Poliisi julistanut Turkuun ulkonaliikkumiskiellon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Turun seudulla ja lähikunnissa liikkuu oikeasti susia. Siinä mielessä en pidä ollenkaan mahdottomana sitä, etteikö tuo nyt nähty otus voisi ollakin susi. Esimerkiksi Nousiainen on kunta, jossa on ihan varmoja susihavaintoja ja se ei suden mittakaavassa ole kovinkaan kaukana tuosta paikasta, missä nyt tehtiin havainto.

Eikä sudet munkaan mielestä kuulu kaupunkialueelle. Tuo Isosuo on ihan lentokentän vieressä, siitä ei ole linnuntietä kovinkaan pitkä matka vanhempieni luo, jotka taas asuvat noin viiden kilometrin päässä Turun keskustasta. Joten summa summarum, ihan liian lähellä ovat. Mä en innostu edes näistä meidän cityketuista, vaikkeivät tiettävästi olekaan ketään ahdistelleet.

Juu, mies on metsänkävijä ja noita suden jälkiä kyllä bongaillut. Anopion ikkunan ohi oli susi jolkotellut eli n. kilometrin päässä meistä tänäänpäivällä, lieneekö tämä sama susi. Tosin kaksi niitä oli täällä Turun kupeessa nähty aamulla.

Näin susirajan maalaisena mä en niinkään pelkää niitä oikeita susia kuin risteymiä, joilla ei ole luontaista pelkoa ihmistä kohtaan. Puhdas susi ei ihan ensimmäisenä liene ihmisten pihoilla kääläämässä, mutta ne koirasudet (joita täällä metsän keskellä ihan oikeasti sikiää ihan ilman ihmisten aktiivista myötävaikutustakin) ovat pelottavia. Ne on niitä, jotka laumoina kiertelee hakemassa koirat narun nenästä ja tyhjentävät tarhasta koiranruokakupit. Jokatalvista arkea meillä - mutta en silti ole täältä Helsinkiin muuttamassa. Mieluummin kuitenkin luontokappaleiden kuin hullujen lajitoverien keskellä asustan (ainakin vielä toistaiseksi).

Minua ihmetyttää se miten moni tässä ketjussa vähättelee tuota susipelkoa. Ihan kuin se olisi ihan normaalia joillekin, että kaupunkialueella kulkee susia. Ainakin itse olisin ihan kauhuissani jos susi tai vaikka koirasusi tai vapaana oleva koira tulisi jollain kaupungin kävelytiellä vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25298019:
Minusta tuo ihmisten tappamishimo voitaisiin kohdistaa järkevämmin eli ihan vaan ihmisiin. Esimerkiksi yksinhuoltajat olisivat yhteiskunnallisesti ajatellen oikein hyvää riistaa tappamisesta innostuville ihmisille. Säästyisi erilaiset tuet ja lapsettomat avioparitkin saisivat itselleen adoptiolapsen. Sitäpaitsi karkuun juoksevassa yh:ssa voisi olla enemmän haastettakin kuin jossain jäniksessä tai sudessa...se yh kun osaisi anella armoakin ja siinä todella katsottaisiin, kuka on kova jätkä ja kuka ei. :xmas:

En tuosta tappamisesta tiedä mutta kuuleman mukaan yh on aika helppokin kaadettava. Jotkut jopa anelevat mutta eivät suinkaan armoa... ;D

Mä en innostu edes näistä meidän cityketuista, vaikkeivät tiettävästi olekaan ketään ahdistelleet.
Mua on ahdistellut kettu :mad:

Olin sauvakävelyllä, ja cityrepolainen lähti perään :D. Siinä se jolkotteli & seurasi kuten koira.

Ja yksi repolainen parkkeerasi itsensä meidän takapihalle, siis tuollaiselle lankku- ja pensasaidan rajaamalle rivaripläntille, moneksi tunniksi.

Niin siis turun isosuon ulkoilualueella liikkumista. Ei se nyt koko turkua koskenut.

Mutta toinen syy on tämä myrsky, ei ole turvallista liikkua ulkona kun voi lentää puu päähän.

[QUOTE="random";25298464]Näin susirajan maalaisena mä en niinkään pelkää niitä oikeita susia kuin risteymiä, joilla ei ole luontaista pelkoa ihmistä kohtaan. Puhdas susi ei ihan ensimmäisenä liene ihmisten pihoilla kääläämässä, mutta ne koirasudet (joita täällä metsän keskellä ihan oikeasti sikiää ihan ilman ihmisten aktiivista myötävaikutustakin) ovat pelottavia. Ne on niitä, jotka laumoina kiertelee hakemassa koirat narun nenästä ja tyhjentävät tarhasta koiranruokakupit. Jokatalvista arkea meillä - mutta en silti ole täältä Helsinkiin muuttamassa. Mieluummin kuitenkin luontokappaleiden kuin hullujen lajitoverien keskellä asustan (ainakin vielä toistaiseksi).[/QUOTE]

Niin, voitaisiin sitten puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Susi on aivan eri asia kuin villikoira tai suden ja koiran risteymä. Tosi sääli että koko susikanta halutaan suurinpiirtein kaataa sukupuuttoon, vaikka susi on ihmiselle melko vaaraton.

Yhteistyössä