Pillerit, rinnat arat, raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiljaisuus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hiljaisuus

Jäsen
07.03.2007
254
0
16
Olen miettinyt puoli toista viikkoa, miksi rintani ovat arat ja välillä todella kipeät. Syön pillereitä, unohdin yhden ja olen syönyt antibioottikuurin välillä.
Toisesta laatasta on jäljellä kolme pilleriä. Tein puolitoista viikkoa sitten testin, joka oli nega ainakin sen ajanpuitteissa kun sitä katsoin.
Tein eilen toisen testin, koska rintojen arkuus ja nipistely on jatkunut. Pikaisesti katsottuna testi oli nega. En saanut heittettyä sitä silti pois ja tänään aamulla kun vilkaisin, niin siinä on mielestäni selkeä viivanpaikka. Vai haamu?

Olen miettinyt, että millä syillä rinnat voisivat olla arat?

Ensimmäisessä raskaudessa rinnat olivat kipeät, toisesta ei ollut mitään oireita.

On varmaan vain järkevintä odottaa taukoviikko ja katsoa mitä tapahtuu.

Mutta tuo "roskishaamu/viivanpaikka" mietityttää ja hämää.
Onko testeissa yleensä edes viivanpaikkaa?

Kylläpä tuo vuoto tuli ja oli. Eli ilmeisesti kyseessä oli joku outo häiriö sitten.. Mistähän tuota tietää.
En tiedä olisiko ollut paikallaan tehdä vielä yksi testi ennen kuin uuden laatan aloitin..
Katsonpas nyt mitä tapahtuu ja miltä tuntuu.

Monissa testeissä sanotaan, että tuloksia ei saisi lukea enää tietyn ajan jälkeen, koska voi antaa väärän plussan. Tuloksen pitäisi siis näkyä annetussa ajassa tai muutoin tulkitaan negatiiviseksi. Joissain testeissä on viivan paikka ja joissan ei.

Sinuna tekisin kuitenkin varmuudeksi vielä yhden testin ennen kuin aloittaisin uuden pilleriliuskan.

Suosittelen kyllä testaamaan vielä uudelleen. Pillereille luvataan muutenkin vain 99%:n ehkäisyteho eli ainut 100% on pitää housut jalassa :whistle:

Ja mistäkö tiedän :p kun itsellä kaks ekaa lasta pillereillä. Yhtään en ole unohtanut ottaa, aina olen syönyt parin tunnin sisään samaan aikaan ja pahoinvointia ei ole ollut, että tehot olis menny. Ensimmäinen raskaus Mercilonilla ja toinen Femodenilla. Kahden jälkeen lääkäri rupes tutkimaan ja mulla joku geeni, joka polttaa hormonia tavallista nopeampaa. Nykypäivän pillereissä niin alhainen hormonitaso, et omalla kohdalla ei ehkäisynä toimi.

Kahden ekan jälkeen siirryttiinkin sit hormonikierukkaan :)