rokotusjälki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnostaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
poika sai vielä jalkaan sen (06) ja tyttö (07) sai sen käteen kun sai rokotteen et jos sen saa nii se annetaan nykyää kuulemma kätee...itelläni ja mihelläni on molemmilla myös jalassa
lapsilla ei oo mietnkää iso jälki toisin kun meillä

6577033-wide.jpg

Aikaisemmin Suomessa rokotettiin kaikki vastasyntyneet tuberkuloosia vastaan. Syyskuusta 2006 alkaen rokotus on annettu vain riskiryhmille. Aamulehti

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko teillä reidessä 2 vaaleaa jälkeä/arpea?Mulla on.Onko calmette siis laitettu 2 kertaa vai mikä tuo jälki toinen on?

Mulla on kaksi kuoppaa kun vuonna 1974 tulehtu. Mutta noista jää aina joku jälki ei näytä arvelta yleensä tulee kuopan näköinen kohta. Itse olen sen antanut laittaa kun isovanhempi on kuollut nuorena isäni ollessa 1v tohon tautiin mihin toi rokotus on. Itsekkin olen lapsena joutunut kontrolleissa käymään. Ja isäni oli ollut keuhkoparantolassa hiukan ennenkuin mun isoveli on syntynyt! nykyään vaan tuolta venäjältä tulee hinkuyskätkin kun siellä ei rokoteta vaikka täällä rokotetaan ni tulee eri viruksena sieltä ja täällä ne rokotukset ei estä niitä kun on eri virusta sit jo siellä! Voitte ihan lääkäriltä asiaa kysyä jos ette usko et nykyään on se ongelma että kun täällä rokotetaan ja muualla ei ja jos siellä käy tai tapaa jonkun ni tulee eli pakteerikannassa se tartunta johon on rokotettu!

Olen lukenut, että calmette pitää antaa vinosti aivan ihon alle. Jos neula pistetään liian syvään, niin reaktio on voimakas ja juuri se aiheuttaa syvän kuoppamaisen arven. Itselläni on myös kuoppamainen aika iso arpi vasemmassa reidessä. Olen jo 50 + ikäinen mies. Vaimollani on kaksikin "kuoppaa" reidessä.

Täällä aikaisemmassa ketjussa joku sanoi, että vanhemmillaan on calmettejälki käsivarressa. Se on kai isorokkorokotuksen arpi. Sitähän laitettiin vielä joitakin kymmeniä vuosia sitten. Samoin vanhemmillani oli 4 jälkeä siitä käsivarressaan.

Nykyisin ei taida olla yhtään rokotusta, joka jättäisi merkittävän arven.

Onko teillä reidessä 2 vaaleaa jälkeä/arpea?Mulla on.Onko calmette siis laitettu 2 kertaa vai mikä tuo jälki toinen on?

Olet varmaan sitä ikäluokkaa, jolloin tehtiin koulussa ns, tubikoe lapsille. Mullekin tehtiin se joskus kun olin 10 v. Jos kokeen tulos oli negatiivinen, niin calmette pistettiin uudelleen reiteen, josta se toinen arpi on tullut. Mulle ei pistetty, on vain yksi kuoppa reidessä, mutta esim. vaimolle on uusittu ja muistona siitä kaksi "monttua".

6577033-wide.jpg

Aikaisemmin Suomessa rokotettiin kaikki vastasyntyneet tuberkuloosia vastaan. Syyskuusta 2006 alkaen rokotus on annettu vain riskiryhmille. Aamulehti

Ja meidän syntyi elokuun viimenen päivä ja sai siis viimeisten joukossa tuon rokotuksen :( ja sen paranemisen kanssa on toivo melkein välillä mennyt.. nyt kun tuo on jo puolitoista vuotias on rupi parantunut,vasta..

Alkuperäinen kirjoittaja leima reidessä:

Olet varmaan sitä ikäluokkaa, jolloin tehtiin koulussa ns, tubikoe lapsille. Mullekin tehtiin se joskus kun olin 10 v. Jos kokeen tulos oli negatiivinen, niin calmette pistettiin uudelleen reiteen, josta se toinen arpi on tullut. Mulle ei pistetty, on vain yksi kuoppa reidessä, mutta esim. vaimolle on uusittu ja muistona siitä kaksi "monttua".

Olen 1975.Äitikään ei mustanut kun kysyin miksi on kaksi jälkeä.Miehellä on kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja leima reidessä:

Olen 1975.Äitikään ei mustanut kun kysyin miksi on kaksi jälkeä.Miehellä on kanssa.

neuvolassa täti kertoi että jossain vaiheessa ne antoi uudelleen jos ei tullu reaktioo siitä. kokemusta ei oo niin en oo sata varma asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Unforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Eikös tuo rokotusinfo-sivu ole yhden höyrypään propagandasivut, elkää niitä ainakaan todesta ottako.

