Raskaana 15rv, miehen suusta: " ei ole mun lapsi "

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yksinkö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yksinkö"

Vieras
... vaikka tasan tarkkaan on. ollaan yhdessä oltu 1,5 vuotta. ensimmäisen kerran olin raskaana syksyllä 2012, huomasin jo 4rv jotain outoa ja menin lääkäriin. ei edes sydäntä vielä ollut, tein abortin miehen painostuksella. tällä kertaa raskautta oli vaikeampi huomata, koska oireita ei ollut ja menkat tuli oikeaan aikaan. oltiin jo viikolla 12 ja edellisestä aborttikerrasta sanoin miehellekkin, että jos seuraava tulee niin sitten se tulee. oli ymmärtävinään, vaikka ei tuu koskaan kokemaan niitä tunnontuskia, painajaisia...

eilen mies sanoi mm. " nythän mä voin panna ketä vaan ilman ehkäisyä kun peli on jo menetetty ", " jos joku kysyy ikinä mitään niin kiellän isyyteni, ja oot vaikka sitten käynyt mun puolesta vieraissa, ihan sama ". joudun muuttaan toiseen kaupunkiin, en halua että mua ja mun lasta kyylätään kadulla kuin jotain häkkieläimiä miettien päässään " kenenköhän lapsi toikin nyt si on. huora mikä huora " jne..

ollaan parikymppisiä, mulla ihan vähän opintoja kesken, mutta motivaatio kova itsellä lapsen takia. amk:iin heti kun lapsi on vuoden ikäinen. oon alusta asti kelannut, että jos pidän lapsen, jään yksin 95% varmuudella.

mutta voi rakkaus! onko ollut samoja tilanteita ja kuinka todennäköistä on, että mies peruu puheensa, asennoituu aikuisuuteen kun on mua muutenkin pari vuotta vanhempi (silti käyttäytyy kuin 16v.. romantisoi rappioo..) mies on fikdu, helvetin äkkipikainen vaan, eikä mitään pahaa yleensä halua tarkoittaa... ei siis mieti yhtään mitä suustaan päästää. mä rakastan sitä kaikesta huolimatta, siksi meidän lapsikin on mulle niin rakas jo. kokemuksia nyt kehiin?

Helpommalla pääset kun kasvatat lapsen yksin, rankkaahan sekin on, mutta säästyt monelta itkulta. Lastenvalvojalla tulevaisuudessa kerrot kuka isä on ja hänet voidaan haastaa kyllä isyystestiin.
Kas kun mies ei hoitanut ehkäisyä omalta osaltaan, kun vahinko on jo aikaisemminkin sattunut.

Tekstiä kun kokonaisuutena lukee, niin parempi olisi ollut jos lasta ei olisi pidetty. Todella naivi ja lapsellinen asenne aloittajalla, ellei siis ole provo.
"Tosi ihana mies mut vähän on vaa äkkipikainen ku huorittelee raskaana olevaa tyttöystäväänsä ja uhkaa potkaista pihalle jos lapsen pidän, mut jos se silti kuitenkin lähtis kotileikkiin mukaan kunhan rakkautemme hetelmä syntyy :)) "

vooooi kyllä ehkäisystä oli huolehdittu e-pillereillä, keskeytyksen jälkeen ne vaihdettiiinkin varmuuden vuoksi. eikä tässä nyt muuten mitään, kun on jo melkein asennoitunut tilanteeseen. kai tosiasiat pitää hyväksyä, harmi että mies on näinkin kauan kanssani aikaansa tuhlannut kun tunteet näyttävät olevan tuota tasoa.

enkä todellakaan puhu mistään kotileikeistä! siitä vain että haluaakohan koskaan tulevaisuudessa edes tavata lastaan, koska en halua olla katkera asiasta ja mielelläni annan siihen jatkossa mahdollisuuden, kun kerran ihan oma päätös on kuitenkin.

