J
"jokuvaan"
Vieras
Jos mä olisin rikas ja mies köyhä maksaisin kyllä ilomielin senkin kuluja. Yhteinen koti ja yhteinen talous. Tulevaisuudessa tuo varmaan tuleekin toteutumaan,sillä mulla parempi ammatti kuin miehellä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
:OAlkuperäinen kirjoittaja hä?;26935355:Ei ymmärrä. Asutte samassa taloudessa ja syötte samaa ruokaa? Miksi silloin pitää keskutella kuka maksaa?
Alkuperäinen kirjoittaja Yhessä;26935529:Mä en ymmärrä täällä sitä asennettä. Että jos ukko ei elätä. lähen kävelemään.Meilläkin mies tienaa enemmän kun minä. Ja pitäkööt penninsä. Asutaan vuokralla koska minun tulot ei riitä lainanmaksuun. jäte kuluihin.. yms. jos se ei miehenne sovi, saa sitten itse lähteä. Vuokraan ja muihin laskuihin riittää rahat niin että ei pitäisi urputtaa. Näin vuokralla asuttaessa. Ja jää jotain itellekkin. Ettei alasti tarttee kulkea.
![]()
En usko, että kukaan näin tarkoittikaan, enkä itsekään tietenkään tarkoittanut... Ei ukko minua elätä, ostan ruokaa sen mukaan kun pystyn. Mutta ymmärrettävästi tarjouspöperö on tarjouspöperöä, eikä aina tyydytä vaativaa makua
Eihän ne vuokratkaan ihan pieniä ole, ei se auttaisi tilannetta paljoakaan...
En ymmärrä.
Olette pariskunta ja asutte yhdessä.
Ja silti on ihan täysin erilliset rahat, eikä mies ilmeisesti lapsenkaan kustannuksiin osallistu, vaikka muka uusperhe olette.
Älä alistu tuollaiseen. Ei pariskunnalla voi eikä saa olla asiat siten, että toisella heistä on paljon korkeampi elintaso kuin toisella.
Ehkä ap:n miehineen kannattaisi hidastaa lainanmaksutahtiaan jos voivat, että ap:lle jäisi rahaa käyttöön. On ihan normaalia, että toisella kierroksella kumppaniksi halutaan taloudellisesti itsenäinen ihminen. Nythän ap:n mies mahdollistaan ap:n omaisuuden kasvattamisen maksamalla suurimman osan muista yhteisistä menoista.
Joo, voi kuulostaa siltä. Mutta ei meillä mitään miljoonakämppää ole, eikä asuntolaina ole suuren suuri. Minut lainaerä kyllä vetää tiukille. Mutta niin vetäisi vuokranmaksukin. Miehelle lainaerät ovat pikkujuttu. Hän olisi voinut maksaa kaiken heti pois, mutta pitää edullisempana ratkaisuina velan pitämistä - mutta tää nyt taitaa mennä sivuraiteelle liikaakin.
En osaa sanoa olisinko yksin ottanut asuntolainaa ja olisinko saanut.. Olisin voinut, jos takaisinmaksuerä olisi ollut samaa luokkaa kuin vuokra (?).
Miehen tulisi ilmeisesti antaa ap:lle rahaa, jotta se olisi elintasoonsa tyytyväinen. Tuskin ap ilman miestä nykyistä leveämmin eläisi eikä omaisuuskaan karttuisi.