Plussanneet Viilaajat 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joppuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joppuli

Vieras
Aikku 20.6.2007 Kätilöopisto - 10.6.2007 Tyttö; 2470g/46 cm
Monsku 26.7.2007 NKL
Joanna 5.8.2007 Kätilöopisto
Ewa 24.8.2007 Ruotsi
Entu LA 24.10.2007 KYS
Ilona 27.10.2007 Tays
Elviira 26.2.2008 Kätilöopisto
Inkku78 03.04.2008 KYS (LA varmistuu varhaisultrassa)
Prinressa 5.4.2008 Laskettu aika varmistuu varhaisultrassa
Joppuli 13.4.08(LA varmistuu joskus)
haikkis 23.4.08 (LA varmistuu sitten joskus)

Ewa käy lisäämässsä uuden asukin tiedot, Kiitos

Meillä oli eilen töissä kirpputori ja voi sitä vauvanvaate määrää, minkä ihmiset olivat kantaneet sinne mua kiusaamaan. Eli Kaaleppi sai muutamat ihanuudet noin muutamat bodyt, yökkäri ja iki ihanat potkuhousut, kokoa 56cm... Niin ja tietenki 3kpl hengareita, joissa komeili ihanat pehmopuput. No onneksi vielä noilla kirppareilla on suht edullista, kaikki tämä ja muutama minttu-kirja niin allle 20€, eli nyt on vauvan vaatteiden ostelu aloitettu. IIIK.... no hankin mä ne vaippakankaat jo kanssa viime viikolla. Työkaverille kyllä joutui kertomaan, että miksi ostelen vauvan vaatteita niin kovin, ja sanoi sitten et oli kyllä arvannut et oon raskaana, mutta ei kehannut kysyä... Oli aivan onneissaan mun puolesta...

Mutta muuten kertokaa mulle, että mistä voisi saada kivoja äippä housuja missä se resoriosuus ei olisi vielä puolta metriä, kun eilen kiersin ton yhden kauppakeskuksen kokonaan ja en löytänyt yhtään mitään... Kaikissa se pitkä resori ja tuntuu ehkä vähän hölmöltä ruveta sellaisia jo nyt käyttämään... Pitää varmaan vaan pidättäytyä tuulihousu ja verkkarilinjallla.... Mutta kun se ahistaa, jos pitää johonkin mennä missä tulee olla jotain siistimpää päällä.

Selvisin kunnialla siitä vatsataudista, onneksi. Toivottavasti ei iske ihan heti uudelleen, toi duuni on vaan sellainen et siellä kaikki pöpöt jyllää kokoajan. Ja tuntuu kuin oma vastustuskyky olisi heikompi kuin aiemmin.

<nyt pitää lähteä metsään samoilemaan ja nauttimaan syksystä...

Terv, Joppuli rv9

Vai on joppulikin ostellu jo vauvan vaatteita. Mä taas oon saanu yheltä työkaverilta. Sain sellasen aivan ihan jääkarhu puvun, on kyllä 50cm. Se on niin suloisen lutunen. Menee heti ekat viikot koska uskon että huhtikuussa on vielä viilee niin silloin voi pitää.

(.) Mulla on öisin tissit aivan sairaan kipeet. Ja nyt ne on ruvennu kasvamaanki. Mieskin yx päivä sano että silikonitissit tuntuu varmaan samalle. Noh ei oo kokeillu sellasia niin ei voi tietää. Varmaan täytyy ruveta jo öisin pitämään rintsikoita ku ne on vaan niin kipeet. Oottelen myös kutsua sinne ultraan?

Kysynki niiltä jotka on naistenklinikalla synnyttäny olikos Monsku? et kuinka kauan sulla meni että sait kutsun?

Nyt täytyy lähteä lukemaan tenttiin.

Prinressa ja nöpö rv 10+1

Monsku 26.7.2007 NKL
Ewa 24.8.2007 Ruotsi
Entu LA 24.10.2007 KYS
Ilona 27.10.2007 Tays
Prinressa 6.4.2008 NKL

Muutin lasketun ajan neuvolan mukaan.