Huoh... vai että keskeytettyä käytetty alunperin. Kertoo paljon. Pillereissäkin olisi sopiva ehkäisyteho, mikäli niitä käytetään oikein ja jos lasta ei missään nimessä haluata niin otetaan tuplat käyttöön (pillerit+kumi).

Jotenkin nykyään moni tuntuu ajattelevan tuon yh-mamman arjen jotenkin liian helpoksi jos siihen noin vain halutaan ryhtyä.
Puhut koulujen jatkamisestakin, miten ihmeessä meinasit ehtiä käydä koulua lapsen ohella jos ei ole miestä auttamassa? Ja mahdollisesti tehdä jotain töitäkin, tuskin ne tuet liian isot on että saat elätettyä pienen perheesi ja kustannettua kalliit opintomateriaalitkin.

taisi olla ihan väärä paikka tulla kysymään kokemuksia, sen perusteella kun tätä foorumia on välillä lukenut :) vaikka en tullut tsemppejä hakemaan, kiitän niistä. olen vain lukenut katkeria tarinoita miehistä, jotka ovat hylänneet raskaana olevan vaimonsa toisen naisen takia, ja halusin vain kuulla onko samanlaisia tilanteita, missä mies on aluksi ehkä itsekäs ja välinpitämätön, mutta jonkin ajan päästä haluaa ottaa vastuun edes jollain tasolla lapsestaan. kai se nyt on yleistä jos on normaali perusterve mies? vai kaikkiko ne vaan katoaa kun vastuu iskeytyy suoraan kasvoihin. täällä on varmasti yh-äitejä, joiden tuntemukset mua kiinnostaa.

Aloittaja, et voi olla tosissasi.

Miksi olet raskaana? Mies ei halua lapsia ja sinä et halua tehdä abortia niin missä on ollut ehkäisy? Kuinka typeriä te olette?

Sinun pitäisi tehdä abortti. Niin se vain on. Ei mitään järkeä tuollaisen mieheen tehdä ikuista sidettä lapsen muodossa, voi lapsi raukka! Nyt järki käteen. Teet abortin, eroatte miehen kanssa ja opiskelet rauhassa koulusi etkä pilaa elämääsi tappelemalla tuon miehen kanssa ja hoitamalla yksin lastanne. Ha-loo.

Ei todellakaan tule asennoitumaan mitenkään muuten kuin juuri tuolla tavalla kuin nytkin. Mikä siinä on että luullaan, että mies muuttuu yhtäkkiä joksikin täydelliseksi aviomieheksi vaan koska lapsi on tulossa? Sinulle on luvassa kyllä aika kivinen tie ja järkyttävä yllätys kun mies ei oikeasti tule välittämään paskaakaan. Kyllä se on ennen lapsia varmistettava, että mies tosiaan on hyvä tuleville muksuille - ei ottaa ensimmäistä puliukkoa ja uskotella itselleen että kyllä siitä vielä hyvä mies kuoriutuu. Saat syyttää vain ja ainoastaan itseäsi kun kaikki tämä tulee seuraamaan sinua seuraavat 20 vuotta.

[QUOTE="Jaahas";28735268]
Puhut koulujen jatkamisestakin, miten ihmeessä meinasit ehtiä käydä koulua lapsen ohella jos ei ole miestä auttamassa? Ja mahdollisesti tehdä jotain töitäkin, tuskin ne tuet liian isot on että saat elätettyä pienen perheesi ja kustannettua kalliit opintomateriaalitkin.[/QUOTE]

Varmasti ap pärjää ihan siinä missä muutkin samassa tilanteessa olevat.

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
[QUOTE="vieras";28735287]Aloittaja, et voi olla tosissasi.

Miksi olet raskaana? Mies ei halua lapsia ja sinä et halua tehdä abortia niin missä on ollut ehkäisy? Kuinka typeriä te olette?

