Riita luokkakaverin kanssa hiuksista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja törkeäkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

törkeäkö

Vieras
Meidän 7-vuotiaan tytön hiukset ylettyvät polvitaipeisiin asti ja tytön luokkakaverilla on hiukset lantioon asti ja hän (ja hänen äitinsä?) on ilmeisesti kateellinen tyttöni hiuksille, joten koulussa on tästä aiheesta ollut 2viikkoa pientä kärhämää näiden kahden kaveruksen välillä (sanaharkaa sun muuta tosin vaan). Nyt viime viikolla on tuo luokkakaveri alkanut myös repiä tyttöäni hiuksista, jolloin omani on repinyt toista hiuksista, joka ei tietenkään ole oikein ja asiaa on kotona käsitelty. Joskus nämä tappelut ovat johtaneet kamalaan itkuun ja päänahan arkuuteen ja kipuun. Keskiviikkona oli onneksi viimeinen kerta kun oma tyttöni repi toisen hiuksia ja hän pyysi anteeksi (olin paikalla), mutta tuo toinen on jatkanut hiusten repimistä edelleen, vaikka opettajakin selvittelee asiaa. Mutta nyt tuon toisen tytön äidiltä on alkanut tulla sellaista kommenttia että on minun ja tyttöni oma vika kun hänen tyttö repii omani hiuksia. On sanonut että itse ollaan pitkät hiukset valittu ja ollaan niistä vastuussa. Joo ollaanhan me, mutta käsittääkseni siihen vastuualueeseen ei kuulu kuitenkaan miettiä toisten lasten mahdollista hiusten repimistä ja tukistamista. Tämä äiti sanoi viimeksi, että minun pitäisi leikata tytölleni lyhyet hiukset enintään puoleen selkään, ettei hänen tyttönsä enää tarvitse repiä hiuksia. Siis mitä?! En todellakaan ole leikkaamassa tytön hiuksia jonkun typerän riidan takia, enkä myöskään kateellisten ihmisten. Tuo äiti sanoi ettei aio enää käydä niissä opettajan järjestämissä selvittelyissä koska minä en kanna korttani kekoon (tässä tapauksessa leikkaa tytön hiuksia) ja koska asia oisi helposti ratkaistavissa, nimittäin minun päätöksellä. Ai että kiukuttaa! :mad:
Anteeksi, piti vähän purkaa tunteita, kun huomenna on tytöllä taas koulua. "Innolla" odottelen mitä siellä tällä kertaa sattuu.

Miten niitä voi edes auki pitää?
Nehän jää perseen alle joka kerta kun istuu tuolille, eli monta kymmentä kertaa koulupäivän aikana?

Laita nyt edes lettinuttura sille tytölle. :)

No onpa outoa. Yhtä lailla sitä saisi vetää toisia turpaan, jos pukeutumsityyli tai vaikka paino ei mielytä. Tukka lyhyeksi, painoa jokunen kymentä kiloa lisää ja tylsät vaatteet on ratkaisu, jos joku keksii sellaista vaatia?

Kai se toisen äidin tyttö myös sitten on leikkaamassa hiuksesna? Koska muutenhan sinun tyttärelläsi on tällä logiikalla oikeus jatkaa repimistä.

Letille ja ympäri päätä kiinni. Ei noin pitkät hiukset sais olla ihmisten ilmoilla auki muutenkaan, yök tiedä mitä tauteja niissä leviää, jäävät oven väliin ja menevät suihkussa viemäriin kun kallistaa päätään.

No ovat ne ihan oikeasti polvitaipeisiin asti, olen itseasiassa nähnyt joskus muillakin lapsilla olevan, tosin harvoin. Eikä noissa hiuksissa paljon hankaluuksia ole, joka aamu kun laittaa jonkun kampauksen, etteivät ihan auki ole niin ei haittaa normi eloa ollenkaan. (jos hiukset ovat esim. letillä/leteillä niin ei ne sitten ylety kuin vähän pepun alapuolelle)

Mulla oli pienenä 4-11v aina pitkät hiukset. Kun isän mielestä tytöillä kuului olla. Välillä ne oli polvitaipeeseen (melkein) ja välillä vähän lyhyemmät, muttei koskaan päälle lapojen. Ja kyllä niissä roikuttiin. Se oli varmaan melko "helppo" kosto riidan yhteydessä, kun sitä hiusta vaan oli.Vai oliko sit kateutta. Mut ikinä kukaan ei tullut ehdottamaan, että se pitäis leikata, jottei toisia häiritsis! Ihan ihme ajatusmaailma!
Ja ne on epämiellyttävät, istut niiden päälle, ne jää oven rakoon, vetoketjujen väliin, itse et saa harjattua saati pestyä :mad:

Viimeksi muokattu:
Meillä on tytöllä pitkät hiukset ja ne on aina koulussa kiinni. Letilllä yleensä. Kirjoituksestasi saa sen käsityksen että tyttösi hiukset ovat auki. Ei niitä paljoa revitä, jos laitat letille, nutturalle ym.?

