Rivari naapurit tulevat meidän takapihan eteen touhuamaan :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shxf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shxf

Vieras
rivarissa siis takapihat ja niiden edessä metsää. Asumme päätyasunnossa ja muutaman muun asunnon naapurit tulevat tuohon meidän takapihan eteen touhuamaan, ei siis ole aitoja kuin sivuilla.

Raahataan aurinkotuoleja ja siinä sit jutellaan meidän viereisen naapurin kanssa, tuoli meidän puolella :O Penskat tulevat tuohon pelaamaan pallolla ja yks naapuri vauvan kanssa konttailemaan :O vähän väliä hakee vauvaansa pois meidän pihalta asti.

Mä oon ihan ihmeissäni, mun ei tulis mieleenkään mennä kenenkään muun naapurin takapihan eteen tekemään yhtään mitään.

Ei olla kauaa tässä asuttu, mutta aiemmassa rivarissa ei kyllä kukaan tullut meidän pihan eteen. Tuossa on siis aidat molemmilla sivuilla, mutta päädyssä ei ole oikein mitään selvää rajaa mihin se piha loppuu.

Miksei voi pysyä sillä omalla puolellaan? Kehtaisitko sinä mennä tuolleen?? Ymmärrän että tuosta ohi voi joku kävellä, vaikka ei siitä oikein mihinkään pääsekkään, mutta et jäävät tuohon meidän ikkunan alle :O

No en mä halua et se vauva loukkaa itseään kuitenkaan.

Mut ihmetyttää vaan et tuolta useamman asunnon päästä haetaan aurinkotuoli et päästään istuskelemaan tuohon :O Kun tässä ei oikeastaan ole montaa metriä mitään takapihaa asuntojen pihojen jälkeen, kun alkaa jo metsä

Sama juttu oli meillä, kun aikanaan rivitalossa asuttiin. Todella ärsyttävää. Ratkaistiin asia sillä, että istutettiin pensaita sopiviin kohtiin, joka teki selväksi, missä meidän "tontti" on ja missä on toivottavaa ulkopuolisten pysyä poissa. Kaikki eivät sitä näköjään ymmärrä. Yksityisyyden raja on joillakin näköjään hyvin väljä.

Minunkin takapihani vieressä on aikamoinen trafiikki, ei mitään yksityisyyttä kun istuu omalla takapihalla. On pakotettu huomioimaan kaikki ohikulkijat ja keskustelemaan vaikka ei olisi mitään kiinnostusta.

On meilläkin tuossa pari puskaa. Oon vaan ihan ihmeissäni, että kuinka ajattelemattomia ihmiset on. Mulla kun ei tulis mieleenkään mennä aurinkotuoleineni heidän pihan eteen :O

ja tuo piha-alue mihin tulevat, on jotain pari metriä vain leveä, koska on se metsä.

eli talon vieressä asuntojen pihat ja sitten muutama metri ja metsää. Eli tavallaan se on meidän pihaa, vaikkei sitten kuitenkaan ole

eikun siis jaa, ne ei ole edes teidän pihalla vaan teidän pihan edessä. Eihän siinä ole mitään kummallista. Monella kulkee tiekin takapihan edestä, ette tee nyt kilometriä omista oman takapihan jälkeen "epävirallisesti". Raja on siinä missä se on, ja sen takana saa muutkin olla.

[QUOTE="a.p";28777665]ja tuo piha-alue mihin tulevat, on jotain pari metriä vain leveä, koska on se metsä.

eli talon vieressä asuntojen pihat ja sitten muutama metri ja metsää. Eli tavallaan se on meidän pihaa, vaikkei sitten kuitenkaan ole[/QUOTE]

Niin, se ei ole teidän pihaa. Ihmisten itsekkyys ajaa hyvien käytöstapojen ohi? Tai sitten nämä ihmiset ovat vain niin ajattelemattomia, etteivät ymmärrä olevansa häiriöksi.

Pitäisikö ap:n käydä jututtamassa näitä ihmsiä ja ottaa selvää, onko kysymys ajattelemattomuudesta vai röyhkeydestä? Ajattelemattomat varmasti pahoittelevat häiriötä ja menevät hengailemaan muualla, kun taas röyhkeät yksilöt haistattavat paskat ja jatkavat istumistaan - ehkä jopa vähän pidempään ja äänekkäämmin kuin oli alunperin tarkoitus (ihan vaan kiusatakseen).

eikun siis jaa, ne ei ole edes teidän pihalla vaan teidän pihan edessä. Eihän siinä ole mitään kummallista. Monella kulkee tiekin takapihan edestä, ette tee nyt kilometriä omista oman takapihan jälkeen "epävirallisesti". Raja on siinä missä se on, ja sen takana saa muutkin olla.