Sinun pitäisi tehdä abortti. Niin se vain on. Ei mitään järkeä tuollaisen mieheen tehdä ikuista sidettä lapsen muodossa, voi lapsi raukka! Nyt järki käteen. Teet abortin, eroatte miehen kanssa ja opiskelet rauhassa koulusi etkä pilaa elämääsi tappelemalla tuon miehen kanssa ja hoitamalla yksin lastanne. Ha-loo.

Ei todellakaan tule asennoitumaan mitenkään muuten kuin juuri tuolla tavalla kuin nytkin. Mikä siinä on että luullaan, että mies muuttuu yhtäkkiä joksikin täydelliseksi aviomieheksi vaan koska lapsi on tulossa? Sinulle on luvassa kyllä aika kivinen tie ja järkyttävä yllätys kun mies ei oikeasti tule välittämään paskaakaan. Kyllä se on ennen lapsia varmistettava, että mies tosiaan on hyvä tuleville muksuille - ei ottaa ensimmäistä puliukkoa ja uskotella itselleen että kyllä siitä vielä hyvä mies kuoriutuu. Saat syyttää vain ja ainoastaan itseäsi kun kaikki tämä tulee seuraamaan sinua seuraavat 20 vuotta.[/QUOTE]

Haista home. Hyvin monet raskaudet ovat vahinkoja ja lapset saavat silti todella hyvän kodin ja perheen. Itsekin olen kasvanut ilman isääni, eikä ole haitannut mitenkään. Äiti ja veljet riitti mainiosti ja lapsuus oli tosi onnellinen, vaikka kaikki oltiin ns. vahinkolapsia. Ei sillä ole mitään väliä! Yksi hyvä ja kunnollinen vanhempi on jo erittäin hyvä, kaikki riippuu vanhemmat tahdosta ja luonteesta!

Nimimerkillä kokemusta on

Voin yksinhuoltaja äitinä sanoa, että tein lapsen huonon miehen kanssa, ei muuttunut miksikään. Harmittaa että lapsella ei ole sisaruksia, koulujen käynti on vaikeaa (olen veloissa jotta saan vuokran maksettua), tulevat suhteet ovat kärsineet eivätkä onnistu, mieheen on pakko pitää yhteyttä vaikkei haluaisi ja oltava hyvissä väleissä vaikkei haluaisi. Lasta en kadu, mutta sitä kadun että tein sen tämän miehen kanssa. Elämä olisi niin paljon helpompaa jos yhteistä lasta ei olisi.

[QUOTE="Jaahas";28735268]Huoh... vai että keskeytettyä käytetty alunperin. Kertoo paljon. Pillereissäkin olisi sopiva ehkäisyteho, mikäli niitä käytetään oikein ja jos lasta ei missään nimessä haluata niin otetaan tuplat käyttöön (pillerit+kumi).

Jotenkin nykyään moni tuntuu ajattelevan tuon yh-mamman arjen jotenkin liian helpoksi jos siihen noin vain halutaan ryhtyä.
Puhut koulujen jatkamisestakin, miten ihmeessä meinasit ehtiä käydä koulua lapsen ohella jos ei ole miestä auttamassa? Ja mahdollisesti tehdä jotain töitäkin, tuskin ne tuet liian isot on että saat elätettyä pienen perheesi ja kustannettua kalliit opintomateriaalitkin.[/QUOTE]

Opettele lukemaan! raskauden keskeytyksen jälkeen vaihdettiin e-pillereiden merkkiä :headwall:

Ihan varmasti yh:na pärjää, muttei se ole mitään ruusuilla tanssimista. isähän joutuu jokatapauksessa elarit maksamaan vaikka ei lasta haluaisi nähdä. uskon että ap pärjää ja todennäköisesti paljon paremmin ilman noin idioottia ja keskenkasvuista miestä, kyllä yksi lapsi on helpompi hoitaa yksin kuin kaksi lasta :)