Mutta aika kumma asenne toisen tytön äidillä. Mutta riidan aiheen näköjään saa ihan mistä vain....

Alkuperäinen kirjoittaja törkeäkö (ap);27675388:
No ovat ne ihan oikeasti polvitaipeisiin asti, olen itseasiassa nähnyt joskus muillakin lapsilla olevan, tosin harvoin. Eikä noissa hiuksissa paljon hankaluuksia ole, joka aamu kun laittaa jonkun kampauksen, etteivät ihan auki ole niin ei haittaa normi eloa ollenkaan. (jos hiukset ovat esim. letillä/leteillä niin ei ne sitten ylety kuin vähän pepun alapuolelle)

Niin siis hiukset ei tytöllä ole auki paitsi kotona. Tyttö itse haluaa pitää pitkinä hiuksensa. Ei ne suihkussa viemäriin mene kun vähän auttaa tyttöä. Enkä usko että nuo hiukset jaksavat kasvaa pitkään yht vauhtia tytön kanssa, joten eiköhän ne ajan kanssa itsekseen "lyhene" eli siis tyttö kasvaa.

Tämän täytyy olla niitä kuuluisia provoja. Ei kai kukaan oikeasti voi riidellä tuollaisesta asiasta. Sitä paitsi, olen aina pitänyt ylettömän pitkiä hiuksia rumina, enkä voi yrittämälläkään kuvitella, että joku olisi niistä niin kateellinen, että rupeaisi väkivaltaiseksi niiden takia. Toisaalta, jotkut kasvattavat lihaksia, toiset hiuksia, ei kai se sen tyhmempää ole kuin bodaus. Tosin, en ole koskaan ymmärtänyt bodaustakaan...

Alkuperäinen kirjoittaja törkeäkö (ap);27675410:
Niin siis hiukset ei tytöllä ole auki paitsi kotona. Tyttö itse haluaa pitää pitkinä hiuksensa. Ei ne suihkussa viemäriin mene kun vähän auttaa tyttöä. Enkä usko että nuo hiukset jaksavat kasvaa pitkään yht vauhtia tytön kanssa, joten eiköhän ne ajan kanssa itsekseen "lyhene" eli siis tyttö kasvaa.

Mikään ole rumempaa kuin leikkaamattomat pitkät hiukset. Meillä on tytöllä pitkät hiukset ja kyllä niitä leikataan yhtä usein kuin lyhyitäkin hiuksia.

Tämän täytyy olla niitä kuuluisia provoja. Ei kai kukaan oikeasti voi riidellä tuollaisesta asiasta. Sitä paitsi, olen aina pitänyt ylettömän pitkiä hiuksia rumina, enkä voi yrittämälläkään kuvitella, että joku olisi niistä niin kateellinen, että rupeaisi väkivaltaiseksi niiden takia. Toisaalta, jotkut kasvattavat lihaksia, toiset hiuksia, ei kai se sen tyhmempää ole kuin bodaus. Tosin, en ole koskaan ymmärtänyt bodaustakaan...

No tartteeko sun ymmärtääkkään? Ja pikkutytön ajatusmaailma on varmasti vähän erilainen kuin aikuisen naisen. En minäkään halua pukeutua prinsessamekkoon ja ratsastaa yksisarvisella. Silti voin hyvin ymärtää, miksi pienten tyttöjen mielestä pitkät hiukset ovat pop.

Tuntuu tosi oudolta, että luokkakaverin äidillä ois noin paljon energiaa ja kiinnostusta sun tytön hiuksia kohtaan. Mutta jos tää nyt ihan tosi tarina on, niin en leikkais hiuksia tietenkään toisen käskystä. Minkä takia ne hiukset muuten on niin pitkät? Henkilökohtaisesti en tykkää noin pitkistä hiuksista, ovat mielestäni hankalat ja rumat, joten oman lapseni hiukset pitäisin max selkään ulottuvina.

Ihme nillitystä taas. Kaikki vastaavat, että miksi ap. tyttärellä on niin pitkät hiukset ja yök ne on rumat :O Eikö ap sanonut jo että hänen TYTTÖNSÄ HALUAA niin pitkät hikset. Tarvitaanko siihen jotain muuta syytä?

Sitä paitsi polvitaipeeseen ulottuvat hiukset ovat varmasti parempikuntoiset jollain 125 cm ekaluokkalaisella, kuin vastaavasti polveen asti hiukset aikuisella. Jos minä nyt länttäisin oman tukkani jonkun pikkutytön päähän, niin aika pitkät olisi. Eikä minulla silti ole huonokuntoiset hiukset :kieh:

[QUOTE="vieras";27675437]Mikään ole rumempaa kuin leikkaamattomat pitkät hiukset. Meillä on tytöllä pitkät hiukset ja kyllä niitä leikataan yhtä usein kuin lyhyitäkin hiuksia.[/QUOTE]

Kyllä tytöltä leikataan aina sellaiset "huonot latvat" pois, mutta kyllä ne hiukset sitten taas kasvaa takaisin samaan mittaan.

Yhteistyössä