Mulla on ollu vauvanvaatteita kaapissa jo varmaan kaks vuotta. :D Oon niitä sinne varastoinu aina kun oon sattunut jostain niitä saamaan, hehe. Kirppareilta oon paljo ostellu, siis just hintaluokassa body 0.20e, makuupussi 1e ... Noin 20e oon sijoittanut niihin (oon pitäny kirjaa) ja mulla on jo kaikki ne vaatteet (tai vastaavat) mitä äippäpakkauksessakin on ja aika paljon enemmän, ja lisäks pari vauvakirjaa ja purulelua (uusia, alesta). Mä oon vähän hamsteri, heh. Sit jos/kun tietää sukupuolen ni voi ostaa erikoisempaa kamaa. Äippäpakkausta en siis aio ottaa, oon niin köyhis.
Keskiviikkona ois NP-ultra, jännittää jo nyt! Sit voi ehkä jo ruveta vähän ajattelemaan sitä, että tää raskaus oikeesti ehkä onnistuu, jos kaikki on siellä ok. Laskettu aikakin selviäis sitten vihdoin.
Me käytiin tänään isännän kanssa rymyämässä puolukkametsässä, oli tosi rentouttavaa ja mukavaa! Vielä kun joku tekisi puolukkapiirakan tai hillopuuroa... ;)

Inkku, rv väh. 10+3

Inkulla on siis jo np-ultra?! Ite odottelen että tulis kirje kotiin ja saisin ajan. Ärsyttävää odottamista.

Mun ei oo ite tarttennu käydä puolukka metsässä kun mummi oli lähettäny mulle 10l puolukkaa. Niitä sitten voi tässä talven mittaan syödä. Nam. Ne on vaan aika happamia, meillä on niitä aina kovasti syöty.

Prinressa rv 10 +1

jes jes jes! Vihdoinkin on taas kotikone kunnossa ja saa rauhassa surffata:)

Nyt kyllä tunnen itseni ihan tosi askeetiksi, mutta mä en ole ostanut vielä MITÄÄN, en itselleni enkä vauvalle. Paitsi vähän lankoja. Vaikuttaa kyllä sekin että säilytystilasta on lievää puutetta, pitää siivota kaapit kunnolla. No sinänsä huomenna menen housuostoksille, mulle meinaan pullahti maha viime viikolla ihan totaalisesti ja nyt sitä ei enää peitä, melko vieraatkin ihmiset vilkuilee ja yksi kysyi ihan suoraan.

Vai on Joppulilla tissikipuja.. mulla on tosiaan edelleen omat liivit päällä koko ajan, niissä on vaan vähän paremmin täytettä. Mutta kipuja ei ole. Paitsi kohdun suunnalla pientä jomottelua tai pitäiskö sanoa että siellä venyy tai pingottuu joku.

Helistimen sivuilla on muuten kanssa raskauskalenteri, jossa on aina kunkin viikon strategiset mitat keskimääräisinä tietysti. Sieltä kurkkasin, että 110 grammaa ja noin 14 senttiä pitäisi jo olla kokoa:) Plus tietysti kaikki muu massan lisääntyminen - parissa viikossa on ruokahalu räjähtänyt niin että olen just sallitussa kohdassa nyt, ekan neljän kuukauden aikana saa tulla 2 kg ja mulle on tullut täsmälleen 2.

Keskiviikkona neuvola ja kolmen viikon päästä toka ultra:) Eli inkulla ja mulla on kuulumisia samana päivänä, ja piakkoin prinressankin pitäisi saada kutsu. Soita perään jos ei vieläkään ole tullut, johan se itse ultrakin on parin viikon päästä.

Elviira 15+6, siis huomenna jo viidennellä kuulla!

Ihanaa, elviira, kun massu on tullut esille! Mä odotan sitä ihan täpinöissäni kans. ;) On niin tuskaista pitää tätä salaisuutena, heh. No, ylihuomenna ois se ultra, niin sit ei niin hirveesti enää tartte varjella asiaa. (Joo, tosiaan, kyseessä ois NP-ultra, saa nähdä siirrynkö sen jälkeen maaliskuisiin.) Montakohtan tuttua siellä äippäpolilla mun tuurilla on, tai laukkaa ohi, minä kun siis opiskelen samassa pytingissä... Pitää taas kaivella peruukki esille. :)

Tässä päivitettyä listaa; laittaiskohan Monsku ja Joannakin tietoja :-)

Monsku 26.7.2007 NKL
Ewa 27.8.2007 Ruotsi - 20.8.2007 Tyttö; 3260g/51,5 cm
Entu LA 24.10.2007 KYS
Ilona 27.10.2007 Tays
Prinressa 6.4.2008 NKL

