Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja Ansu-78:
Eiköhän se ehkäisyasia olisi miehenkin hoidettavissa ja varsinkin jos vieraissa käy niin luulisi olevan erittäin huolellinen ettei semmosta pääsis käymään.
Tätä mieltä mäkin noin yleensä olen. Ja ylipäätäänkin, että vika on siinä joka pettää, ei niinkään kolmannessa osapuolessa.
Mutta jos ei ole vaivautunut ehkäisystä pitämään ihan itsensä takia jo huolta, niin harvinaisen typerää miettiä vahingon jo tapahduttua, että "ohhoh, mitäs nyt."
Peesaan tätä, mutta riippuu mielestäni siitä onko pettäjä perheellinen vai ei.
Mäkin olen aina ennen ollut sitä mieltä, että vika on aina ja pelkästään sillä osapuolella, joka pettää. Nykyään, ehkä lasten syntymän myötä, olen alannut ajattelemaan, että kyllä kolmannessa osapuolessakin on syytä, silloin jos hän tietää, että pettäjä on perheellinen.
Kuka meistä oikeasti haluaisi pokata joltain lapselta isän? Kyllä silloin täytyy kolmannella olla erityisen kova kilpailuvietti tai joku muu itsetunto-ongelma, jos haluaa tehdä itsensä tärkeämmäksi miehelle kuin tämän omat lapset.
Sitä pettäjää en tietenkään siltikään ymmärrä, mutta faktahan on, että lapsiperheellisten elämä voi yllättää rankkuudellaan.