Pph:n lapsen erityisoikeudet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli millä perusteella pph:n lapsi pääsee kesken päivän uimaan, HopLopiin ja muihin "kivoihin paikkoihin" mihin hoitolapset eivät pääse? Lapsen isä vie. Mutta uimahalli on tosi lähellä tässä eli pph vois viedä muitakin sinne. Oma lapseni on kovin harmissaan, kun tämä vuotta vanhempi lapsi pääsee kaikkeen kivaan osalliseksi :( Eihän se lapsi työsuhteessa ole, mutta eikö tuollaisia juttuja hänkin voisi harrastaa illalla? Eihän hoidossa olevat lapsetkaan pääse kesken päivän minnekään. Ja toinen juttu. Hoitajan lapsi nukkuu monesti tosi pitkään ja omani on vailla kaveria. On hälle tylsää leikkiä 1-3 vuotiaiden kanssa, kun pph:n lapsi saa nukkua posottaa niin pitkään, että ei edes ulos lähde muun ryhmän kanssa. Onko tämä edes oikeudenmukaista/laillista? Ja juu, ollaan haettu päiväkotiin, mutta ei täällä pääse, kun meillä kerran on hoitopaikka :(

[QUOTE="vieras";23117171]Eli millä perusteella pph:n lapsi pääsee kesken päivän uimaan, HopLopiin ja muihin "kivoihin paikkoihin" mihin hoitolapset eivät pääse? Lapsen isä vie. Mutta uimahalli on tosi lähellä tässä eli pph vois viedä muitakin sinne. Oma lapseni on kovin harmissaan, kun tämä vuotta vanhempi lapsi pääsee kaikkeen kivaan osalliseksi :( Eihän se lapsi työsuhteessa ole, mutta eikö tuollaisia juttuja hänkin voisi harrastaa illalla? Eihän hoidossa olevat lapsetkaan pääse kesken päivän minnekään. Ja toinen juttu. Hoitajan lapsi nukkuu monesti tosi pitkään ja omani on vailla kaveria. On hälle tylsää leikkiä 1-3 vuotiaiden kanssa, kun pph:n lapsi saa nukkua posottaa niin pitkään, että ei edes ulos lähde muun ryhmän kanssa. Onko tämä edes oikeudenmukaista/laillista? Ja juu, ollaan haettu päiväkotiin, mutta ei täällä pääse, kun meillä kerran on hoitopaikka :([/QUOTE]

:D

Käske sinä lapsesi isää hakemaan oma lapsesi kesken päivän jonnekin kivaan paikkaan, teillä on siihen oikeus. ;)

No kun se php:n lapsi on kotona. Se on hänen koti. Sillä on oikeus mennä isänsä kanssa vaikka linnanmäelle kesken päivän ja hoitolapset on hoidossa. Koti ja hoitopaikka on kyllä eriasiat.

no kyllä sen pph: lapsen isä saa viedä omansa vaikka sirkukseen niin halutessaan ja sun lapses jää pois. ja ei sen hoitajan lapsen tarvii herätä kesken unia sen takia, että sun lapsella ei ole kaveria. että mitäpä jos hoidat tenavasi itse. niin voit sitten kulkea pitkin hoploppeja sun muita keskellä päivää. eihän ole myöskään kielletty, etä sinä itse viet lapsesi hoitopäivän jälkeen näihin kivoihin paikkoihin

Ja herää kysymys: kuka maksaa HopLopit ja uimareissut? Sinä vai hoitaja? Meillä ei edes pK:n lapset saa lähteä uimaan eli kyseessä on ihan vastuujuttu. Vanhemmat hoitavat omalla ajallaan käynnit uimahalliin ja muihin "kivoihin paikkoihin". Ja hoitajan lapsi on kotona, ei mitenkään työsuhteessa kuntaan, kuten hoitaja.

Minun työpäiväni on 6.30-17.00 enkä todellakaan velvoita, että oma lapseni on tuon ajan hoitolasten "käytettävissä". Ja isä vie häntä välillä uimaan ja käyvät mummolassa jne. Ei onneksi ole kukaan vanhemmista kehdannut asiasta valittaa =)

hyviä kommentteja ja tuli vielä mieleen, että meillä päin ei ainakaan pph saa palkkaa jos oma lapsi kotona. Niin miksi ihmeessä lapsi ei saisi isänsä kanssa mennä kivoihin paikkoihin.

Äh olipa sekavasti sanottu. mutta ärsytty niin toi aloitus, että kirjoitin vaan mitä mieleen tuli....

Perhepäivähoitajat tekevät todella hienoa työtä pienellä palkalla ja sitten tälläiset ääliö-äidit kitisee jostain uimareissusta jinka pph:n lapsi tekee oman isänsä kanssa!!