Juu, kotosalla on tosiaan oltu jo jokunen viikko ja kivasti menee. Kuvittelin jotenkin, että enempi menis aikaa itkuisen vauvan kanniskeluun, mutta inakin laku on ollut suht helppo. Neiti nukkuu pari-kolme tuntia putkeen herää, syö, seurustelee ja nukahtaa kohta uudelleen. Yöllä osaa jo olla seurustelematta, kun ei laita kauhean kirkkaita valoja päälle tai ala itse jutustella. Nukahtaa siis yöllä nopeammin kuin päivällä.

Iltapäivällä on semmonen aktiivisempi tunti-pari, samoin iltasella. Silloin typykkä katselee ympärilleen, ottaakontaktia ja ei halua kuin nukkua: torkahtaa ehkä hetken, mutta ei asetu sänkyyn.

Sitten vähän asiaa vielä odottaville, kun niistä tarvikkeista joku aiemmin kyseli:

Hankinnoista on vaipat ja pepunpesu-servetit ne, mitä ihan ekaksi on kotona tarvittu. Vaippoja menee ihan älyttömästi ja hajut sisäänsä sulkeva vaipparoskis on kanssa ollut tarpeen: varsinkin kun omakotitalossa asuu ja ulkoroskista ei tyhjätä kuin 2 viikon välein. Korbell-merkkinen roskis on ollut tosi hyvä.

Hoitopöydälle (ollut tarpeen, sijoitettu kylppäriin) tulee aika usein pissat, joten leikkaamilleni alapuolelta muovitetuille froteealustoille on ollut käyttöä. Mulla on 6 alustaa, joista ainaskin puolet on koko ajan pyykissä. Lisäksi oon tarvinnut Bepanthenia vauvan pepun ja ihotaipeiden rasvaamiseen (kaulapoimu vähän punoitti).

Pieniä 50cm bodyja on hyvä olla eka viikkoina muutamia, riippuen kuinka usein jaksaa pestä. Oon kokenut bodyt käytännöllisimmiksi. Äitiyspakkauksen vatteet on olleet toistaseksi liian isoja, mutta pian alkavat olla ok. Muita tarpeellisia ovat olleet amme, (äpakkauksen) pyyhe ja vesilämpömittari, neulottu puuvillainen vauvanpeitto (ei liian kuuma sisällä ja/tai kesällä) sekä itkuhälytin.

Meillä nukutaan yöllä äpakkauksen laatikossa (siirrelty tarpeen mukaan)ja päivällä välillä vanhempien sängyllä. Banaaninmallinen imetystyyny on ollut tämmöiselle suuririntaiselle ihan korvaamaton silloin alkuun, kun istualtaan imetys ei vielä sektiohaavan takia onnistunut. Onnistuin myös kehittämään maitotiehyen tukkeuman (kova ja punoittava kohta) ja silloin oli rintapumpusta apua. Myös rintaliivien suojia on tarvittu: maitoa tihkuu ja valuu päivin ja öin.

Tässä juuri naputellessa nukkuu vauveli rinnalla BabyBjörnissä. Testasin eka kertaa tänä iltana kun vaaditut sentit on varmasti kasvettu. Vauva ei ekaksi rintareppuun asettunut ja itkeskeli, mutta nukahti siihen nyt kun kokeilin uudestaan ja tuntuu viihtyvän mainiosti.

Vaunuilemassakin on käyty jokunen kerta: ihan lenkillä ja sitten neuvolassa. Välillä tulee itku, mutta liike tuntuu auttavan.

Huh - siinä vähän eka viikkojen tarvikevihjevinkkiä, mutta tämä on tietty subjektiivinen juttu. Vauvat ja äidit on kuitenkin niin erilaisia.

Tosi nopsasti sitä oppii käsittelemään vauvaa varmemmin ja vähän ronskimmin ja imetyskin sujuu nyt melkein missä tahansa asennossa. Vauva tosin saa joskus väsyneenä rintaraivareita, kun haluaisi vielä imeä, mutta ei oikein enää jaksa :-)

Tsemppiä kaikille!

