei ole minkään koulun kirjoilla eikä taida tietää mitä haluaa, joten jonkinlaisen opinto-ohjaajan juttusille pitäisi päästä. Aletaan rakentamaan monen vuoden suunnitelmaa kuinka hän saa hoitaa asioitaan kun lapset ovat päiväkoti-ikäisiä. Omasta koulusta jonkin verran aikaa ja aina olen asioinut vain silloisen oppilaitokseni ohjaajien kanssa, niin en tiedä miten tällainen joka on ns. tyhjän päällä pääsee takaisin opintielle.

Hieman arveluttaa onko tämä oikea tapa lähteä hoitamaan tätä asiaa, kuin raahata siskoa kädestä toimistosta toiseen, tuntuu että taas tehdään hänen / heidän puolestaan asioita.

Ja minun koulutukseni, missä vaiheessa olen itsenäistynyt jne. eivät kuulu tähän keskusteluun, vaan kyse on puhtaasti nuoren perheen itsenäistymisestä.

sossusta kannattaisi kysyä sosiaalistaluottoa (?) en ole varma onko tuo se oikea nimitys mutta sen ainakin saattaisi saada. http://www.ouka.fi/sote/sostuki/sosiaalinenluototus.htm tuolla on ainakin oulun tiedot mutta taitaa päteä muuallakin nuo ehdot..

[QUOTE="Pettynyt";25439580]?

Jos joku osaa auttaa niin mitä kautta pääsemme etenemään sisaren koulutksen kanssa? Nyt hän ei ole minkään koulun kirjoilla eikä taida tietää mitä haluaa, joten jonkinlaisen opinto-ohjaajan juttusille pitäisi päästä. .[/QUOTE]

Yhteys työkkäriin ja pyydätte ajan ammatinvalinnanpsykologille /neuvontaan. Hän ottaa vastaan, vaikka ei olisi työkkärissä työnhakijana. Itse olen nyt kotihoidontuella ja juuri kävin juttelemassa, kun uusi ammatti olisi haaveena, mutta ei hajua mikä. Siellä mietitään ihan juurta jaksain mikä vois kiinnostaa ja osataan auttaa myös opiskelupaikan hakemisessa (tai työharjoittelupaikan) :D

Kuullostaa hyvältä suunitelmalta! :) Valitettavasti pankista ei luottotiedottomana voi lainaa saada (kysykää kuitenkin!) eli varmasti kannattaa miettiä mielummin kuka lainaisi heille ne rahat?
Työvoimatoimistossa kannattaa käydä ja varata aika ammatinvalinta psykologille, jos tyttö ei tiesä mitä haluaa. Kouluun ei kannata mennä, mikä ei kiinnosta. Oppisopimus olisi myös hyvä vaihtoehto. Jos ammattikouluun hakee, niin kevään yhteishaku alkaa pian. Näistäkin saatte tiedot työkkäristä. Opinto ohjaaja ei juuri voi auttaa ellei sitten ala ja koulu tiedossa mutta sinnekkin pitää hakea yhteishaussa. Ei kouluihin niin vaan mennä. :D
Kannattaa seurailla tilannetta säännöllisesti ja pitää vaikka pieniä palaverejä jotta asiat myös etenevät suotuisaan suuntaan oikeasti eikä vain siskosi puheiden varassa. Takapakit kuuluvat myös elämään, joten älä kauhistu jos niitä matkalla tulee. Hienoa että olet siskosi tukena ja virastoissa asioiminen ei aina helppoa ole (varsinkaan nuorelle) joten hyvä että menet mukaan! Anna hänen kuitenkin itse hoitaa asiat, olet vaan tausta tukena ja tarvittaessa apuna. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Herätkää jo;25438908:
Voi tätä sisarrakkautta mitä joillakin ihmisillä täällä on. Itselläni yli 10 sisarusta. Jos he kaikki heittäytyisivät saamattomiksi ja kusisivat raha-asiansa pitäisikö minun mielestänne elättää heidät, koska he ovat sisaruksiani?? On se mukava, että vielä niinkin ystävällisiä ihmisiä löytyy, mutta valitettavasti itse en voi ajatella niin. Vaikka kuin on "sentään sisko".