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
En oo mikään abortin vastustaja, mutta minkä ihmeen takia aapeelle suositellaan aborttia (sitä paitsi on jo niin pitkällä ettei sitä noin vaan edes saa enää). Tottakai aapee pärjää lapsen kanssa, Suomessa on paljon yksinhuoltajia ja isiä, jotka ei oo missään yhteydessä lapseensa. Rankkaa varmasti voi olla (riippuu kyllä paljon lapsestakin) ja jos aapeella yhtään tukiverkostoo niin pärjää varmasti. Voihan se sitäpaitsi olla, ettei mies oikeesti noin edes ajattele, kyllä sillä isälläkin raskausaikana liikkuu päässä jos jonkinmoisia pelkoja ja toisilla ne nyt vaan voi purkautua noin.

[QUOTE="vieras";28735308]Haista home. Hyvin monet raskaudet ovat vahinkoja ja lapset saavat silti todella hyvän kodin ja perheen. Itsekin olen kasvanut ilman isääni, eikä ole haitannut mitenkään. Äiti ja veljet riitti mainiosti ja lapsuus oli tosi onnellinen, vaikka kaikki oltiin ns. vahinkolapsia. Ei sillä ole mitään väliä! Yksi hyvä ja kunnollinen vanhempi on jo erittäin hyvä, kaikki riippuu vanhemmat tahdosta ja luonteesta!

Nimimerkillä kokemusta on[/QUOTE]

Haista itse. En vain voi ymmärtää miten ihmiset ovat noin tyhmiä. Vahinko on eri asia, mutta nykypäivänä on kyllä vaikea uskoa näihin "vahinkoihin". Vahingot sattuvat ihan vain omaa välinpitämättömyyttä, miksei voida olla vastuullisia ja ajatella sitä lastakin?

Teitäkin on sitten ollut monta vahinkoa, sama "vahinko" sattuu yhä uudestaan ja uudestaan? Enpä usko sori nyt vaan. Tottakai ilman toista vanhempaa voi elää ja olla ja kaikki on hyvin ja onnellista, ei se silti vahinko ole - se on ihan oma päätös josta ei haluta ottaa vastuuta.

onko niitä kaikkia kommentteja niiin vaikea lukea läpi? :) varsinkin nyt kun niitä ei vielä paljoa ole. ihan turha kenenkään on aiheuttaa tästä kenellekkään mitään mielipahaa. halusin kertoa melkotarkasti lähtökohtani ja kysyä ihan asiallisen kysymyksen muiden yh kokemuksia. niin monta näkökulmaa kuin katsojaa. lapsiperheiden äidit, tai lapsettomat ei voi ymmärtää, tai on vaikeaa kohdata tilanne, jossa olla ilman miestä, kun siihen on jo totuttu. mä olen myös elänyt onnellisesti ilman isää, vielä onnellisemmin jos hän olidäsi ollut kertaheitolla pitämättä mitään yhteyttä, niin ei olisi koskaan tarvinnut kuunnella turhia lupauksia, joista eniten pettyi.

• Tykkää
Reactions: ElaineH
[QUOTE="vieras";28735287]Aloittaja, et voi olla tosissasi.

Ei todellakaan tule asennoitumaan mitenkään muuten kuin juuri tuolla tavalla kuin nytkin. Mikä siinä on että luullaan, että mies muuttuu yhtäkkiä joksikin täydelliseksi aviomieheksi vaan koska lapsi on tulossa? Sinulle on luvassa kyllä aika kivinen tie ja järkyttävä yllätys kun mies ei oikeasti tule välittämään paskaakaan. Kyllä se on ennen lapsia varmistettava, että mies tosiaan on hyvä tuleville muksuille - ei ottaa ensimmäistä puliukkoa ja uskotella itselleen että kyllä siitä vielä hyvä mies kuoriutuu. Saat syyttää vain ja ainoastaan itseäsi kun kaikki tämä tulee seuraamaan sinua seuraavat 20 vuotta.[/QUOTE]

Opettele edes lukemaan ennen kuin hakut muita! ap on raskaana ehkäisystä huolimatta, rv 15 ei enää mitään raskauden keskeytystä saa, ellei sikiöllä ole vakavia rakennepoikkeamia. Miksi ihmeessä ap ei kykenisi opiskelemaan siinä missä muutkin vastaavassa tilanteessa olevat??? oleko kenties itse katkera jotain exää kohtaan, vai mistä viha ap:ta kohtaan?
siitä olen kyllä samaa mieltä että mies ei tuosta tule mihinkään muuttumaan, helpompi kun heittää sen pihalle heti.