Ewa ja Typykkä (3 viikkoa)

Ewalle suuri kiitos, että jaksoit käydä kertomassa vauva-arjestanne. Kyllä se vaan jotenkin auttaa hahmottamaan sitä, mikä edessä on, kun kuulee toisten kertomuksia. Tietysti suurin osa asioista on täysin äiti/vauvakohtaisia, mutta silti niitä on tosi kiva lukea! Ja mulla kun on taipumus pelätä aina pahinta, niin on oikein kiva kuulla, että on todella olemassa niitäkin vauvoja, jotka nukkuvat noin hyvin :-)

(.) Mielialat heittelee aika lailla. Välillä on kovinkin seesteinen ja mukava olo ja välillä iskee kauhea ahdistus kaikesta :-/. Eilen riideltiin taas miehenkin kanssa. Tuo kun ei vieläkään osaa suhtautua riittävän rennosti näihin mun kohtauksiini… Mutta eiköhän se tästä taas.

Ja sitten neuvolakuulumisia. Hemoglobiini oli noussut niin mukavasti, ettei varmaan tarvi enää Obsidania popsia ollenkaan. Pissa puhdas. Verenpaine oli taas eka mittauksella mulle hiukan korkea, mutta toisella yrittämällä tyypillinen 111/72. Painoa oli tullut 250 g viikossa eli kokonaisuudessaan tasan kuusi kiloa. Sf mitta oli 29 eli niukasti keskikäyrän alapuolella mennään. Sain ylimääräisen ultra-ajan ensi maanantaille, koska kohtu oli niin supistusherkkä, ettei neuvolantäti oikein saanut varmuutta Ipanan asennosta, koosta tai lapsiveden määrästä vaikka kuinka yritti tunnustella. Kovasti korosti, että ei hän mitenkään erityisen huolissaan ole, mutta lähettää nyt ultraan ihan varmuuden vuoksi. Totesi, että hyvä ultralla tarkistaa jo ihan senkin takia, että olen niin pienikokoinen… Myös labraan sain lähetteen, kun kerroin ihon kutisevan jälleen. Tuskin kyse on mistään vakavasta, mutta saanpahan mielenrauhan kun sekin tutkitaan.

Inkulle tsemppiä ultraan! Ja toivottavasti Prinressakin saa pian kutsun!

Ilona & Ipana 33+3

Siis nythän mä vasta tajusin, että ihan oikeasti pääsen siis näkemään Ipanan vielä ennen syntymää! :-) (Joo, hiukan kulkee hitaalla nykyään…) Periaatteessa voisi siis sittenkin saada tietää sen sukupuolenkin etukäteen! Hmm… toisaalta aika koukutteleva ajatus, toisaalta olin kyllä jo asennoitunut siihen, että loppuun asti jännätään…

Huh kunpitää olevinaan niin kiirettä etei ehdi tänne mitään kirjailla. EN muista olenko edes viime viikon neuvolatietoja päivitellyt?? No eipä siellä mitään merkillistä ollut... Tänään tuli viestiä neuvolasta, että olivat epähuomiossa varanneet mun lääkärineuvolan liian pitkille raskausviikoille ja aika olisikin nyt jo tän viikon perjantaina, jos mulle vaan sopii. No se käy oikein hyvin! Meinasin nimittäin jo itse soittaa ja kysyä voisiko lääkäriä aikaistaa, kun nyt alkanut supistella ja välillä niitä ihan "oikeita" suppareita, tekee siis ihan kipeää. En kylläkään ole mitenkään huolissani, mutta haluaisin tietää onko siellä kohdunsuulla tapahtunut mitään. Tekisi nimittäin mieli uimaan ja jos kohdunsuu on alkanut yhtään aueta, niin silloin ei käsittääkseni tulehdusriskin takia saisi ollenkaan uida?? Tosi hyvä juttu siis, että pääsen jo perjantaina lääkärille.

Ewan kuulumisia oli ihana lukea :)! Teillä on kuitenkin tainnut aika pehmeästi lähteä vauva-arki sujumaan. On rohkaisevaa kuulla, että se voi muunkinlaista, kuin mitä meillä oli esikon kanssa. Monskun vauva-arki taas tuo aika vahvasti omat muistot mieleen ja olisi kieltämättä ihan kiva, jos tämä tulokas tykkäisi nukkua vähän enempi kuin siskonsa.

