A
AA-läheinen
Vieras
Olemme tekemässä jonkun sortin intervention perheenjäsenelleni joka on alkoholisti. Haluamme siis kertoa, että tiedämme hänen ongelmastaan ja siitä pitäisi nyt päästä eroon. Yksi meistä on sitä mieltä, että meidän pitää puhua korostetun "kiltisti", olla syyllistämättä ja tarjota apuamme. Minä olen sitä mieltä, että olemme tehneet sen jo, ja nyt on aika ottaa järeämmät aseet käyttöön ja uhkailla sillä, että hänen lapsensa otetaan huostaan jollei hän lopeta. Kyseessä ei edes ole tyhjä uhkaus, jos juominen ei lopu, niin minä teen lastensuojeluilmoituksen ja ilmoitan lapsen isälle tilanteen laadusta. Lapsen olisi paras asua isällään jos tilanne ei muutu huomattavasti ja mieluiten mahd nopeasti.
Kumman mukaan tässä nyt mennään? Pitäisikö esittää asia tyyliin "Voi sinua, sinulla on rankkaa, hoidetaan homma kuntoon yhdessä" vai "Nyt perkele niskasta kiinni, kohta sulla on elämä pilalla ja lapsenkin siinä samalla".
Kumman mukaan tässä nyt mennään? Pitäisikö esittää asia tyyliin "Voi sinua, sinulla on rankkaa, hoidetaan homma kuntoon yhdessä" vai "Nyt perkele niskasta kiinni, kohta sulla on elämä pilalla ja lapsenkin siinä samalla".