Emme omista autoa, joten pakostakin kävelyä tulee päivittäin. Päiväkotimatkat, kauppareissut ym. hoituu näppärästi kävellen. Ei tarvii mitenkään erikseen opettaa, meillä kävely vaan kuuluu automaattisesti elämään.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja MrsSpongebob:Emme omista autoa, joten pakostakin kävelyä tulee päivittäin. Päiväkotimatkat, kauppareissut ym. hoituu näppärästi kävellen. Ei tarvii mitenkään erikseen opettaa, meillä kävely vaan kuuluu automaattisesti elämään.
Alkuperäinen kirjoittaja jooooo::saint:
kylläpä sä olet niiiiiiiin hyvä äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Nalkluttava talonmies:Mä mietin millä te saatte kaksivuotiaan kåvelemään esim 10 kilsan lenkin? Vai eikä teillä oikeasti harrasteta kuntoliikuntaa? Joku parin kilsan räpellys aikuisen näkökulmasta ei kuntoa kohota.
Meillä harrastetaan aikuisten kuntoliikunta erikseen, esim. salille, jumppaan tai juoksulenkille en todellakaan ota lasta mukaan. Lasten kuntoliikuntaa harrastetaan sitten ihan koko perheellä.
Alkuperäinen kirjoittaja MrsSpongebob:Emme omista autoa, joten pakostakin kävelyä tulee päivittäin. Päiväkotimatkat, kauppareissut ym. hoituu näppärästi kävellen. Ei tarvii mitenkään erikseen opettaa, meillä kävely vaan kuuluu automaattisesti elämään.
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Mutta miksi hylätä hyvä liikuntamuoto vain sen takia, että kaksivuotiaalle ei pidä enää käyttää rattaita? Rattaathan eivät estä lasta kävelemästäAinakin tämän palstan käyttäjillä yleensä ei raha kasva puissa. Kävely on ilmasta...
Mutta musta alkaa tuntua, että rattaiden hylkääjät ovat näitä "kävelemme viereiselle leikkipuistolle" tyyppejä. He eivät oikeasti kävele kuntoilumielessä ja vielä lasten kanssa. Kyllä minä ainakin kaipaan vaihtelua ja moni mielenkiintoinen paikka on vähän kauempana. En todellakaan hyppää autoon, jos kävelemälläkin sinne pääsee...
Alkuperäinen kirjoittaja tottumiskysymys:Tuosta 4-vuotias rattaissa -keskustelusta tuli mieleen, että pitkälti taitaa olla vanhemmista kiinni kuinka paljon lapsi jaksaa kävellä. Meidän kuopus on 2,5-v eikä meillä enää edes ole rattaita. Ei suostu istumaan vapaaehtoisesti rattaisiin. Jaksoi kävellä Korkeasaaressa koko päivän, kun välillä huilattiin. Vuokrattiin sieltä rattaat, mut en viitsinyt lasta niihin pakottaa, kun itse halusi kävellä. Me ollaan käyty kävelyllä lasten kanssa pienestä asti. Käydään edelleen säännöllisesti ja näin kesällä usein lapset polkee pyörällä, kun me aikuiset kävellään. Meidän lapset ei kumpikaan ala kovin helpolla rutista, ettei halua kävellä. Parilla kaverilla on samanikäisiä lapsia, jotka istuu vielä rattaissa ja rutisevat heti kun pitäis vähän kävellä. Nämä perheet eivät käy säännöllisesti kävelyllä niin, että lapsi saisi itse kävellä. Kun lapset eivät ole pienestä asti tottuneet kävelemään, niin tottakai ne rutisee silloin harvoin kun pitäisi kävellä vähän matkaa. Tottumiskysymys. Meillä on rattaiden sijaan vielä tallessa kantoreppu, minkä ottaisimme mukaan pitemmälle reissulle, jos tarvetta olisi.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Mutta miksi hylätä hyvä liikuntamuoto vain sen takia, että kaksivuotiaalle ei pidä enää käyttää rattaita? Rattaathan eivät estä lasta kävelemästäAinakin tämän palstan käyttäjillä yleensä ei raha kasva puissa. Kävely on ilmasta...