Olikos se Inkku peräti niin, että olisit kysillä synnärin puolella nyt syksyllä? Vai muistanko ihan omiani?? Olisikin aika hassu sattuma, jos olisit tätä minun vauvaa "synnyttämässä" :D. Esikoisen synnytyksessä oli lääkäriopiselija mukana. Olen kuullut juttuja, että siellä on välillä niin paljon opiskelijoita, ettei kaikille meinaa riittää synnytyksiä. Pitääkö sitten paikkansa sitähän en tiedä, mutta minua ei ainakaan millään tapaa häiritse jos synnytyksessä on opiskelija mukana.

Piti muutakin kommentoida vaan muista....... Ultria oli monella nyt tulossa toivottavasti saadaan paljon hyviä kuulumisia niistä!

Entu&Löydös rv33+6

Moikka,

Olipa kiva lukea Ewankin kuulumisia pitkästä aikaa! Kuulostaa siltä, että hyvin on mennyt.

Tässä tätä listaa päivitettynä. Olinkin jo aiemmin lisännyt Villin ja Jaskan listoille, mutta uutta ketjua perustettaessa oli näköjään hukkuneet jonnekin :)

Monsku 26.7.2007 NKL - 28.7.2007 Tyttö; 3170g/50cm
Joanna 5.8.2007 Kätilöopisto - 2.8.2007 Poika; 2770g/47cm
Entu LA 24.10.2007 KYS
Ilona 27.10.2007 Tays
Prinressa 6.4.2008 NKL

Eipä muuta tällä kertaa. Neiti heräilee vaunuissaan! Kuin taikaiskusta on oppinut nukkumaan vaunuissa ja hyvällä tuurilla saamme kahdet päiväunet päivässä. Tosin vaunujen täytyy olla LIIKKEESSÄ koko ajan ja aniharvoin tyttö jää niihin nukkumaan kotiinpaluun jälkeen. Mutta huikea edistysaskel tämäkin!

Jaska ja Villi tapasivat reilu viikko sitten. Eivät paljoa toisistaan perustaneet vielä, mutta eiköhän ne saada seurustelemaan ajan kuluessa :)

Kaikkea hyvää kaikille.

Monsku & noin 6,5 viikkoinen Villi

Pikaisesti Entulle: en oo tänä syksynä synnärillä, viime keväänä olin, mutta siellä on varsin usein joko lääkis- tai kätilöopiskelija seuraamassa touhuja, jos antaa luvan. Sehän on opetussairaala, niin meikäläisiä hiihtää siellä joka kulmalla. Onneks sentään terkkari on ollut niin kiltti, ettei ole yrittänytkään laittaa mua opetusvastaanotolle, on nimittäin omia kurssikavereita ne... Sitten ehkä, kun ultrataan enää mahan päältä, mut kavereiden ei tartte tietää mun kohdunsuun tilannettani. ;)

Tuun huomenna päivittämään äippäpolin kuulumisia, toivottavasti on hyviä uutisia. Jännittää kovasti, kun raskausoireetkin on hävinneet savuna ilmaan jo pari viikkoa sitten. Lisäksi hermoilen, kun oon litkinyt hesellä light-kokista, ja nyt vasta tajusin että se taitaa olla sakariinilla tai muulla kielletyllä makeutettu. :( Ainakin kolme kertaa oon siellä käynyt, peijakas. No, kai ne ihmiset rankempiakin altistuksia saa ja kaikki on hyvin... isäntä kyllä sanoi, et jos vauvalla on kuus varvasta niin on sitten sun syy. :D

Pitkästä aikaa käyn täälläkin kurkkimassa. Olen nuppiparkaani säästääkseni kieltänyt itseltäni pääsyn tälle palstalle. Toistaiseksi.

Kiva kuulla synnyttäneistäkin! Kovasti onnea Ewalle ja perheelle! Monskun Villi on melkein saman ikäinen kuin minun ystäväni tytär ja yhtä paljon taitaa löytyä temperamenttiäkin. :) Hienoa, kun vauva-arki alkaa sujua.

Tsemppiä kaikille!

