Poliisi julistanut Turkuun ulkonaliikkumiskiellon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25297605:
Ehkä me kaupunkilaiset katsotaan enemmän tilastoja ja ollaan todettu, että kun asumme täällä kaiken maailman kahjojen keskellä, jotka voivat tuosta vain keskellä päivää iskeä metrossa kirveellä päähän, susien korvessa aiheuttamat ihmisvahingot ovat huomattavasti harvinaisempia kuin ihmisen ihmistä kohtaan tekemät hyökkäykset.

Mikäs logiikka tässä oikein oli?

[QUOTE="vieras";25297637]Mikäs logiikka tässä oikein oli?[/QUOTE]
Tässä on se logiikka, että me kaupunkilaiset ollaan ehkä enemmän totuttu siihen, että vaara vaani ihan jokaisella askeleella. Ikinä et tiedä, mistä nurkan takaa loppusi tulee. Autoilijat ovat täällä suurin vaaratekijä, mutta ei niitä kuitenkaan - valitettavasti -vielä juuri kukaan ole lahtaamassa.

Missä kohtaa se ulkonaliikkumiskielto oli?

Ja tiedoksi runosmäki ei ole korpea - jos eläin (oli se mikä hyvänsä) käyttäytyy oudosti on sillä jokin vika tai sairaus, sitä suuremmalla syyllä se pitää saada kiinni.

[QUOTE="mmm";25297638]Sanokaa mitä sanotte, mut mä sanon että se on joku Suden näkönen(husky,malamuutti tms)koira, jota joku puusilmänen mamma luuli sudeksi..[/QUOTE]
Samaa mietin. Käytös vaikuttaa ainakin arktisen koirarodun käytökseltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25297647:
Tässä on se logiikka, että me kaupunkilaiset ollaan ehkä enemmän totuttu siihen, että vaara vaani ihan jokaisella askeleella. Ikinä et tiedä, mistä nurkan takaa loppusi tulee. Autoilijat ovat täällä suurin vaaratekijä, mutta ei niitä kuitenkaan - valitettavasti -vielä juuri kukaan ole lahtaamassa.
voi jestas, salli mun nauraa, että kaupunki onkin helvetin vaaralline paika elää. no kaikkee oppii, kun vanhaksi elää:laugh::laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25297634:
Onko varmistettu, että kyseessä todellakin on susi? Ei ole yks eikä kaks kertaa, kun ihmiset on intopinkeenä ammuskelleet suden näköisiä koiria ja jälkeenpäin todettu, että ohops, sehän olikin koira.

Kysehän ei tässä tapauksessa ole siitä onko oikea vai ei vaan siitä miten suteen suhtaudutaan. Jos ihminen luulee suden tallustavan lenkkipolulla ihmisiä seuraten on ihan sama onko se loppupeleissä oikea susi. Tosin vapaana liikkuva koira on varmaan vaarallisempi kuin susi. Onhan noita ihmisten kimppuun hyökänneistä koirista uutisissa viikoittain. Mutta siinäpä se ongelma onkin. Kaupungissa liikkuvaa koiraa vastaan ei oikein ole konsteja, maalla häiriköivälle sudelle löytyy liki joka talosta jonkinlainen apuväline.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25297647:

Mistä sitten johtuu se, että mitään pelkäämättömät pk-seutulaiset haluavat ammuttaa kaikki rusakkoa isommat eläimet hengiltä kehäkolmosen sisäpuolelta?

Autoilijat eivät todellakaan ole suurin vaaratekijä.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25297666:
voi jestas, salli mun nauraa, että kaupunki onkin helvetin vaaralline paika elää. no kaikkee oppii, kun vanhaksi elää:laugh::laugh:
No muuta sitten tänne, jos siellä korvessa pelottaa :D Siellä maalla toki enemmän ajetaan kännissä, sen olen kuullut maalaisilta itseltään. Ylinopeuttakin ajavat enemmän kuin täällä kaupungissa eivätkä piittaa edes liikennevaloista. Kaikenlaista nistiä ja sekakäyttäjää siellä on kadut täynnä. Ja vielä ne kammottavat sudet päälle.

[QUOTE="vieras";25297688]Mistä sitten johtuu se, että mitään pelkäämättömät pk-seutulaiset haluavat ammuttaa kaikki rusakkoa isommat eläimet hengiltä kehäkolmosen sisäpuolelta?

Autoilijat eivät todellakaan ole suurin vaaratekijä.[/QUOTE]
Eivät kaikki halua. Mutta mulle henkilökohtaisesti on yks ja sama, kuka mäiskii kenetkin hengiltä. Suren kuollutta sutta samalla tavalla kuin kuollutta ihmistäkin. Samanlaisia luontokappaleita molemmat. Monet ihmiset tosin tappavat ihan vaan huvikseen kun taas susi tappaa syödäkseen.

