Roppa on niin pöljä, ettei tajuu käynnistää synnytystä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tympääntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tympääntynyt

Vieras
Tää on kyl niin syvältä ja poikittain.... oon nyt rv 40+5 eikä tää mun idioottiroppa tajua käynnistää synnytystä! Kyseessä toinen raskaus, ekakin jouduttiin käynnistään rv 41+5.. Oon niin kamalan pettynyt itteeni! :( Monta viikkoa on tuntunut ihan järkyttävä paine alas, pari viikkoa sitten kohdunsuu oli jo ihan pehmeä ja alkanut jo aukeaan, mutta ei, mitään sen enempää ei tapahdu. Kipuja on, välillä alaselkää polttaa menkkamaisesti mutta siinä kaikki! Ei jakka ennää!! Yliaikaiskontrolliaika tuli ens vkon perjantaille. Vielä pitää siis ainakin viikko ellei reilukin kärvistellä, kävelen ku mikäki plussapallo, ravaan yöt vessassa ja sormet on kokoajan puuduksissa. Huoh!!

Anteeksi avautuminen, tää vaan oikeesti ottaa jo päähän, et on niin tyhmä roppa!

Jaksamista! Minulla on samanlainen pöljä kroppa... eka lapsi syntyi käynnistettynä rv 42+1, toinen 41+5. Olen joskus miettinyt, miten tällaisille äideille (ja lapsille) kävi entisaikaan, kun käynnistysmahdollisuutta ei ollut. Syntyikö se lapsi lopulta vai mitä?

Jos toi on sun kropan pahin vika, niin onneksi nykyään voidaan käynnistää lääketieteellisesti! Varmasti hajottavaa, mutta kyllä sulla jo suunnilleen viikon päästä on viimeistään vauva sylissä. Jaksuja!

Rentoudu, ei siitä ainakaan haittaa ole. :)
Teet yhen paivän fyysisesti raskaita hommia, sitten seuraavana rentoudut (tai illalla). Kokeile risiiniöljyä, meillä auttoi :D Toki ohjeiden mukaan , ei saa liikaa käyttää.
Itse lenkkeilin(juoksin minkä pystyin), siivosin, tein lumitöitä jne. Illalla sitten saunoin. Risiini öljyä otin aamulla, päivällä, illallla.

Täällä mennään myös rv 40+5 ja mä alan olla jo murhanhimoinen. Vaikeuksia fyysisesti on ollut vasta viime viikosta mutta pää hajoaa kyllä. Ensimmäinen lähti syntymän 40+3 ja lapsellisesti odotin että jospa tämä tulisi hieman aikaisemin, paskat!

Koitetaan me jaksaa (ihan kuin mitään muutakaan vaihtioehtoa olisi )

No sanoppa muuta "tunti kerrallaan"! Kaippa ne jollain keinolla vauvan ulos auttoi. Mut puuduttavan tylsää tämä on, ku saa ootella ja ootella ja kärvistellä...

Kyllä tässä ropassa on paljonki korjattavaa, mut eka pitäis lähtä tästä synnytyksestä.. Itkupotkuraivarit oli tulla yhtenä iltana, ku kävin kävelyllä vauhdittaakseni käynnistymistä niin lopputulos oli et makasin illalla soffalla toimintakyvyttömänä ja seuraava yö oli ihan tuskaa, ku lantio oli kipeenä :D Ettei sekään auttanu. Ei kolmet S:t eikä mitkään muutkaan. Silloin jää käynnistys ainoaksi vaihtoehdoksi. Tosin tuota risiiniöljyä en oo vielä kokeillutkaan, ostoksille siis =)

Mulla ei vielä kertaakaan ole paikat edes alkaneet pehmentyä/lyhentyä ilman cytotecia, ei (kipeitä) suppareita tai mitään. Olen tehnyt lumitöitä, huhkinut, kävellyt ja seksiä on ollut päivittäin. Ronskit alatutkimuksetkaan eivät ole tehneet mitään. No onneksi on se käynnistysmahdollisuus, ekassa raskaudessa vauva alkoi voida huonosti ja tuli raskautoksemiaa, tokassa lapsivesi väheni. Jospa kolmannessa luonto jotain osaisi itsekin...

Eka käynnistettiin ja toisen kohdalla kuvittelin tilanteen olevan sama. Supisteli kummallakin kerralla, kohdunsuu aukeni mutta itse synnytys ei ymmärtänyt alkaa. Ekalla kerralla olin käynnistyksessä jo 5 senttiä auki ihan omilla supistuksilla, eivätkä ne säännöllistyneet ollenkaan.
Toinen mukula syntyi 40+6 ihan itsekseen. Oli jo luopunut toivosta ja varannut ajan yliaikaiskontrolliin ja sopinut lastenhoitajat vikalle mahdolliselle käynnityspäivälle. Olin kokeillut vyöhyketerapiaa ja lenkkeilyä, rappusissa juoksua ja kaikkea mahdollista ja mahdotonta. Sitten tosiaan luovutin, menin sukulaiselle saunaan ja seuraavana yönä synnytys käynnistyikin ihan itsekseen.
Tsemppiä, kyllä se vauva sieltä voi vielä itsekseen tulla!