Entulla siis lääkärineuvola perjantaina… Hmm, kyllä nää käytännöt vaihtelee paikkakunnasta riippuen kovasti. Mulle varattiin nimittäin seuraava neuvolakäynti kahden viikon päähän (sitä ennen soittelen toki niiden vesikokeiden tuloksia ja jos ultrassa näkyy jotain ihmeempää lähetetään äitiyspolille…), mutta sitä kolmatta lääkäri aikaa ei vielä varattu. Katsotaan kuulemma sitten kahden viikon päästä sitä aikaa… Täälläkin on supistellut aika lailla. Eilen tuntui maha olevan kovana lähes koko ajan. Mutta kipeitä nuo mun supistukset ei todellakaan ole, joten tuskinpa ne mitään muutoksia aikaan saavat.

Nukuin taas tosi huonosti. Sammuin kyllä illalla melko ajoissa, mutta heräsin yhden jälkeen vessaan ja loppu yö menikin sit enempi vähempi pyöriessä. Jostain syystä mielessä pyöri taas mitä ihmeellisimpiä asioita ja kaikki alkoi huolestuttaa. Eilen uskoin, että se ylimääräiseen ultraan lähettäminen todellakin oli vain varotoimenpide. Mutta yöllä olinkin sitten jo ihan varma, että jotain on pahasti pielessä: joko Ipana on ihan liian pieni/suuri tai sit lapsivettä ei ole tarpeeksi… :-/ Aamun valjettua pystyy asioihin taas suhtautumaan rauhallisemmin, mutta väsymys on karmea eikä työteko todellakaan kiinnosta.

Monskulle ja Villille onnittelut uudesta taidosta eli vaunuissa nukkumisesta! ;-) Kyllä nuo pienet edistysaskeleet varmasti helpottavat kummasti arjen sujumista.

Ilona & Ipana 33+4

Ultrassa kaikki hyvin! <3 Koko vastaa rv 11+4, la 28.3. Niskaturvoke oli 1.5mm eli normaali, nenäluukin näkyi ja sydän jumpsutti. Kaikki näytti olevan ihan mallillaan, saatiin fanikuvakin, nappasin siitä jo kännykameralla kuvan ja laitoin puhelimen
taustakuvaksi. <3

Päivitys:
Monsku 26.7.2007 NKL - 28.7.2007 Tyttö; 3170g/50cm
Joanna 5.8.2007 Kätilöopisto - 2.8.2007 Poika; 2770g/47cm
Entu LA 24.10.2007 KYS
Ilona 27.10.2007 Tays
Inkku78 28.03.2008 KYS
Prinressa 6.4.2008 NKL

...ja nyt töihin! :) :) :) *yhtä hymyä*

Voi v…! Neuvolasta soitettiin, ainakin ekat maksa-arvot koholla. Ilmeisesti siis hepatoosista kyse. Lisää tietoa tulee kai huomenna. Voi olla, että lääkäri lähettää äitiyspolille. Hyvä tietysti, että kokeisiin menin ja asiaankuuluvaa hoitoa varmasti saan, mutta kyllä nyt ahdistaa ja pelottaa ihan kamalasti! Menin jotenkin ihan shokkiin neuvolan tädin soittaessa enkä osannut edes kysyä mitään järkevää. :-/ Enkä nyt ihan täysin tiedä kuinka asiat etenee… Onneksi Ipana sentään hikkailee mahassa eli on ainakin toistaiseksi hengissä…

Voi kurjuus, Ilona! :( Onneks asia kuitenkin huomattiin ja sitä nyt seurataan erityisellä huolella. Vauvalla on kuitenkin jo hyvät viikot, jos jotain positiivista haluaa hakea.

Hymy huulilla saa lukea noita teidän alkuraskauden fiiliksiä ja kokemuksia :)
ONNEA ja Nautinnollisia raskausaikoja :)

Ja Onnea kaikille jo vauvansa synnyttäneille! :D

Ilonalle onnen hippusia, tovotaan että vauva voi hyvin :)

-Viilaaja-Nella-

Voimia Ilonalle! Ajattele toiaan, että parempi kun huomasivat ja että alatte jo olla muutenkin melkein loppusuoralla viikkojen osalta. Kyllä muakin kylmäsi ne käännösyritykset ja sektion varmistuminen. Mutta vaikeuksien kautta voittoon: pääasia on se, että jossain vaiheessa teillä on kuitenkin vauva kainalossa ja hölmistynyt, onnellinen hymy huulilla :-) Tämmöisessä tilanteessa sitä on tyytyväinen, että asustelee maassa jossa odottavien äitien seuranta ja terveydenhuolto on huippuluokkaa...