Uskomatonta!!!!

Jospa sen lapsen isä on vuorotöissä ja käy sen takia lapsen kanssa aamupäivällä/päivällä noissa jutuissa? Menee esim. iltavuoroon tai arkena on vapaata. Mun mielestä olisi outoa jos isä ei saisitehdä lapsensa kanssa omana vapaa-aikanaan kivoja juttuja.

hyviä kommentteja ja tuli vielä mieleen, että meillä päin ei ainakaan pph saa palkkaa jos oma lapsi kotona. Niin miksi ihmeessä lapsi ei saisi isänsä kanssa mennä kivoihin paikkoihin.

Äh olipa sekavasti sanottu. mutta ärsytty niin toi aloitus, että kirjoitin vaan mitä mieleen tuli....

Ei omasta saa palkkaa. Alle 3-vuotiaasta saa kotihoidon tukea, mutta yli 3v. ei siis saa mitään. Mutta yhden paikan tuo oma lapsi ryhmästä vie silti.

[QUOTE="pph";23117325]Ei omasta saa palkkaa. Alle 3-vuotiaasta saa kotihoidon tukea, mutta yli 3v. ei siis saa mitään. Mutta yhden paikan tuo oma lapsi ryhmästä vie silti.[/QUOTE]

Tää on jo moneen kertaan todettu että on kuntakohtaista. Mä saan omistani täyttä palkkaa mutta maksan myös hoitomaksua.

Pph olen ja mieheni tekee vuorotyötä, joten arkivapailla ja iltavuoroon mennessä hän käy omien lasten kanssa kaupassa, kirjastossa, mummolassa jne. Tästä ollaan puhuttu, koska eihän mun lapseni ole mikään työläinen, vaan hän on kotona ja mahdollisuuden tullen saa tehdä jotain muutakin isän kanssa. Miksi se olisi ongelma??
Jokainen vanhempi voi omalla ajallaan sitten kuljettaa omaa lastaan missä haluaa... Ja toinen juttu, en ehkä kauheasti hehkuta minne ne meidän muksut on menossa, sillä siitähän se paha mieli niille hoitolaisille just tulee.

Oho, vähän erilaiset on sitten käytännöt!
Minä hoidan kahta omaa hoitolaisten ohella ja en niistä minkäänlaista palkkaa saa, enkä kyllä maksa hoitomaksujakaan. Oispa jännä laskea kumpiko ois kannattavempi vaihtoehto :D

Ehodottomasti se että saat omistasi täyttä palkkaa. Meillä saa itse valita ottaako kotihoidontuen vai ottaako palkkaa omista ja maksaa hoitomaksua. Mulla molemmat omat yli 3v. Parhaimmillaan mulla oli kolme omaa ryhmässä joista sain täyden palkan. :)

[QUOTE="pph";23117253]Ja herää kysymys: kuka maksaa HopLopit ja uimareissut? Sinä vai hoitaja? Meillä ei edes pK:n lapset saa lähteä uimaan eli kyseessä on ihan vastuujuttu. Vanhemmat hoitavat omalla ajallaan käynnit uimahalliin ja muihin "kivoihin paikkoihin". Ja hoitajan lapsi on kotona, ei mitenkään työsuhteessa kuntaan, kuten hoitaja.[/QUOTE]

Hoitaja tietenkin, maksaahan se omienkin lasten käynnit. Pph:n palkka on niin järisyttävän iso, että kyllähän sillä nyt käyttää joka lapset viikottain uimassa ja hoplopissa :p

:laugh:

:D

Meidän lapset ei ole pph:lla vaan päiväkodissa, mutta kyllä hekin pääsevät silti vaikka uimaan, paikalliseen "hoploppiin" tai mihin nyt keksitään kun vanhemmilla sattuu olemaan vapaapäivä. Sama homma olisi jos lapset olisivat pph:lla joten tottakai myös pph:n omilla lapsilla on nuo samat oikeudet.

Tämä sama aloitus oli jo pari kuukautta sitten. Ja ihan samaa jo silloin kysyit. Ja ihan samoja vastauksia jo silloin saita. :( Huoh. Etkö ap usko vähemmällä?

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1898186-lapsi-pph-lla-hoidossa-ja/

Pitkä ketju näytti tulevankin. Minusta se on vain kirjoittamaton sääntö, että pph:n omaa lasta koskee samat säännöt "hoitoaikana" kuin muitakin lapsia! Miltä se muista tuntuu, kun yhdelle pakataan uimakassia ja muut "pääsevät" päiväunille? Ei pieni lapsi tuota eroa ymmärrä, että itse on VAIN hoitolapsi ja se hoitajan oma on sitten erityisasemassa.

Yhteistyössä