Pph:n mielestä lapsen ei kuulu olla päivisin hoidossa jos toinen vanhemmista on kotona yövuoron jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siis täh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kyllä yövuoron jälkeen kuuluu saada nukkua normaalit 8h unet jos on tarvetta. Ihan järkyttävää, että normaalityöajalla on normaalia nukkua 8h yössä, mutta vuorotyöläisen muka pitäisi yövuoroina selvitä jollakin 4h unilla!!! Mikä järki tässä on!

Itse vuorotyöläisenä sanoin päiväkodissa tekeväni vuorotyötä ja yövuoroista kukaan ei naputtanut, vaikka lapset olivat normaalin poäivän hoidossa. Jos olisi naputtanut niin olisin kyllä soittanut ensin päiväkodin johtajalle ja sen jälkeen vielä ylemmäs enkä säästänyt sanojani.

Ihme pph. Vai haluaako se luopua myös palkastaan noina päivinä, kun isä hakisi yövuoron jälkeen aikaisemmin? Tuskin...
Kyllä mä enemmän säälin naapurin muksuja kun säästösyistä olivat kotona niinä päivinä kun äiti oli ollut yövuorossa. Kyllähän se vähän näytti kurjalta kun 4- ja 5-vuotias olivat monta tuntia putkeen ulkona talvisinkin ja selitys oli, ettei sisään saa mennä kun äiti nukkuu. Ehkä mukavampi kaikille olisi ollut reilu hoitopäivä.

Meillä mies tekee lähes pelkästään yövuoroja, siis 5 yötä putkeen su-illasta pe-aamuun, viikonloput vapaat. Ja todellakin lapsi menee arkisin hoitoon, minä olen päivätyössä. Ei oo edes tullut mieleen, että olisi jotenkin paheksuttavaa :O

Ompas outo suhtautuminen hoitajalla!!
Itse olen pph ja yhden hoitolaisen vanhempi tekee yövuoroja, tuo lapsen aamulla hoitoon ja hakee klo 15 seutuvilla. Ja ei kyllä ole käynyt mielessäkään, ettei lapsi voisi olla silloin hoidossa, ovat kuitenkin varanneet tietyn määrän hoitopäiviä ja maksavat niistä!

Höh no tietenkin teillä on oikeus pitää lasta hoidossa kun toinen tekee yövuoroa!!!!! Eikai kukaan oo niin pönttö että luulee että joku jaksaa useamman yön putkeen jos nukkuu vain 3-4 tuntia päivällä?? Jos luulee niin suosittelen kokeilemaan valvoa joku kolme yötä ja nukkumaan vain 3-4 tuntia siinä välillä...

Ihan outo pph. Meillä lapset on ollu vuoropäiväkodissa ja siellä lapsi sai olla vanhemman yövuoron jälkeen normaalin päivän eli 16 mennessä piti hakea.

Mutta siis eikö se ollut niin kummallisesti vuoropäiväkodeissa, että jos yksinhuoltajavanhempi on yötöissä, niin lapsi pitää hakea aamulla? Siis täällä on lukenut sellaista. Ei mene minun järkeeni.

Mistä näitä urpoja pph:ia sikiää?
Ei todellakaan yövuoron jälkeen vanhempi hoida lastaan.
Just äsken uutisissa kerrottiin pph:sta, joka kaunisteli ja vääristeli sekä jätti mittaamatta Ins. hoitoista diabetestä sairastavan hoitolapsen verensokeriarvoja!!
Omia lapsiani en suurin surminkaa perhepäivähoitoon kiikuta.

[QUOTE="vieras";25447457]Mutta siis eikö se ollut niin kummallisesti vuoropäiväkodeissa, että jos yksinhuoltajavanhempi on yötöissä, niin lapsi pitää hakea aamulla? Siis täällä on lukenut sellaista. Ei mene minun järkeeni.[/QUOTE]

Ei ainakaan täällä. TÄällä on vuoropäiväkodissa sääntö että vanhemman yövuoron jälkeen lapsi pitää hakea klo16 mennessä. ja uskoisin että se on samalla tavoin kaikissa vuoropäiväkodeissa. Eikai kukaan kuvittele että ihminen jaksaa jos ei saa nukkua yövuorojen välissä? Jos joku näin ajattelee niin suosittelen kokeilemaan tuota mitä aiemmin ehdotin, taikka sitte niin että menette klo22 nukkumaan, laitatte kellon soimaan klo2, valvotte siitä sinne asti että meette töihin, käytte töissä, illalla taas klo22 nukkumaan ja herätys klo2. Tätä jatkatte nyt tulevvan viikon ajan. Voi on ihan freesi olo perjantaina tai jopa jo ennemmin :D Se nimittäin vastais kokolailla sitä unimäärää mikä yötyöläisellä on jos lapsia ei saa mihinkään hoitoon.

Mulla on lähes aina jonkun hoitolapsen toinen vanhemmista vuorotöissä, tälläkin hetkellä on sellainen. En tiedä, minä päivinä lapsen isä on yövuorossa eikä asia minulle edes kuulu. Vanhemmat maksavat koko kuukauden hoidosta, joten lapsi saa myös hoidossa olla sopimuksen mukaan. Olen kunnallinen hoitaja, ja meillä hoitoajat sovitaan vanhempien työaikojen mukaan, mutta onhan selvää, että yötyöläinen saa nukkua työvuoronsa päälle.

