pulmana lapset ja työ..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:/

Vieras
lapset on vähän alle 2v ja sit 8kk ikänen.. mun äippäraha loppu ja käteen ei jää edes 80e sen jälkeen kun oon vuokran maksanut.. miehellä ollut ok työ mut nyt
silläkin on tunnit vähentyneet niin et yhden koko viikon työt puuttuu.. eli ainakin sen 40tuntia kolmessa viikossa.. ei saada millään rahaa rittämään.. miehellä on epäsäännöllinen työ ja vaikea hakea siihen viereen mitään sivutyötä.. mä voisin mennä muutamaks tunniks sillon tällön hommiin MUTTA mies ei pärjää tuon vauvan kans.. monen monta kertaa olen jättänyt kolmestaan nuo mut aina joutunut tulemaan heti takaisin kotiin ku vauva vaan itkeee.. mitä tässä pitäis tehdä?
mies on levoton ja todella uusavuton vauvan suhteen.. ei osaa lainkaan rauhotella vaan hermostuu ja vauva huomaa sen.. miten ihmeessä pärjätään kun tilanne on tää? vieraaseen hoitoon en lapsiani laita.

Joko alat opettamaan miestäsi lasten- ja kodinhoidossa, tai sitten haette lainaa pankista jotta saatte kaappiin ruokaa. Tosin sekin on maksettava takaisin, eikä saaminenkaan helppoa ole. Kyllä 8 kk ikäisen kanssa jo pärjää, jos vain tahtoa riittää :hug:

Et sä sitä miestä saa opetettua hoitamaan lapsia jos se ei halua oppia. Eikä selvästikään halua edes jos soittelee sun perään kun lapsi itkee. Ja miksipä se opettelisikaan: kun hän ei "osaa" hoitaa, niin sun on pakko hoitaa. Tosi kätevää hänen kannaltaan! Miksi luopua saavutetuista eduista?

Pistät sen miehen oppimaan. Eihän se tietenkään sitä vauvaa saa hiljaiseksi, jos sinä tulet puhelinsoitosta heti takaisin.

Aikoinaan mun exä oli sitä mieltä, että vauvojen hoito kuuluu naisille. Piti kyllä poikaansa sylissä, mutta heti, jos junnu alko mesoamaan, anto pojan mun syliin. Noh, päätin sitten lähteä vähän irroittelemaan ja - onneksi ei kännyköitä oltu vielä keksitty - exä pärjäsi varsin hyvin koko sen ajan. Sitäpaitsi...jos lapsella on vaikkapa kolliikki tai muu syy karjua, niin on ihan sama, kumpi vanhemmista sitä lasta kanniskelee.

kyllä se vaan täytyy jättää aluks pieneks hetkeks lasten kanssa kolmistaan...tekemällä oppii..ja koko ajanhan se pikkuinenkin kasvaa ja alkaa "pärjätä" paremmin ja ehkä kun iska saa onnistuymisen kokemuksia, niin antaa lisää intoa jäädä lasten kaa?? meniskö noin?

No, sanot miehelle että joko alkaa hoitamaan lapsia sinun työvuorojesi ajan tai sitten etsii itse muualta töitä sen verran extraksi että pärjäätte?

Ei se lastenhoitaminen oikeasti niin ylivoimaista ole ettei normaaliälyinen mies siihen kykenisi. :D Tietty jos äiti on aina valmiina tulemaan apuun niin helpostihan siihen turvautuu heti ensimmäisen kitinän myötä. Mutta kun tuota mahdollisuutta ei vaan ole niin eiköhän mies saa pidettyä lapset hengissä ja sopivasti ravittuina työpäiviesi ajan. =)

Minusta on ihan mahdottomuus, jos mies ei pärjää 8kk ikäisen kanssa. Onko kyseessä asenne "emmää pärjää" tai "ei se kyllä pärjää, kun ei ihan tee samoin kuin minä"?

Mies opettelemaan lastenhoitoa ja heti. Aloittakaa lyhyestä sessiosta.

Luuletko siis, että mies kuitenkin haluaisi pärjätä lasten kanssa? Ja kokee siis vain vauvan hoidon hankalana? Mitä miehesi sanoisi, jos antaisit hänen olla välillä kahden vauvan kanssa? Jos hän kaipaakin semmoista kahdenkeskistä tutustumista lapseensa. Menet isomman kanssa kaksistaan jonnekin käymään vaikka iltaisin. Siitä se lähtee.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Jos lapset ovat hengissä, niin pärjäättehän te? Eihän se toki aina ole "ihanaa" tai "ruusuilla leikkiä".
Näin. Tenava voi olla tyytymätön, olipa sylissä pitäjänä äiti, isä, mummi tai Matti Nykänen. Pääasia on, että joku pitää vauvaa sylissä. Eikä joka hetki edes tarvitse pitää...ei se lapsi siihen kuole, jos hetken huutaa sillä aikaa, että saa isommalle lapselle sapuskan pöytään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tiedän et haluis pärjätä mut.. sillä on asenne et tuo on vauva ei sen kanssa voi mitään tehdä:/

Eli kyse on siitä, ettei se edes halua opetella. Ja miksi se opettelisikaan, koska jos se "osaisi" hoitaa lapsia, niin sehän tarkoittaisi sitä että sä laittaisit sen hoitamaan niitä lapsia. Nyt järki käteen nainen ja kovat aseet käyttöön!

Yhteistyössä