Resepti apuja tarvitaan! Lohikiusaus tms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kädetön kokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kädetön kokki

Vieras
Elikkös oiskos kellään mitään yksinkertaista ohjetta lohikiusausksen tms. tekemiseen? Ja voiko niihin käyttää niitä kaupassa olevia valmiita lohisuikaleita?

Tän kun pitäisi siis kuulemma olla helppo ruoka :ashamed:

pussi perunasipulisekotusta, paketti lohisuikaleita(pieni niitä vähäsen) sekoitetaan keskenään ja voideltuun vuokaan. Päälle riputtaa mausteita maun mukaan sekä 2dl kermaa.
200asteessa 30-45min

Mä oon tehnyt niin, että laitan pussillisen perunasuikaleita, paketillinen marinoituja lohisuikaleita, purkillinen ruokakermaa ja kalaliemikuutio sekoitettuna pariin desiin kuumaa vettä. Sitten vaan uuniin n. tunniksi 200 asteeseen.

Minä olen tehnyt näin:
Ensin 1 kg perunasipulisekoitusta öljyttyyn ISOON vuokaan. Sitten kirjolohisuikaleet päälle. Mausteeksi hiukan valkopippuria, mustapippuria ja suolaa. Toinen kilo perunasipulisekoitusta päälle. Kermaa 3-4 dl koko komeuden päälle ja sitten uuniin noin 45 minuutiksi/ tunniksi.
Janssonin kiusauksen teen samoin, mutta jätän kaikki mausteet pois. Anjovisfileistä ja purkin liemestä tulee tarpeeksi makua.

Mä teen näin...

paistan kirjolohisuikaleita (valmis marinoitu) pannulla ja laitan joukkoon tuorejuustoa

puolet perunasipuli sekoituksesta vuokaan, hiukan suolaa ja pippuria, sitten suikaleet, ja loput perunasipuli sekoituksesta ja taas hiukan suolaa ja pippuria, sitten 2dl ruokakermaa ja uuniin...ja on hyvää...saman voi tehdä vaikka broilersuikaleista... :p

Tai oikeastaan kaksi.

1) Jos laittaa sellaisen rasiallisen lohta niin onko 500 g perunasipulisekoitusta sen kanssa ok? Kun syöjiä on kuitenkin vaan 2 ihmistä (vaikka kovasti yritetäänkin saada lisää väkea pöydän ympärille :D)

2) Mausteet eli jos laittaa tilliä ja mitäs sitten muuta? Pippuria? Ja paljonko niitä laitetaan? onko neuvoja?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tai oikeastaan kaksi.

1) Jos laittaa sellaisen rasiallisen lohta niin onko 500 g perunasipulisekoitusta sen kanssa ok? Kun syöjiä on kuitenkin vaan 2 ihmistä (vaikka kovasti yritetäänkin saada lisää väkea pöydän ympärille :D)

2) Mausteet eli jos laittaa tilliä ja mitäs sitten muuta? Pippuria? Ja paljonko niitä laitetaan? onko neuvoja?

joo 500g on sopiva määrä.

Tilliä,musta/sitruunpippuria ihan maun mukaan mut 1-2tl ja suolaa saman verran? sitä voi aina lisätä päälle

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
A shedieeyah: Kiitos!!!! :)

ollos hyvä.
Meidän 7v:n lempiruoka :) (toinen hyvä variaatio on muuten että 1pussi peruna-sipulia, 1paketti kanasuikaleita,½pussia auramurua ja 2dl kermaa sekä mausteita jos vaihtelua haluaa) :)

Yhteistyössä