Poikien äidit: toivoisitteko vielä tyttöä? Ja tyttöjen äidit, toivotteko poikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamax3x
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamax3x

Vieras
Meidän perheessä neljä poikaa, ja huomaan haaveilevani tytöstä. Saa nähdä jääkö haaveeksi! Mulla on ollut myös kaksi melko myöhäistä keskenmenoa, joissa molemmissa oli poikasikiö. Oishan se mukava kun sais vielä edes yhden tytön jonka kanssa ois omat tyttöjen jutut....ja muutenkin, vähän sukupuolitasapainoa tähän perheeseen :)

Lapsettomana haaveilin tytöstä tai kahdesta tytöstä. Esikioseksi sain tytön. Sen jälkeen minulle oli ihan sama, kumpaa sukupuolta seuraava on. Yllätyksekseni kuitenkin aloin salaa haavella pojasta. Toinen olikin sitten poika. Olin tyytyväinen lopputulokseen.

Syytä miestäs, jos ei tyttöä ala kuulumaan. Se on miehen siittiöistä kiinni. Ja ihan vaan silläkin voisit syyttää, kun naisia on ennen vanhaan syytetty, vaikka se ei ole naisesta kiinni, tuleeko tyttö vai poika!

Mun mies toivoisi tyttöä ja minä toista poikaa, molemmat ovat kyllä molemmille oikein tervetulleita. :)

Itseasiassa sukupuolen määräytymisessä on "syyllisiä" molemmat. Uudistakaa tietonne. ;)

Mulla on poika ja en oikein tiedä kumpaa toivon. Tai ehkä vähän toivon toista poikaa, mutta en oikein uskalla sitä ääneen sanoa, koska kaikkein eniten toivon tietysti tervettä lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26042852:
no mulla on 4 tyttöä enkä toivo enää poikaa enkä tyttöä. enkä oo koskaan ajatellut itseeni pojan äitinä joten näin on hyvä. :D

Miksi sitten jokaikinen kerta vastaat näihin samoihin galluppeihin? Aina vakuuttelemassa että et halua lisää lapsia etkä ainakaan poikaa. Hmm.

Minulla on pieni poika. Toisaalta toivoisin hänelle pikkuveljeä kaveriksi, kun kaikki pojan serkut ovat tyttöjä. Ja pojat on niin ihania (heh, tytöistä ei ole vielä kokemuksia).Toisaalta olisi kiva saada tyttö. Ei mulla ole tarvetta päästä pukemaan tyttövauvaa hörhelömekkoihin, mutta varmaan sitten joskus isompana meillä voisi olla tyttären kanssa jotain yhteisiä "tyttöjen juttuja". Itselläni ei ole siskoa ja äitini ja molemmat isoäitini ovat kuolleet, joskus kaipaan läheistä naispuolista perheenjäsentä. Mutta ehkä se on mun "kohtaloni" elää miesten ympäröimänä ;)

Meillä on 2 tyttöä eikä todennäköisesti tule lisää lapsia. Jos tulisi kolmas, en osaa sanoa toivoisinko jompaa kumpaa, koska toisaalta osaan olla jo tyttöjen äiti, mutta toisaalta voisi olla ihanaa kokea millaista on olla pojan äiti. Mies varmaan nauttisi myös pojan isänä olosta, mutta on tyytyväinen tyttöjen isä.

[QUOTE="Ihmettelen";26042863]Miksi sitten jokaikinen kerta vastaat näihin samoihin galluppeihin? Aina vakuuttelemassa että et halua lisää lapsia etkä ainakaan poikaa. Hmm.[/QUOTE]

ehkä täällä kysytään samoja asioita koko ajan. :D ja eikö olekin ihmellistä että 4n lapsen jälkeen haluu jotain muuta kuin lisää vauvoja?

Olen 92,94, 96 ja 07 syntyneiden poikien äiti. Kun totuin poikamaailmaan, dinosauruksiin, hämähäkkeihin, lenkkarivuoriin, marmorikuuliin ja jouskarin jousiin, niin ensimmäinen reaktio 09 syntyneen tyttölapsemme jälkeen oli hämmennys ja se, että miten kestän noin 1460 miniatyyrikokoisen vaaleanpunaisen muoviesineen vyöryn meille.

Hyvin olen kestänyt. Uusin tulokas on pinkki nukkekodin nukkejen potta.