Mistä näitä urpoja pph:ia sikiää?
Ei todellakaan yövuoron jälkeen vanhempi hoida lastaan.
Just äsken uutisissa kerrottiin pph:sta, joka kaunisteli ja vääristeli sekä jätti mittaamatta Ins. hoitoista diabetestä sairastavan hoitolapsen verensokeriarvoja!!
Omia lapsiani en suurin surminkaa perhepäivähoitoon kiikuta.

Missä uutisissa?
Ikävä kyllä, muutama "mätämuna" pilaa kaikkien perhepäivähoitajien maineen.. : / Ei kannate ihan yleistää kuitenkaan sinullakaan!!

meillä lapset pph:lla. Ei ole ollut mitään ongelmaa. Mulla usein 2 tai 3 yötä peräkkäin ja olis todella riski mennä töihin ilman unta tai joillain 4 tunnin unilla kuten joku (päivätyöläinen) tuolla ehdotti. Mä olen aamuisin yleensä unessa noin 8.30, kello soi 14.30 ja kolmen maissa haen lapset. Mies vie heidät aamuisin klo 8. Asia ei kyllä edes kuulu hoitajalle ainakaan mun mielestä. Vuoropäiväkodissakin laki ymmärtääkseni takaa vanhemmalle 8 tunnin "vapaan" yövuoron jälkeen

[QUOTE="PPH";25447685]Missä uutisissa?
Ikävä kyllä, muutama "mätämuna" pilaa kaikkien perhepäivähoitajien maineen.. : / Ei kannate ihan yleistää kuitenkaan sinullakaan!![/QUOTE]

Mullakin oli ennen tosi paljon ennakkoluuloja perhepäivähoitajiin liittyen ja meinasin saada sydärin kun lapsi semmoiselle joutui. Mutta meille osuikin kohdalle todella hyvä ja ihana hoitaja, enkä voisi kuvitellakkaan, että laittaisin lasta varsinkaan tarhan isoihin ryhmiin.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Pph";25447739]Ahaa, vai yksityinen. Heillä on ikiävä kyllä vapaus kiukutella noista hoitoajoista sun muista. Vaihda kunnalliseen niin ongelma poistuu.[/QUOTE]

Mä olen yksityinen pph. Meillä on vapaus tehdä ihan minkälaiset sopimukset vain, mutta ei meillä ole vapaus niistä sitten enään kiukutella. Sopimuksen mukaan mennään.

Mä tekisin tästä lähtien niin että veisin lapsen hoitoon ja hakisin hänet myös hoidosta kun tulen töistä, ei kuulu hoitajalle kiukutella hoitoajoista jotka olen sopinut ja kun kerran huvittaa kiukutella, eipä sen jälkeen tietäisi koska miehellä' on yövuorot.

[QUOTE="Pph";25448073]Ok. Toivottavasti tuo ap toimii kuten kuuluu.[/QUOTE]

Toivotaan. Tuo kommentti oli nyt vain siihen kun joku kirjoitti, että yksityisillä on vapaus kiukutella. Eipä sen kummemmin ole kuin kunnallisellakaan, mutta ainahan meitä riittää moneen junaan...

Mutta on siis vapaus tehdä minkälaisia sopimuksia vain, erilaisia kuin kunnallisella (eri hoitoaika, eri maksu). Kunhan joku vain tulee hoitoon sellaisella sopimuksella :)

Minä teen pelkkää yövuoroa ja mies työtä 2 vuorossa. Itse herään aina klo 11, haen lapsen klo 12. Kun mies tulee töistä, otan unet ennen töihin lähtöä. Jos yötyöputki loppuu ja vapaat alkaa, en nuku kuin tuon 3h, niin saan paremmin kiinni normi unirytmistä.

Niin ja vastaus varsinaiseen kysymykseen. Tottakai lapsi saa olla hoidossa yövuoron jälkeen. Kaikillehan ne unet kuuluu.

Mulla on hoitolapsi, jonka isä tekee vuorotyötä. Äiti tuo ja hakee lapsen aina, oli isä sitten missä vuorossa vain. Ottaahan se aina välillä päähän, mutta maksavat täyden kuukausmaksun, joten saavat pitää lasta koko päivän.

[QUOTE="yökkönen";25448178]Minä teen pelkkää yövuoroa ja mies työtä 2 vuorossa. Itse herään aina klo 11, haen lapsen klo 12. Kun mies tulee töistä, otan unet ennen töihin lähtöä. Jos yötyöputki loppuu ja vapaat alkaa, en nuku kuin tuon 3h, niin saan paremmin kiinni normi unirytmistä.[/QUOTE]

Moneltakos sinä pääset aamulla nukkumaan, mulle ei ainakaan riittänyt unet 7-11 ja ei sitä välttämättä saa nukuttua enää ennen työvuoroa, kun siihen ei ole tottunut eli ei tee jatkuvaa yötyötä.

Yhteistyössä