[QUOTE="vieras";28735336]Haista itse. En vain voi ymmärtää miten ihmiset ovat noin tyhmiä. Vahinko on eri asia, mutta nykypäivänä on kyllä vaikea uskoa näihin "vahinkoihin". Vahingot sattuvat ihan vain omaa välinpitämättömyyttä, miksei voida olla vastuullisia ja ajatella sitä lastakin?

Teitäkin on sitten ollut monta vahinkoa, sama "vahinko" sattuu yhä uudestaan ja uudestaan? Enpä usko sori nyt vaan. Tottakai ilman toista vanhempaa voi elää ja olla ja kaikki on hyvin ja onnellista, ei se silti vahinko ole - se on ihan oma päätös josta ei haluta ottaa vastuuta.[/QUOTE]

Lue lehtiä ja ole korvat kuulolla ihmisten kanssa niin tiedät, että hyvin suuri osa lapsista on suunnittelemattomia. Eli ns. vahinkoja.

Se on totta, että jos ei lapsia halua niin kannattaa ehkäisystä huolehtia - kuka nyt tuota ei ymmärtäisi? Mutta tilanne on nyt tuo, ja ap:n lapsi voi olla mitä ihanin ihme tämän elämässä pian. Ja hänestä voi tulla äitinä vaikka kuinka hyvä.

[QUOTE="vieras";28735336]Haista itse. En vain voi ymmärtää miten ihmiset ovat noin tyhmiä. Vahinko on eri asia, mutta nykypäivänä on kyllä vaikea uskoa näihin "vahinkoihin". Vahingot sattuvat ihan vain omaa välinpitämättömyyttä, miksei voida olla vastuullisia ja ajatella sitä lastakin?

Teitäkin on sitten ollut monta vahinkoa, sama "vahinko" sattuu yhä uudestaan ja uudestaan? Enpä usko sori nyt vaan. Tottakai ilman toista vanhempaa voi elää ja olla ja kaikki on hyvin ja onnellista, ei se silti vahinko ole - se on ihan oma päätös josta ei haluta ottaa vastuuta.[/QUOTE]

voin kertoa että pillerit tai ylipäänsä mikään ehkäisy ei ole 100% varma. itsekin pillereiden pettämisen kokeneena. meillä tosin toinenkin lapsi oli oli erittäin toivottu, tuli vaan pienemmällä ikäerolla kun oltiin ajateltu:)

Mun nuorempi on ihan "tekemällä tehty" siis tarotuksena saada lapsi. Yhdessä aviomiehen kanssa jonka kanssa on myös vanhempi lapseni. Mutta:
Jo rsairalasta kotiin tultaessa mies totsei että; " tolalsia räkyviä kakaroita sit pitää katella" ja jätti turvakaikalon ulkoeteiseen. Aian sain olal varpaillani kun mies tuli kotin ettei poika vaan itke/kiukuttele. Oli ikä mikä tahtos.
No, erottiin kun tämä nuorempi oli vajaa 10v kun sain teitää että hänellä on toinenkin perhe ulkomailla ja sielläkin pieni poika...
Eron jälkeen on kaikki menny paljon paremmin kun on voinu olla miten haluaa omassa kodissaan eikä ole tarvinnut miettiä että tuleekohan mies kotiin vai onko lhteny reissuun tms ja että millä päällä on kotiin tullessaan. Fyysistä väkivaltaa ei oel koskaan ollut, henkistä sitäkin enemmän.

Yhteistyössä