Raskaana varatulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siniharmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen samaa mieltä kuin joku tuossa aiemmin... Eli kerrot miehelle, mutta teet heti selväksi, että aiot lapsen pitää (jos niin olet päättänyt). Mies tehkööt sitten omat ratkaisunsa. Joillekin miehille on käynyt myös niin, että ensi reaktio on ollut se, ettei halua lasta edes nähdä. Siten on myöhemmin tultu katumapäälle, kun kyse on kuitenkin omasta lapsesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen samaa mieltä kuin joku tuossa aiemmin... Eli kerrot miehelle, mutta teet heti selväksi, että aiot lapsen pitää (jos niin olet päättänyt). Mies tehkööt sitten omat ratkaisunsa. Joillekin miehille on käynyt myös niin, että ensi reaktio on ollut se, ettei halua lasta edes nähdä. Siten on myöhemmin tultu katumapäälle, kun kyse on kuitenkin omasta lapsesta.

Joo. Totesin itsekin, että on mun pakko kertoa. Mietin enää vain että missä vaiheessa. Olisi suuri kiusaus odottaa n. viikolle 12..
Toivon kyllä että haluaisi pitää yhteyttä lapseen.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Toisaalta jos joku naimisissa oleva mies on noin vastuuton, niin mun mielestä sillä ei ole oikeutta mihinkään. mutta saat elatustukea, jos kerrot.

Eikös sen jonkun elatusrahan saa vaikka ei ilmoittaisi isää ollenkaan? muistelisin kuulleeni.
Toivon kyllä et mies kertois tyttöystävälleen koska kyllä munkin mielestä olis oikeus tietää :(
Mut ei se kertominen silti oo mun päätettävissäni.

Alkuperäinen kirjoittaja siniharmaa:
Toisaalta jos joku naimisissa oleva mies on noin vastuuton, niin mun mielestä sillä ei ole oikeutta mihinkään. mutta saat elatustukea, jos kerrot.

Eikös sen jonkun elatusrahan saa vaikka ei ilmoittaisi isää ollenkaan? muistelisin kuulleeni.
Toivon kyllä et mies kertois tyttöystävälleen koska kyllä munkin mielestä olis oikeus tietää :(
Mut ei se kertominen silti oo mun päätettävissäni.

Tarkotin, että kerro jos haluat. Jos joku varattu hommaa itsensä tohon tilanteeseen, niin saa ihan itseään syyttää. Toivottavasti se tajuaa antaa sulle jotain tukea.

Oletpa tyhmä kun olet alunperinkään tuohon soppaan lähtenyt, nyt vaan kannat sitten vastuusi ja toivottavasti mies myös.
Mutta kuvittele miltä sen miehen vaimosta tuntuu nyt ja olet osasyy siihen.

Oletpa tyhmä kun olet alunperinkään tuohon soppaan lähtenyt, nyt vaan kannat sitten vastuusi ja toivottavasti mies myös.

Semmonen mies ois löytänyt varmaan muitakin syitä.

Alkuperäinen kirjoittaja näinminusta:
Mun mielestä tuossa ei ole kuin yksi ratkaisu: abortti. ei tuollaisista valheellisista lähtökohdista kannata lasta alkaa hankkimaan.

NO EI!!!! Mitä se sen sikiön vika on, aikuisten sotkut! oletko todella sitä mieltä, että kukaan avioliiton ulkopuolella syntynyt lapsi ei ansaitsisi elää? Tai isätön lapsi ei ansaitse elämää? Tai virheen tehnyt äiti ei saisi synnyttää lastaan?

Tyhmä myönnän olevani.. enkä mä nyt täällä riemusta pompi.
Ja kyllä.. mä olen miettiny tyttöystävän tunnelmia kun/jos saa tietää.

Mä olen samaa mieltä kun useimmat muut täällä, eli kerrot miehelle ja annat hänen päättää miten hän suhtautuu sinun päätökseesi :)
Ikävä tilanne kaikin puolin, mutta mä olen sitä mieltä, että tyrha tässä ketään on syyllistää.
Mies ilmeisesti on tietoinen siitä että ehkäisy petti, kun kerta kortusta kyse?

Pyh, tyttöystävän tunteiden miettiminen on sen miehen tehtävä.

Mun mielestä tuossa ei ole kuin yksi ratkaisu: abortti. ei tuollaisista valheellisista lähtökohdista kannata lasta alkaa hankkimaan.

Ihanko tosissaan pitäisi tehdä abortti?
Myös jos lapsen isä ei haluaisikaan sitä välttämättä?
(siis en tiedä vielä hänen ajatuksiaan)
En mä pysty tekemään aborttia vain sen takia et olosuhteet ei ole sellaiset mitkä ne pitäisi olla.

Olen vain kiitollinen siitä että tämä ei tapahtunut exän aikana siis että exä olisi ollut tuleva isä. Silloin olisin harkinnut aborttia tai ainakin olisin lähtenyt karkuun ja toivonut ettei hän koskaan kuulisi lapsesta.
:(

Ihanko tosissaan pitäisi tehdä abortti?
Myös jos lapsen isä ei haluaisikaan sitä välttämättä?
(siis en tiedä vielä hänen ajatuksiaan)
En mä pysty tekemään aborttia vain sen takia et olosuhteet ei ole sellaiset mitkä ne pitäisi olla.

Olen vain kiitollinen siitä että tämä ei tapahtunut exän aikana siis että exä olisi ollut tuleva isä. Silloin olisin harkinnut aborttia tai ainakin olisin lähtenyt karkuun ja toivonut ettei hän koskaan kuulisi lapsesta.
:(

Älä tee aborttia, kun et selvästikään sitä halua. jos jonkun ukkomiehen pettämisestä on tuloksena jotain noin hyvää, niin eikö kannata antaa sen syntyä?

Ei yksistään jos tämä ap. on tietoisesti ruvennut suhteeseen varatun miehen kanssa, silloin myös vastuu on hänen

Ei yksistään jos tämä ap. on tietoisesti ruvennut suhteeseen varatun miehen kanssa, silloin myös vastuu on hänen

Kyllä vastuu on sillä, kenellä on perhe menetettävänä.

Älä tee aborttia, kun et selvästikään sitä halua. jos jonkun ukkomiehen pettämisestä on tuloksena jotain noin hyvää, niin eikö kannata antaa sen syntyä?

En mä tee. En mä taitaisi pystyä enää millään.
Tuntuu uskomattomalle että tuolla mahassa kasvaa uusi pieni elämä :heart:

Yhteistyössä