Puutarhakasveista tietäviä paikalla, mikä kasvi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hölmistynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä se sitten taas ei läheltä katsottuna näytä liljalta, kun niitä meidän pihassa kyllä on, mutta kun tuossa nuo lehdet on vaan tuolla latvassa eikä varressa alaspäin.

Tai mistä sitä tietää, jos onkin lilja, mutta on kyllä sitten TÄYSIN erilainen kuin kaikki muut liljat meidän pihassa. Mistä se oikein on voinut tulla?

no jos esim. varjolilja kaiva ylös siinä keltainen sipuli tyyliin valkosipuli suunnilleen. Ja itse olen hävittänyt tuhonnut sitä pois mutta johonkin aina jää palanen ja uutta tulee. Ja esim. kompostista meillä ainakin kaiken hävityksen jälkeen tulee aina uudelleen kun komposti multaa laitetaan kukille.

Alkuperäinen kirjoittaja Tulikärpänen:
no jos esim. varjolilja kaiva ylös siinä keltainen sipuli tyyliin valkosipuli suunnilleen. Ja itse olen hävittänyt tuhonnut sitä pois mutta johonkin aina jää palanen ja uutta tulee. Ja esim. kompostista meillä ainakin kaiken hävityksen jälkeen tulee aina uudelleen kun komposti multaa laitetaan kukille.

Mutta meillä ei tuollaisia liljoja ole, kaikki aivan erilaisia. Ja tuossa kukkapenkissä on toisen näköisiä liljoja (päivänliljoja tms), jotka kasvavat täysin erilaisesti. En ole yrittänyt hävittää, enkä myöskään ole tuon kukkapenkin maata tonkinut. Mysteeri tämä täysin on :)

eläkä ihmeessähävitäkkään, kaunis kukka tulee. ja tuossa yläpäässä on ne lehdet noin tiheenä, kun jatkaa vielä varttansa, niin tulee harvemmaksi. Aivan saman näköinen, kun nuo minun penkissä olevat hybridililjat. yllätyin itse kerran, kun en muistanut, että ne talvehtii, kun olin kasvatellut ihan kesäkukaksi B)

jos myyrät on kulettanu naapurin penkistä?

En tietenkään hävitä sitä mihinkään, antaa kaikkien kukkien kukkia :) Ja tietysti senkin takia saa siinä olla, kun eihän mun uteliaisuus antaisi periksi, että millainen kukka siihen on tulossa :)

Ja siis siksi en saa tuosta liljaa, kun kaikissa liljoissa oikeastaan ne lehdet alkaa sieltä alhaalta varresta jo "tuuheana". Tuossa ne lehdet on vasta latvassa ja melkein 20-30 cm tyhjää vartta alapuolella.

Yhteistyössä