Niin ja vanhemmillahan on oikeus testamentata rahansa ja omaisuutensa mihin haluavat ja jättää lapset vaikka perinnöttömiksi. En ymmärrä miksi tässä vaiheessa kinutaan jo sitä perintöä kun ap:n vanhemmat ovat vielä elossa. Tietenkin lakiosaan on oikeus vaikka perinnöttömäksi jätettäiskin.

Jos 18 vuotias on perheen perustanut eikä ole oppinut rahojaan hoitamaan se on voi voi. Ja tottakai ap:n sisko nyt vikisee kun joutuu lähtemään. Kuka luopuis tosta vaan kaikesta mitä on tähän asti tottunut ilmaiseksi saamaan.

Mä auttaisin vaikka sataa sisarusta sen minkä voin ja omien voimieni mukaan. Ei tietenkään kaikkia voisi auttaa samalla tavalla kuin vaikka ainokaista siskoa/veljeä,mutta ei se avun antaminen ole aina rahallista. Joskus riittää henkinen tuki ja pienet asiat,sen mukaan miten itse jaksaa. Ja ap näköjään onkin menossa selvittämään siskonsa kanssa hänen asioitaan,pointsit siitä :)

[QUOTE="vieras";25437436]Mun mielestä käsittämätöntä ruveta jakamaan vanhempien perintöä tilanteessa, jossa kummallakin ei ole tasavertaisia mahdollisuuksia sitä lunastaa. Jos tila jaettaisiin kymmenen vuoden päästä, niin asia olis hiukka eri.

Meillä on vanhemmat aina viimeseen asti olleet tasapuolisia lapsiaan ja lapsenlapsiaan kohtaan. Huomaan, että kaikkialla sama ei toteudu.[/QUOTE]

Huoh. Mutta kun ap:n vanhemmat haluavat tilastaan EROON. Olivat ap:n kertoman mukaan myymässä tilaa joka tapauksessa, mutta suostuivat odottamaan sen verran, että ap ja hänen miehensä saivat ensin oman talonsa myytyä. Eikä ap:n kertoman mukaan tilaa myyty heille millään pilkkahinnalla.

Mitä ihmeellistä tässä on?? Mieluummin minäkin myisin oman taloni omalle lapselle kuin tuntemattomalle. Se tuleva "perintöhän" on tuo RAHA nyt. Tai mahdollisesti se asunto, jonka vanhemmat itselleen ostavat.

Voihan sisko sitten tulevaisuudessa käräjöidä perinnönjaosta, vaatia isompaa osaa jos hänen mielestään ap on saanut jo ennakkoperintöä epäreilun alennuksen muodossa! (Tosin jos sama touhu jatkuu, sisko on luultavasti siihen mennessä niin pahasti velkaantunut, että perintöosuus menisi ulosottomiehelle kuitenkin.)

Mutta en ymmärrä, mitä tässä vaiheessa olisi voinut pitänyt tehdä eri tavalla. Olisi pitänyt jättää tila vallan myymättä, vaikka vanhemmat haluavat muuttaa? Tai ei olisi pitänyt antaa ap:lle mahdollisuutta pitää tila omassa suvussa, vaan myydä väkisin (ja mahdollisesti jopa hintaa laskien) ulkopuolisille, jottei vaan tule nokan koputtamista kenellekään? Vai mitä pitäisi tehdä?

Ammatinvalintapsykologia minäkin suosittelisin. Työkkäri järjestää myös (paikkakunnasta riippuen) erilaisia elämänhallintakursseja joissa opetetaan kädestä pitäen miten tehdään vaikkapa työhakemus.

[QUOTE="...";25440315]ä l ä
t a k a a
l a i n a a !

tuskimpa pystyvät maksamaan takas, kun poika menee inttiin ja siskos jää minimi äitiyspäivärahalle.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Älä missään nimessä mene takaamaan mitään lainoja. Rahahanat kiinni nyt heti. Siskosi on opittava pärjäämään itse.

Sekin kuulostaa älyttömältä, että sinä olet ottanut asiaksesi hoitaa hänen koulu- ja paperiasiansa.

Yhteistyössä