Siis minä en nyt yhtään ymmärrä mistä sinun nämä luulot ja uskomuksesi kumpuavat?
Minä olen myös yrittäjäperheestä, isäni painoi töitä niska limassa ja äitini oli kotiäitinä. Isän viettämä aika meidän lasten kanssa oli todella vähäistä, mutta teimme sitten kivoja juttuja kun isä oli paikalla. Koskaan eivät vanhempani riidelleet, joskus oli äidillä pinna kireällä kun oli kotona vetovastuussa, mutta hienosti selvisi. Minulla on valtava kunnioitus vanhempiani kohtaan ja molempien kanssa läheiset välit. He ovat olleet onnellisesti naimisissa 40 vuotta! Soittelemme päivittäin ja näemme joka viikko, yleensä useamman kerran.
Mieheni tekee normaalia työpäivää muuten, mutta päivystää joskus viikonloppuisin. Minä olen muuten normaalisti päivätöissä, mutta joka toinen viikko teen parin päivän työmatkan ja muutaman kerran vuodessa olen 3 yötä poissa kun käyn messuilla. Vaikka työ saneleekin aikataulujamme, meillä todellakin lapset huomioidaan, heillä on läheiset välit isovanhempiin ja usein ovat työmatkojeni aikana yhden tai kaksi yötä mummolassa. Eivät edes tajua "äidin puuttumista", vaan ovat rakastavien isovanhempien luona kylässä.
Meillä vapaa-aika käytetään perheen kesken, teemme yhdessä asioita ja kotityöt yms. tehdään sulassa sovussa. Meillä on oikein tasapainoinen perhe. Vaikka minä joudun välillä kantamaan töitä kotiin ja työmatkat verottavat aikaamme, voin silti sanoa että aikaa jää parisuhteelle, juttelulle ja yhdessä tekemiselle. Muutaman kerran vuodessa lomailemme kotimaassa viikonlopun yli, muuten olemme kotosalla.
Sinulla on kyllä nyt joku käsittämätön luulo normaalista poikkeavien töiden tekijöiden elämästä, muka riidellään ja lapset kärsivät, höpöhöpö sanon minä! Esim. yrittäjyyden ymmärtäminen on yksi suuri siunaus jonka yrittäjäperheissä tai muuten vaativan työn tekemisestä lapsi oppii!