M
"mietiskelijä"
Vieras
Riippuu ihan mitä tarkoitat kunnianhimolla. Itse en ole missään nimessä esimerkiksi tutkimusorientoitunut. Musta on aivan käsittämtöntä se kenen nimi on artikkelissa ensimmäisenä -pähkäily, vaikka tajuankin mistä siinä on kyse. Samoin mulla ei ole mitään vallanjanoa, en halua olla mikään iso kiho, joka vetelee suuria linjoja ja hallitsee miljoonien budjettia ja juoksee kokouksesta toiseen. Eli siinä mielessä olen "maksalaatikkotehtaalla" lopun ikääni.![]()
Ehkä tarkoitan sellaista kunnianhimoa, joka näkyy ennemminkin itselle kuin muille. Mä nostan itse sitä rimaa jatkuvasti, vaikka muille se mun vähempikin riittäisi. Hmm. Jotain sellaista, että janoaa oppia uutta, tehdä uusia asioita, tehdä paremmin kuin ennen, ylittää itsensä... Vaikea selittää.
No ehkä joskus olen kateellinen niille, joilla ei ole tätä vammaa. Tämä kyllä palkitsee, se on aikamoinen endorfiiniryöppy, kun haastaa itsensä tekemään jotain älyttömän haasteellista ja on lähes paniikissa siitä, onnistunko varmasti. Sitten kun onnistuu, niin jes! Pari kertaa on sitten mennyt puihinkin. Tiedän edustavani jotain ehkä sairasta ääripäätä.