Olipas tohon edelliseen tekstiini tullut paljon kirjotusmokia - varma merkki siitä, miten tässä vaippa-imetysruljanssissa vähän pää pehmenee!

Kiitokset muuten kaikille onnitteluista! Uskomatonta, miten vähän aikaa sitten olin vielä "haaveileva viilaaja", sitten plussannut odottaja ja nyt äiti :-) Ihanaa, että haaveilijoista on jo niin moni tällä puolella, ja lisääkin toivottavasti tulossa. Tsemppiä sillekkin palstalle ja kiitokset teillekkin muistamisesta.

Ihanaa, että Monskulla ja Villillä vaunuilu ja päivällä nukkuminenkin josujuu! Oon tässä kieltämättä pohdiskellut, että yrittääköhän meidän Typykkä vaan antaa hyvän ensivaikutelman räjähtääkseen sitten myöhemmin todelliseksi ongelmatapaukseksi?! Kun on jotenkin kaikki mennyt niin hyvin; raskaus, sektio ja ekat viikot kotosalla - liian hyvää ollakseen totta?

Neuvotaanko siellä Suomessa muuten nukuttamaan selälleen vai kyljelleen? Täällä pitäisi nukuttaa selälleen, mutta Typykkä haluaa nukkua vain kyljellään. Neuvoivat kääntämään selälleen kun nukkuu, mutta tämäpä vaan unissaankin kampeaa itsensä takaisin natoasentoon. Jotenkin tuntuisi että kyljellään parempikin, jos vaikka puklaa, mutta kätkytkuoleman välttämiseksi sanovat Ruotsissa että seljällensä vaan.

Tänä aamuna olikin kiireet liikkeet, kun mun piti mennä omaan jälkitarkastukseeni sektiohaavaa vilauttamaan. Just kun alettiin laittautua valmiiksi, päätti Typykkä puklata KAIKEN maidon suihkuna meidän sänkyyn. Lakana oikein lainehti ja tytön kaikki vatteet tietty maidossa. Tätä ei ole sattunut kuin pari kertaa, mutta nyt ajoitus oli pahin mahdollinen...Ajattelin vain positiivisesti, että parempi nyt sänkyyn kuin matkalla vaunuihin ja kerettiin ajoissa mödravårdcentraleniinkin:-) Mutta pyykkikoneestaon tainnut tulla uusi paras ystäväni...

Kyllä rehellisyyden nimissä on ihan kiva, kun vauveli nukkuu pitkiäkin pätkiä välillä. Onhan se ihanaa Typykän kanssakin seurustella, varsinkin kun tämä jo alkaa katsella silmiin ja tavoitella hymyn tapaista, mutta kotihommatkin on jossain välissä tehtävä ja kiva keretä välillä nettiin, tavata aikuisiakin ihmisiä, soittamaan sinne Suomeen tai omille päiväunillekkin.

Ewa & Typykkä (3vk + 2 pv)

Moi,

Täällä voidaan kirjaimellisesti paksusti... Jotenkin toi maha kummallisesti pömpöttää... Näkyisi edes et selvästi on vauvamaha, Tai olisi kiva jos ois se 12 viikkoo takana niin vois sanoa, et en mää lihonnu oo vaan siellä on asukki....

Tänään huomas ton mahan kun puki lapsia ulos niin kävi mielessä et mitä se sitten on kun on viikkoja 30 kasassa...Hymyilyttää jo valmiiksi.

Olin niin väsynyt tänään etten jaksanut edes lähteä spiningiin, jotenkin nukkuminen vei voiton, kyllä sitä kerkii urheilemaan, jotenkin vaan on niin vaikeeta rauhoittaa tahtia. Ja toi spinnaminenkin on tapahtunut vimee aikoina ihna puoli valolla.

Toivotaan Ilona et kaikki on hyvin...

Ihania uutisia inkulta...

Ja Ewan vauva-arkea on myös kiva ihastella.

Terv, Joppuli +Kaaleppi 9+3

Tänään tuli kauan odotettu ultra kutsu kotiin. Sain molemmat ajat jo valmiix. kahen viikon päästä on eka.

Onko muut saanu kutsuja tutkimuksiin olikos se joku preda tai vastaava, en muista?!

Nyt nukkumaan kun kauhee päänsärky kohtaus meneillään..

Prinressa rv 10+4