Raskaana varatulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siniharmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siniharmaa

Vieras

Näin on päässyt käymään että olen raskaana varatulle miehelle.
Ajatukset sekaisin, kertoakaan en ole uskaltanut.

En kaipaa moraalisaarnoja, tiedän tehneeni väärin.

Mitä pitäisi tehdä?
Onko väärin jos en kertoisi tulevalle isälle mitään?

No kumminkin haluat jossain kohtaa pätäkkää ja lapsella on oikeus tietää kuka on isä ja periä se.

Tee abortti ja hanki kunnon ehkäisy jos ei housut pysy jalassa.

Tää on hyvä idee: Kerro ensin sen miehen vaimolle/tyttöystävälle ja eiköhän se mies pian ota yhteyttä sinuun päin, niin voi sitten kertoa sen uutisen suoraan hänellekin.

Joo, näin kannattaa toimia!! Miä oon nero!! =)

En tiedä kuinka hankala tilanteesi on, mutta mielestäni jokaisella isällä on oikeus kuulla saavansa lapsen. Tietääpähän varautua, jos joskus tulee nuori nainen/mies ovelle kolkuttamaan ja etsimään isäänsä ja juuriaan.

Ja varsinkin jos sen lapsen päätät pitää (kuten toivon) niin voihan olla, että se on sille miehelle viimeinen niitti lähteä liitostaan, joka ilmeisesti ei ole kovin onnellinen. Eli juttele hänen kanssaan joka tapauksessa. Mutta vaikka hän olisi mitä mieltä vaan, teet viime kädessä itse omat ratkaisusi.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Mun mielestä isällä on oikeus tietää, kiinnosti tätä tuleva vauva tai ei :|

Niin kai. Pelkään vaan että hän ehdottaa tai pahimmassa tapauksessa alkaa painostamaan aborttiin. :(

Harkitsin jo muuttamista toiseen kaupunkiin jossa voisi alkaa "uuden elämän" lapsen kanssa

Eiköhän se mies ole se joka eniten on tehnyt väärin! Ja eihän se sua voi pakottaa tekemään aborttia... jos ei teidän jutulla ole jatkoa niin maiseman vaihdos ei välttämättä olisi pahasta mutta miehellä on kyllä oikeus tietää asiasta, on sitten hänen päätös haluaako olla teiän elämässä mukana vai ei.

Kerrot ehdottomasti tälle miehelle raskaudestasi! Hänellä ei ole mitään oikeutta painostaa sinua aborttiin, se on sinun päätöksesi! Jos mies ehdottaa aborttia niin pidä kiinni omasta päätöksestäsi äläkä suostu miehen vaatimuksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Tää on hyvä idee: Kerro ensin sen miehen vaimolle/tyttöystävälle ja eiköhän se mies pian ota yhteyttä sinuun päin, niin voi sitten kertoa sen uutisen suoraan hänellekin.

Mitä vikaa täs sitte on? Hyvä idea *HUOM* :)

Mitä vikaa täs sitte on? Hyvä idea *HUOM* :)

:D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja varsinkin jos sen lapsen päätät pitää (kuten toivon) niin voihan olla, että se on sille miehelle viimeinen niitti lähteä liitostaan, joka ilmeisesti ei ole kovin onnellinen. Eli juttele hänen kanssaan joka tapauksessa. Mutta vaikka hän olisi mitä mieltä vaan, teet viime kädessä itse omat ratkaisusi.

Haluaisin lapsen pitää, vaikka siten ihan yksin.
Ei hänen liittonsa onnellinen ole, mutta ei kyllä ole luvannut lähteäkään.
Ei olla tulevaisuudesta puhuttu. Toivoisin että hän haluaisi muuttaa kanssani yhteen uutisen kuultuaan, mutta pelkään ettei siinä niin käy.

Alkuperäinen kirjoittaja siniharmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Haluaisin lapsen pitää, vaikka siten ihan yksin.
Ei hänen liittonsa onnellinen ole, mutta ei kyllä ole luvannut lähteäkään.
Ei olla tulevaisuudesta puhuttu. Toivoisin että hän haluaisi muuttaa kanssani yhteen uutisen kuultuaan, mutta pelkään ettei siinä niin käy.

no musta tämä alkaa kuulostaa ihan selkeältä paketilta. Sinä pidät vauva, kerrot hänelle ja samalla kerrot, että toivot, että hän haluaisi tulla osaksi perhettä. Jollei halua, niin omapa on häpeänsä mutta turha siitä on tyttöystäville sun muille soitella. Takuulla pärjäät yksinkin. Mulla oli vähän vastaava tilanne, ja hän sanoi, että jos olisi tiennyt, niin se olisi ollut selvä peli (= ero ja me yhteen). Mutta näin ei käynyt, meillä, johtuen siitä, että tilanteemme oli vain vähän vastaava....

Kerrot miehelle ja annat kaksi vaihtoehtoa; mies joko osallistuu tai sitten ei.

Mä olen ainakin nykyiselle miehelle tehnyt selväksi, että aborttia en tee jos vahinko tapahtuu. Ollaan kyllä siis yhdessä ja varattuja toisillemme.

No aikas itsetuhoinen olet kuitenkin, tai ihmistuhoinen..
Kun varatun kans vehtaat.
Tuhoat hänen liittonsa, jossa on ehkä hetkellisesti huono aika, onko hänellä lapsia, silloin myös lasten turvallinen elämä tuhottu, ja jos pidät lapsesi, hän elää isättömänä tai huonossa isä-suhteessa... Huonoja puolia on miljoonia, mutta onko yhtään hyvää???
Tee abortti, hanki kiva vapaa mies ja toivo, ettei hän heikkoina aikoina hae lohtua kaltaisiltasi.

Alkuperäinen kirjoittaja siniharmaa:
Tekisi mieli odottaa kertomisen kanssa niin kauan että aborttia ei voisi enää tehdä.
:(

Ei! Ei näin! Hän ei missään nimessä voi painostaa sinua. Etkä sinäkään häntä. Kerro, että et aio painostaa häntä, mutta aiot pitää lapsen. Voit toivoa, että hän tulee messiin, mutta jollei tule, niin so long. Pysytelköön pienissä kuvioissaan. Sinä olet aikuinen ihminen, teet mitä haluat, vastaat itsestäsi, et nöyristele muille, sinun ei tarvitse pelätä muita eikä pelätä ylipäänsä. Sinä pärjäät ja sinä teet itse ratkaisut.