Romahtamispisteessä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huoh"

Vieras
Pakko kirjoittaa tästä tukalasta tilanteesta edes tänne, kun oikeastaan ei ole ketään ketä voisin ongelmillani kuormittaa.
Viimeiset kuukaudet ovat olleet yhtä helvettiä ja nyt alkaa tuntua siltä, että en vaan enää jaksa. Tässä asioita sekalaisessa järjestyksessä.
- Rakas äitini kuoli lyhyen sairauden jälkeen, ympäriltä saamani tuki on ollut omaa miestäni lukuunottamatta mitätöntä. Monet ystävät ovat kaikonneet, koska eivät ilmeisesti osaa suhtautua tällaisiin asioihin.
- Meillä on puolivuotias vauva, joka valvottaa, sillä on myös korvakierre jo nyt
- kaksi vanhempaa lasta (3 ja 5) reagoivat voimakkaasti siihen, että äiti on väsynyt eikä jaksa touhuilla mitään ylimääräistä...liikaa tulee huudettua lapsille.
- Ajoin eilen kolarin.
- Mieheni joutui sairaalaan viikko sitten keuhkokuumeen takia, eikä ole tietoa milloin kotiutuu.
- Anopille on tärkeämpää ripsihuolto kuin oman poikansa perheen auttaminen.
- Meidän piti lähteä lomamatkalle, mutta se peruuntui koska mies on sairaalassa.
- En saa mistään apua arkeen
- meillä on myös kaksi koiraa,joita yleensä mies hoitaa, mutta nyt kun se on sairaalassa joudun hoitamaan myös ne. Toisin sanoen joudun jättämään lapset yksin kotiin kun ulkoilutan niitä aamulla aikaisin ja illalla myöhään, koska en kertakaikkiaan jaksa pukea koko revohkaa yhtä koiran kusetusta varten.

Tässä nyt jotain...en ole nukkunut aikoihin, olo on karsea ja varmaan sairastun kohta itse. Helpottaakohan tää joskus...vai mitähän paskaa tulee seuraavaksi vastaan.

Voimia! Ite olin romahduspisteessä vähän aikaa sitten. Tuntu, että elämä kulkee vaikeudesta toiseen. Nyt rupeen pikkuhiljaa uskomaan, että paistaa se aurinko risukasaanki.

[QUOTE="vieras";28176756]Olisko joku joka voisi ottaa koirat hoitoon siksi aikaa kun mies on pois kotoa?[/QUOTE]

Miehen vanhemmilta kysytty (toinen koirista on sellainen, jota ei voi antaa lapsiperheeseen), mutta appiukko ei suostu. Voin kertoa, että en tule koskaan heitä auttamaan yhtään missään. Ehdotin, että menisivät poikaansa katsomaan, koska itse en sairaalaan pääse (ei sinne viitsi lasten kanssa mennä), niin ei sovi heidän aikatauluunsa.

[QUOTE="äitee";28176777]soita neuvolaan ja pyydä apua[/QUOTE]

Katselin lapsiperheiden kotipalvelua ja ajattelin sinne maanantaina soittaa. En vaan tiedä mitä konkreettista apua pyytäisin. Siis mikä se apu on, mitä ne voisi mulle antaa?

[QUOTE="aapee";28176782]Katselin lapsiperheiden kotipalvelua ja ajattelin sinne maanantaina soittaa. En vaan tiedä mitä konkreettista apua pyytäisin. Siis mikä se apu on, mitä ne voisi mulle antaa?[/QUOTE]

Ne voivat tulla vaikka 4 tunniksi hoitamaan lapsia, saat levätä.

Olet nyt sellaisessa tilanteessa, että ihan joku kriisiapukin voisi olla paikallaan. Uskallatko laittaa paikkakuntasi, voisin yrittää etsiä jotain?
Itselläni on kokemusta seurakunnan diakonilla käymisestä. Juttelu siellä auttoi oikeasti, kun sai purkaa jollekin ja itkeä vähäsen. Ei ollut mitenkään uskonnollisesti latautunutta se keskustelu.