Olii sivut yhden tai kahden "höyrypään", fakta on että 2000-luvulla BCG rokotteesta on ollut enemmän kärsimystä kuin hyötyä.

Otahan huomioon että tässä 2000-luvulla rokotteen valmistaja vaihtui, eli rokotteen koostumus muuttui myös (johtuen että vanha, vähemmän haittavaikutuksia tehneen rokoteen valmistus lopetettiin).
Kannattaa ottaa sitten kaikki faktat tietoon eikä vaan yhtä sieltä ja toista täältä mitkä ommiin tarkoitusperiin sopii.

Eli syy suurempiin haittavaikutuksiin on puhtaasti uudessa rokotteessa, jonka antamista onkin rajattu eikä sitä saa enää kun riskisyhmät.

Ennenhän sanottiin, että ei ole saanut muuta sivistystä kuin rokotuksen. Voi kai sanoa, että useimmilla on reidessään "sivistyksen" leimat :). No, nykyään vanhan ajan sivistys on jo häviämisessä, joten se kai näkyy myös nykyisten pikkulasten "merkkaamattomuutena".
Tämä ihan vitsinä vain.

Eikös tuo rokotusinfo-sivu ole yhden höyrypään propagandasivut, elkää niitä ainakaan todesta ottako.

Että se on heti propagandaa, jos esittää niitä uutisia muistakin näkökulmista kuin jippii, rokotukset ovat mahtava juttu eivätkä koskaan aiheuta haittavaikutuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap kiittää:
Sekö se on? Mun lapsi ei sellaista saanut ja on -06.

Mun poika on kans 06 ja on varmaan viimesiä ketkä sen sai, ennen kun se poistu rokotusohjelmasta.

me saatiin päättää ottaako vai ei vuonna 2006. otimme.

Jokainen saa päättää, mitä rokotuksia ottaa ja mitä ei. Rokotukset eivät ole (luojalle kiitos) pakollisia kenellekään.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap kiittää:
Sekö se on? Mun lapsi ei sellaista saanut ja on -06.

Mun poika on kans 06 ja on varmaan viimesiä ketkä sen sai, ennen kun se poistu rokotusohjelmasta.

me saatiin päättää ottaako vai ei vuonna 2006. otimme.

Jokainen saa päättää, mitä rokotuksia ottaa ja mitä ei. Rokotukset eivät ole (luojalle kiitos) pakollisia kenellekään.

Onneksi eivät,ainakaan täällä Suomessa.

Että se on heti propagandaa, jos esittää niitä uutisia muistakin näkökulmista kuin jippii, rokotukset ovat mahtava juttu eivätkä koskaan aiheuta haittavaikutuksia.

Mä en usko että yksikään virallinen taho väittää etteikö rokotteilla olisi mahdollisia haittavaikutuksia.
Vai väittääkö?

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:

Mä en usko että yksikään virallinen taho väittää etteikö rokotteilla olisi mahdollisia haittavaikutuksia.
Vai väittääkö?

Ei väitä, mutta hyvin positiivisessa sävyssähän rokotteet esitetään. Sitten jos joku kritisoi ja kyseenalaistaa, leimataan heti hörhöksi.

Sitäpaitsi rokotusinfon sivuiltakin löytää linkkejä mm. KTL:n sivuille eli tietoa löytyy kyllä tasapuolisesti eri tahoilta. Mutta KTL:n sivuilla ei ole linkkejä minnekään rokotuksia kyseenalaistaviin artikkeleihin :whistle:

Vai väittääkö?

Kyllä myöntävät lievät haitat(kuume ym),mutta UNOHTAVAT MAINITA VAKAVAT,JOPA KUOLEMAAN JOHTANEET :( !

Alkuperäinen kirjoittaja Unforgiven:

Vai väittääkö?

Kyllä myöntävät lievät haitat(kuume ym),mutta UNOHTAVAT MAINITA VAKAVAT,JOPA KUOLEMAAN JOHTANEET :( !

Me ilmeisesti lluetaan noita KLT:n sivuja sitten eritavalla. Mä olen löytänyt useita mainintoja, että rokotus saattaa aiheuttaa vakaviakin sivuvaikutuksia, esim. verenkierron romahtamisen, hengitysteiden turpoamisen umpeen.
Ja oon löytänyt myös raportteja aikaisemmilta vuosilta joissa kerrotaan mitä vakavia haittavaikutuksia rokotteista on tullut (raportoidut sivuvaikutukset).

Kannattas varmaan lukea läpi noikin sivut ihan ajatuksen kanssa niin löytää kyllä kerrottavan niitä vähemmän mairittelevia asioita rokotteista.
Alottaa voi vaikka tuosta http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/oppaat_ja_kirjat/rokottajan_kasikirja/rokotusten_haittavaikutukset/

Yhteistyössä