Esimerkki: Minulla on päätyasunto, ikkunat myös päädyssä (makuuhuone). Ulkopiha päädyssä ei kuulu hallintaani. Voiko naapuri siis hengailla ikkunani alla hyvillä mielin, koska se ei varsinaisesti ole minun pihaani?

Ehkä siihen paistaa aurinko pidempään tms? Toki ymmärrän harmituksesi. Meillä oli aikanaan varmaan vähän samanlainen tilanne: oma sivuilta pensailla rajattu piha jonka jälkeen nurmikkoalue, joka oli kaikkien käytössä. Osa asukkaista rajasi myös sen päädyn jollain (esim. pensailla tai siirrettävällä aidalla). Paljon lapset esim. pelailivat yhteisellä nurmikkoalueella, eikä se mua haitannut... ns. omaa pihaa oli muutama metri ennen tuota yhteistä nurtsialuetta.

Otsikon perusteella arvelin, että tulevat siihen naimaan luonnon helmassa, mutta jos kyse muunlaisesta touhusta, niin oman tontin rajaa voi merkata selvemmäksi esimerkiksi kukkapadoilla.

[QUOTE="Lettu";28777785]Esimerkki: Minulla on päätyasunto, ikkunat myös päädyssä (makuuhuone). Ulkopiha päädyssä ei kuulu hallintaani. Voiko naapuri siis hengailla ikkunani alla hyvillä mielin, koska se ei varsinaisesti ole minun pihaani?[/QUOTE]

Voi, sillä voihan kerrostalo-osakkeiden ikkunoidenkin alla hengailla kuka vain.

[QUOTE="Lettu";28777785]Esimerkki: Minulla on päätyasunto, ikkunat myös päädyssä (makuuhuone). Ulkopiha päädyssä ei kuulu hallintaani. Voiko naapuri siis hengailla ikkunani alla hyvillä mielin, koska se ei varsinaisesti ole minun pihaani?[/QUOTE]

Kyllä voi, jos käyttäytyy asianmukaisissa rajoissa. Se ei ole sinun pihaasi, pyyhi se "varsinainen" lauseesta pois.

Ihmetyttää vain, että miks se pitää tulla just meidän pihan kohdalle, kun jokaisella asukkaalla on tuollainen ihan samanlainen kaistale siinä oman pihan edessä :O

Tässä just yks syy minkä takia en sit halunnutkaan ostaa rivaria.. Rivarissa tontti on yhteistä, kukaan EI omista pihaansa. Toki usein on just muutamalla aidalla/puskalla hallintarajat mutta kuka vaan voi tulla istumaan kenen vaan ikkunan alle :(
Kannattaa ostaa kerrostalo tai sitten jos haluaa oman pihan niin omakotitalo.

Tee nyt vaan se aita, ei meilläkään ryssä mitään kysellyt vaan rakensi liian ison aidan jätelaudoista..kukaan ei välittänyt/ valittanut tais imee isännöitsijää..

[QUOTE="a.p";28777805]Ihmetyttää vain, että miks se pitää tulla just meidän pihan kohdalle, kun jokaisella asukkaalla on tuollainen ihan samanlainen kaistale siinä oman pihan edessä :O[/QUOTE]

No jos ne asuu siinä molemmin puolin? Ja ehkä asuntonne entinen asukas oli hippasen sosiaalisempi tapaus kuin sinä :D

Ei saa rakentaa aitaa :(

Tuossa kun touhuavat, niin ovat kyllä aika lähellä meidän taloa, piha kun on tosi pieni.
Kaikki verhot pitää olla kiinni, koska koko seinä on pelkkää ikkunaa tai parvekkeenovea jossa iso ikkuna. Näkee siis suoraan sisälle :(

Sanoinkin miehelleni, että sinun pitää muna pystyssä mennä kotona ja avataan kaikki verhot, katsotaan kuinka kauan siinä porukkaa pyörii :D

Tuossa kun se eräskin istuskeli aurinkotuolissa, niin en itse kehdannut mennä pihalle, kun oli jotenkin niin omituinen tilanne. Tajuaisikohan ne edes lähteä pois jos tuohon pihalle menisi istuskelemaan?

ja sitä vauvaa pitää kävelyttää just tuossa, ihan samaa nurmikkoa siellä niiden oman takapihan edessä on

Yhteistyössä