Mutta musta alkaa tuntua, että rattaiden hylkääjät ovat näitä "kävelemme viereiselle leikkipuistolle" tyyppejä. He eivät oikeasti kävele kuntoilumielessä ja vielä lasten kanssa. Kyllä minä ainakin kaipaan vaihtelua ja moni mielenkiintoinen paikka on vähän kauempana. En todellakaan hyppää autoon, jos kävelemälläkin sinne pääsee...
Mitäs sä ton kaksivuotiaan vetäisit? Tän keskustelun pointti oli, että on vanhemmista kiinni miten lapset tottuu kävelyyn/jaksaa kävellä. Meillä kävellään vaikka mihin, ja mennään pyörällä vähän pidemmälle. Ihan varmasti lapsi tottuu kävelyyn/pyöräilyyn paremmin näin, kuin että mentäis rattailla tai autolla. Kävellään toki myös siihen lähipuistoon, johon naapurin rouvat kuskaa lapsensa rattailla, seisomalaudoilla ja ties millä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Aapee puhui kaksivuotiaasta.
mäkin olen vienyt lapseni lähipuistoon rattailla. Sitä ennen ollaan kävelty tosiaan huomattavan monta kilsaa, lapsikin, ja tuo puisto ei ole ensimmäin jossa sen retken aina ollaan käyty. =)
Musta tuntuu, että meidän lapsi tottuu kävelemiseen rattaista huolimatta.
Alkuperäinen kirjoittaja bb:Alkuperäinen kirjoittaja tottumiskysymys:Tuosta 4-vuotias rattaissa -keskustelusta tuli mieleen, että pitkälti taitaa olla vanhemmista kiinni kuinka paljon lapsi jaksaa kävellä. Meidän kuopus on 2,5-v eikä meillä enää edes ole rattaita. Ei suostu istumaan vapaaehtoisesti rattaisiin. Jaksoi kävellä Korkeasaaressa koko päivän, kun välillä huilattiin. Vuokrattiin sieltä rattaat, mut en viitsinyt lasta niihin pakottaa, kun itse halusi kävellä. Me ollaan käyty kävelyllä lasten kanssa pienestä asti. Käydään edelleen säännöllisesti ja näin kesällä usein lapset polkee pyörällä, kun me aikuiset kävellään. Meidän lapset ei kumpikaan ala kovin helpolla rutista, ettei halua kävellä. Parilla kaverilla on samanikäisiä lapsia, jotka istuu vielä rattaissa ja rutisevat heti kun pitäis vähän kävellä. Nämä perheet eivät käy säännöllisesti kävelyllä niin, että lapsi saisi itse kävellä. Kun lapset eivät ole pienestä asti tottuneet kävelemään, niin tottakai ne rutisee silloin harvoin kun pitäisi kävellä vähän matkaa. Tottumiskysymys. Meillä on rattaiden sijaan vielä tallessa kantoreppu, minkä ottaisimme mukaan pitemmälle reissulle, jos tarvetta olisi.
Anna mä arvaan: TEILLÄ ON AUTO??
daiju![]()
Alkuperäinen kirjoittaja kiitos riittää teidän tyhmys:hohhoijaa. on hieman idiootteja liikkeella
lapsi oppii kyllä kävelemään jos vanhemmat harrastavat kävelyä ja pyöräilyä.
kauhea haloo käveleekö alle kouluikäiset lapset itse vai istuvatko rattaissa kun lasten kävely ei tod. ole ongelma vaan se, että kouluikäisiä lapsia kuskataan autolla joka paikkaan ja AIKUISET ihmiset ajavat autolla töihin. ja ne autolla kuskaajat ovat niitä, jotka itsekin ajavat autolla joka paikkaan, ja joiden lapset eivät ole istuneet rattaissa, koska äiti ja isä ajavat AUTOLLA joka paikkaan.
huh. normaali lapsi matkii vanhempiaan ja jos vanhemmat itse ajavat pyörällä ja kävelevät, lapsista tulee hoikkia ja liikunnallisia. sen sijaan nämä autoilevat jotka eivät rattaita käytä, ovat laiskoja ja lihavia.