Pitävätkö lapset nuorena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Monesti kuulee sanottavan, että lapset pitävät äitinsä nuorena. Onko oikeasti niin? Jotenkin tuntuu, että ainakin kolmekymppisten naisten kohdalla ne, joilla on lapsia ovat sekä ulkoisesti että henkisesti paljon vanhemman oloisia kuin lapsettomat. Ja usein valittavatkin keski-ikäistymistään.

Ei. Minä olisin ainakin pysynyt paljon paremmin säilyneenä ilman lapsen myötä saapunutta masennusta, vartalon räjähtämistä, jatkuvaa väsymistä, stressiä ja ärtymystä. Ehkä tuolla nuorena pysymisellä ymmärretään se, että lasten kanssa vanhempien pitää olla koko ajan liikkeessä. Lapsettomat saman ikäiset saavat rauhoittua ja keskittyä itseensä.

Jaa... mulle on samanikäiset lapselliset sanoneet että mä pysyn nuoren näköisenä kun ei ole lapsia. Ja mua luullaan myös useita vuosia nuoremmaksi, poikkeuksetta. Lapsellisia ystäviä taas ei luulla nuoremmiksi. Otokseni on tietysti pieni mutta sen perusteella näin ei ole, joten varovaisesti olisin aloittajan kanssa samaa mieltä.

Mun mielestä ei. Kaikki kaverit (siis samaikäiset) joilla on lapsia näyttää järjestään vanhemmilta kuin lapsettomat. Varmaan tietty geenit ja mahdollisuus hoitaa itseään vaikuttaa tuohon.

On pienten lasten äideilläkin mahdollisuus pitää huolta itestään ja ulkonäöstään, moni vaan pitää lapsia tekosyynä et voi lihota muodottomaksi ja lopettaa liikunnan ja itsestä huolehtimisen kokonaan.

Mulla on ennestään pieni lapsi ja toinen tulossa ja rv 30 menossa ja edelleen käyn jumpassa ja pistän meikkiä naamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Hoo:
On pienten lasten äideilläkin mahdollisuus pitää huolta itestään ja ulkonäöstään, moni vaan pitää lapsia tekosyynä et voi lihota muodottomaksi ja lopettaa liikunnan ja itsestä huolehtimisen kokonaan.

Mulla on ennestään pieni lapsi ja toinen tulossa ja rv 30 menossa ja edelleen käyn jumpassa ja pistän meikkiä naamaan.

Näinhän se menee ideaalitapauksessa. Mutta sitten kun tulee masennus ja muuta sairautta ja vastoinkäymistä, niin täydellisinkin nainen voi olla liian heikko huolehtimaan tällaisista asioita.

Kyllä pitävät nuorena siinä mielessä, etten pääse laiskistumaan, vaan pysyn liikkeellä aamusta iltaan. On menoa ja touhua, monenlaista vipellystä. Leikitään ja temppuillaa, askarrellaan ja hassutellaan. Tätä en varmaan tekisi lapsettomana.

Ei, siksi että välillä väsähdän ja tunnen itseni uupuneeksi, etenkin jos en saa tukea vanhemmuuteeni mistään. Vastuu on joskus raskasta kantaa. Tai jos sairastellaan paljon, silloin koen itseni rupsahtaneeksi akaksi, kun en ehdi itsestäni huolta pitää.

Eli en voi antaa yksiselitteistä vastausta kysymykseen.

Ei se jumpassa käynti ja meikkaaminen nuoreksi tee välttämättä. Yksi lapsellinen ystävä on samanikäinen kuin minä. Hänellä on todella timmissä kunnossa kroppa ja aina laitettuna nätisti töissäkin. Mulla on vähän ylipainoa enkä jaksa aina meikata. Ja mua luullaan 10v nuoremmaksi, häntä taas alimmillaan oman ikäiseksi, yleensä vanhemmaksi. En tiedä onko se geenit, asenne, olemus vai mikä sen nuorekkuuden tekee, luultavasti kaiken yhdistelmä.

Sanoisin,että lapset eivät tee nuoremmaksi,vaan oma mieli,itseluottamus ja energisyys.Vauvaaikana olin paljon vanhemman näköinen kuin nyt,vaikka ikää oli fyysisesti vähemmän.En jaksanut huolehtia painostani tai ulkonäöstäni siten kuin nyt.

No mun kohdallani ei todellakaan :D Johan tässä tukkakin harmaantuu kun ei saa nukutuks ja tolla jässikällä on VALTAVA oma tahto ja se on yleensä eri kun äireen tahto.

Myös asenteet joihinkin asioihin on muuttunut.

Joten, mie näytän ja tunnun vähintään tuhat vuotta vanhemmalta ko ennen tuota poikaa x)

Yhteistyössä