Tytön synnyttyä minulle tapahtui jotain muutakin, jotain hyvin yllättävää. Näin sukupolvienketjun uudessa valossa kun tyttären äitinä aloin siirtää sukuni ja esiäitieni äitieyden ja naiseuden mallia omalleni.

Samaa toistuvuuden tuntua en tavoittanut poikien äitinä. Asiaan saattoi toki liittyä 40-ikäkriisi tai 38-vuoden ikä, jossa kuulema näkee yhtäkkiä elämänsä uudessa valossa, ja jos tätä ei tapahdu, seuraava mahdollisuus on 56-vuotiaana.

Mä olen niin onnekas, että löytyy sekä tyttö että poika...
Kun oli vain tyttö, niin oli ihan sama vaikka olis tullut toinen tyttö tai sitten poika. Kun ei ollut vielä lapsia, oli myös ihan sama. Jostain syystä kaksi lasta samaa sukupuoltakin on jotenkin viehättävää, siinä on puolensa.

[QUOTE="Ihmettelen";26042863]Miksi sitten jokaikinen kerta vastaat näihin samoihin galluppeihin? Aina vakuuttelemassa että et halua lisää lapsia etkä ainakaan poikaa. Hmm.[/QUOTE]

Ehkä, koska kysyttiin?
Ja ehkä rikkoakseen niitä myyttejä, että kaikki vanhemmat toivoo saavansa molempia sukupuolia, ja miehet ainakin toivoo varmasti poikia ja naiset tyttöjä.

Olin muuten minäkin tulossa kertomaan, että mullakin on 4 tyttö. En ole koskaan toivonut poikaa, enkä ajatellut tehdä enää yhtään lasta. Mutta saako näin vastata (kun kysyttiin), vai onko siinä jotain epäilyttävää?

[QUOTE="Piika-äiti";26042914]Olen 92,94, 96 ja 07 syntyneiden poikien äiti. Kun totuin poikamaailmaan, dinosauruksiin, hämähäkkeihin, lenkkarivuoriin, marmorikuuliin ja jouskarin jousiin, niin ensimmäinen reaktio 09 syntyneen tyttölapsemme jälkeen oli hämmennys ja se, että miten kestän noin 1460 miniatyyrikokoisen vaaleanpunaisen muoviesineen vyöryn meille.

Hyvin olen kestänyt. Uusin tulokas on pinkki nukkekodin nukkejen potta.

Tytön synnyttyä minulle tapahtui jotain muutakin, jotain hyvin yllättävää. Näin sukupolvienketjun uudessa valossa kun tyttären äitinä aloin siirtää sukuni ja esiäitieni äitieyden ja naiseuden mallia omalleni.

Samaa toistuvuuden tuntua en tavoittanut poikien äitinä. Asiaan saattoi toki liittyä 40-ikäkriisi tai 38-vuoden ikä, jossa kuulema näkee yhtäkkiä elämänsä uudessa valossa, ja jos tätä ei tapahdu, seuraava mahdollisuus on 56-vuotiaana.[/QUOTE]

Itseasiassa mä vähän kammoksun just tuota naiseuden mallia, mitä ehkä tyttöjen äitinä joutuisin siirtämään. Tyttöjen äitiys voi jollain tavalla olla monimutkaisempaa, tai ainakin jossain vaiheessa. Entä jos se tyttö ei halua sitä naiseuden mallia siirrettäväksi? Jos se onkin täysin erilainen kuin sinä? Jos ettsä e tulekaan yhtään toimeen? Jos sinä petytkin, kun hän ei täytäkään sinun odotuksiasi? Jos se tyttö kokeekin liiaksi paineita kun siirrät hänelle omia odotuksiasi alitajuntaisesti?

Mulla on kolme tyttöä ja kaksi poikaa :) ja jos vielä siunaantuisi kuudes (jota ei kyllä ole tekeillä-ikinä-enää) niin poika ehkä? tai tyttö? en todella tiiä, joten ihan samahan se olisi

Olen ikionnellinen kahdesta tytöstäni. <3 Lapsiluku ei kuitenkaan välttämättä ole vielä tässä... Mahdollisten tulevien lasten sukupuolella ei ole väliä. Välillä haaveilen tytöstä ja välillä pojasta. :)

Yhteistyössä