Lastenhoitoapua MLL:ltä? Onko naapurissa samanikäisiä, joiden kanssa voisivat vaikka hetken leikkiä ulkona, että itse saat hetken hengähtää? (Itse ainakin naapurina auttaisin varmasti, jos tietäisin jollakin olevan hankalaa.) Onko koirahoitoloita, joihin koiran voisi viedä pariksi päiväksi? Rahaahan se tietysti vie, mutta toisaalta lomareissuunkin olisi sitä mennyt ja sijoitus oman itsensä jaksamiseen ei ole koskaan turha sijoitus.

Minulle ainakin ehdotettiin neuvolasta, että tarvittaessa voin tilata perhetyöntekijän hoitamaan lapsia, jos ei muuta apua ole. Maksaa vissiin 10€ / 4h. Vielä en ole ehtinyt kyseistä palvelua kokeilemaan, mutta mielestäni kuulostaa hyvältä.

[QUOTE="aapee";28176774]Miehen vanhemmilta kysytty (toinen koirista on sellainen, jota ei voi antaa lapsiperheeseen), mutta appiukko ei suostu. Voin kertoa, että en tule koskaan heitä auttamaan yhtään missään. Ehdotin, että menisivät poikaansa katsomaan, koska itse en sairaalaan pääse (ei sinne viitsi lasten kanssa mennä), niin ei sovi heidän aikatauluunsa.[/QUOTE]

Ei se riitä, sinun täytyy se kertoa, heille. Parempi hyökätä kuin väistää.

Olin hetken pois...yllättäen ei kauaa aikaa roikkua netissä. Kiitos myötätuntoisista viesteistä. En viitsi paikkakuntaa sanoa, mutta eteläsuomessa ollaan. Olen menossa kirkon sururyhmään äitini vuoksi...ehkä sitä kautta saa myös muuta keskustelapua. Ja maanantaina soitan perhetyööntekijöille. Ei tässä auta kuin rämpiä eteenpäin. Sekin helpottaa kun saa jossain purkaa! Kiitos siitä!

"ihanat " appivanhemmat. huoh. jos äitisi eläisi, ja olisi isovanhempien kesken kilpailua, niin josko kiinnostaisi?
oma poika ei edes kiinnosta paskaakaan. lapsnlapsista nyt puhumattakaan.

minä olen myös etelä-suomesta, ajokorttia ei ole mutta lapsia ja koiria osaan hoitaa :)

meillä toki on myös lapsia,että en vissiin sitte voisi sitä koriaa hoitaa joka ei tuu toimeen vieraitten lasten kanssa. kuka tahansa olisi tilanteessasi ylikuormittunut. siksi tarjoan apua ja toivon että se otetaan vastaan :)

onko koirat minkärotuisia/miten hyvin hallittavissa? ajattelin vain että teillähän saattaas olla naapurissa joku eläinrakas isompi tyttö joka mielellään veisi koiria lenkille.

lisäksi jos paikkakunnallanne on 4h toimintaa voi sieltä saada kohtuullista maksua vastaan koirille ulkoiluttajan. 4H-Dogsitter - Pääkaupunkiseudun 4H-yhdistys / Helsingin 4H-yhdistys

onko isommat lapset päiväkodissa? jos ei niin sosiaalitoimiston kautta on mahdollista saada päivähoitopaiakt heti lastensuojelullisin syin(tosin sitten joutuu/pääsee ls asiakkuuteen,mutta ei sekään ole maailman loppu). sitten jos päivähoito ei tule kyseeseen niin kysele seurakunnalta/kunnalta kerhopaikkoja!

tämän lisäksi mll:n hoitajat on suth edullisia.

tai käyt laittaa lähimmän ammattikoulun iilmoitus taululle ilmoituksen että tarvitaan alsten hoitajaa ja/tai koirille hoitajaa,pientä korvausta vastaan. kato kun opiskelijalle vaikka sellanen 20e on yleensä aika paljon, kun opintotuki on 240e/kk

Yhteistyössä