• Tykkää
Reactions: Data
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25297658:
Samaa mietin. Käytös vaikuttaa ainakin arktisen koirarodun käytökseltä.

?? ton iltalehden perusteella en minä kyllä osaisi sanoa mitään käytöksestä. Paitti meijän spanielikin seuraa vieraita kauempaa :)

Sinänsä on hauskaa, että jos joku ilkeää julkisesti esittää huolestumisensa siitä että susi tai karhu liikkuu samalla pihalla jolla lapset leikkii, niin vedotaan että "jossain muualla" (yleensä kaupungissa, siis Helsingissä) on kaikin puolin vaarallisempaa. Eikä susi ole ketään tappanaut ja karhukin vain silloin tällöin. Mutta maksaahan ihmiset palovakuutustakin vaikka koskaan ei oma talo pala. Samoin käytetään turvavyötä ja turvaistuimia vaikka liikenneonnettomuuden riski on todella pieni. Miksi kukaan ei sano että hullua käyttää autossa turvavyötä kun asemantunnelissa on riski saada turpaansa? Tai että kaheli laittaa lapsen turvaistuimeen kun Helsingissä voi jäädä atuon alle?

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25297709:
Eivät kaikki halua. Mutta mulle henkilökohtaisesti on yks ja sama, kuka mäiskii kenetkin hengiltä. Suren kuollutta sutta samalla tavalla kuin kuollutta ihmistäkin. Samanlaisia luontokappaleita molemmat. Monet ihmiset tosin tappavat ihan vaan huvikseen kun taas susi tappaa syödäkseen.

Se nyt vaan on fakta et pk-seutulaiset eivät salli susia Keskuspuistossa, mutta muualla sudet saavat juosta ihmisten pihapiirissä ja koululaisten kintereillä.

Mua vituttaa se, että petonihelvetissä asuvat helsinkiläiset väheksyy tota susien pelkoa. Me EMME asu korvessa vaan pienessä kaupungissa satakunnassa ja täälläkin seudulla niitä tosiaan pyörii tappamassa koiria ja saa pelätä lasten kouluun lähettämistä. Helsinkiläiset saa sitten tulla sanomaan, että turha pelko kun on oma kakara kävellyt koulumatkansa suden kanssa.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
[QUOTE="vieras";25297724]?? ton iltalehden perusteella en minä kyllä osaisi sanoa mitään käytöksestä. Paitti meijän spanielikin seuraa vieraita kauempaa :)[/QUOTE]
No meidän malamuutti olisi luultavasti käyttäytynyt juuri noin, jos olisi ollut päivän parin karkumatkalla. Seurannut siis hetken aikaa ihmisiä, tullut vähän lähemmäksi, mutta sitten poistunut paikalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25297756:
No meidän malamuutti olisi luultavasti käyttäytynyt juuri noin, jos olisi ollut päivän parin karkumatkalla. Seurannut siis hetken aikaa ihmisiä, tullut vähän lähemmäksi, mutta sitten poistunut paikalta.

Eipä ole tullut sosialistisessa mediassa vastaan yhtään ilmoitusta karkuteillä olevasta malamuutista taikka muustakaan vetokoirasta. Luulisi että joku haikailisi perään.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25297666:

Et ilmeisesti yhtään lue sanomalehtiä tai katsele uutisia telkusta? Vilkaisepa joskus jotain tilastoja, missä on Suomen vaarallisimmat paikat.

Ei varmasti ole jossain peräkylällä.

Sinun täydellinen tietämättömyytesi tässäkin asiassa ei yhtään ihmetytä minua.

[QUOTE="vieras";25297748]Mua vituttaa se, että petonihelvetissä asuvat helsinkiläiset väheksyy tota susien pelkoa. Me EMME asu korvessa vaan pienessä kaupungissa satakunnassa ja täälläkin seudulla niitä tosiaan pyörii tappamassa koiria ja saa pelätä lasten kouluun lähettämistä. Helsinkiläiset saa sitten tulla sanomaan, että turha pelko kun on oma kakara kävellyt koulumatkansa suden kanssa.[/QUOTE]

Jos jokainen maalaiskylä ja pitäjä hakisi stadista pois omat narkkinsa ja kilipäänsä, niin me voimme ottaa vaihtarina muutaman suden tänne stadiin. Sopiiko? Kylmästi tilastoja tuijottamalla ruumiita tuottavat yksilöt siirtyisivät silloin oikeasti teille sinne maalle.

[QUOTE="vieras";25297577]Kattokaa vaan, niin nyt on koko Turku liikkeellä autoillaan. Ihminen on niin typerä eläin, että lähtee heti liikkeelle, kun asia kielletään. "Me haluttiin näyttää Ellariinalle oikea susi."[/QUOTE]

sä taas?

Yhteistyössä