Niin, viikkohan vauvalla on vielä aikaa tulla ilman käynnistystä. Itellä on mieli jo kyl muuttunut niin, et vkon päästä ya-kontrolli ja sieltä käynnistykseen. Huoltahan aiheuttaa vielä se, et istukka on alkanut kalkkeutua ja vauva vaan majailee masussa. Liikelaskentaa suoritan melkein kokoajan. Liikkeitä onkin tuntunut tosi hyvin, mut siltikin huolettaa. TH käskikin lähteä herkästi näytille, jos liikkeissä tulee radikaaleja muutoksia.

Kyllä melkein kaikkien keho osaisi käynnistää sen synnytyksen ilman nykyaikaisen lääketieteen apuakin, ennemmin tai myöhemmin. Mutta kun istukan parasta ennen -päivämäärä alkaa olla ohi ja riskit halutaan minimoida, puututaan asiaan. Ja sairaalakäynnistys kuitenkin on turvallisempi kuin risiiniöljyt...

Mun ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa lapsi syntyi käynnistettynä 42+0. Ei auttanut saunominen, ei kymmenen kilsan kävelylenkit, ei siivous. Seksistä mies kieltäytyi, kun perillisen pää roikkui niin alhaalla.

Pelkäsin käynnistystä kuin ruttoa, mutta täysin turhaan. Synnytys oli mukava ja helppo. Ja lapsi oli alusta saakka todella "valmis" tapaus, iso, vahva ja virkeä. Joten täytyy vaan malttaa mielensä ja kitua mahan kanssa ja ajatella, että lapsella lienee hyvä olla kohdussa.

Minulla nyt 40+1, ja esikoinen syntyi 38+2.... aargh. Minua ei kyllä yhtään lohduta mitkään tsempittelyt :D Vituttaa, niin vituttaa kun kipuja on vaikka muille jakaa. Ei tässä muuten mitään.

[QUOTE="vieras";23756156]Risiiniöljyssä ei ole mitään vaaraa jos sitä ottaa oikein. Ihan terveitä nuo lapset näyttää olevan.[/QUOTE]

Olet aika rohkea ihminen, kun näin keskustelupalstalla kannustat ihmisiä käyttämään ainetta, jota asiantuntijoiden mukaan ei missään nimessä saa käyttää synnytyksen kotikäynnistykseen. Vähän turhankin rohkea, jos minulta kysytään...

Viikkoja on jo 41 :( Jalat on turvotuksesta pallot, lapsivettäkin on kuulemma runsaasti, olo on kuin rannalle ajelehtineella valaalla. Joka paikkaan sattuu (on sattunut jo monta viikkoa tosi paljon..) ja kävellä en juurikaan voi kipujen ja turvotuksen takia. En enää jaksa lähteä edes kauppaan.
Supistuksia on kyllä, ja niitä kipuja, ollut siis viikkokausia mutta ei se näillä näköjään käyntiin lähde.
2 edellistä lasta kyllä tuli ihan spontaanisti eli edes jonkunlainen toivonkipinä on että tämänkin tästä vielä lähtee itellään...
Terkka jo vähän lupaili että maanantain polikäynnillä ehkä saattavat alkaa käynnistelemään (41+3), mutta itse kyllä pelkään että menee loppuviikolle vielä :(

Kaikki poppakonstit on kyllä kokeiltu, risiiniöljyä en koita.

Jokainenhan itse päättää mitä kokeilee jos jotain haluaa kokeilla. Meillä ainakin th ja apteekkari sanoivat ettei siinä ole vaaraa ellei ylitä annostus ohjeita. Näillä perusteilla mentiin ja ei mitään ongelmia ollut. Synnärilläkään eivät asiasta sanoneet, kai olisivat jos siinä vaaraa olisi ollut?
Mutta joo, näistä asioita voi riidellä loputtomiin.Jokaiselle auttaa mikä auttaa. Joillekkin ei mikään.

[QUOTE="vieras";23756337]Jokainenhan itse päättää mitä kokeilee jos jotain haluaa kokeilla. Meillä ainakin th ja apteekkari sanoivat ettei siinä ole vaaraa ellei ylitä annostus ohjeita. Näillä perusteilla mentiin ja ei mitään ongelmia ollut. Synnärilläkään eivät asiasta sanoneet, kai olisivat jos siinä vaaraa olisi ollut?
Mutta joo, näistä asioita voi riidellä loputtomiin.Jokaiselle auttaa mikä auttaa. Joillekkin ei mikään.[/QUOTE]

mulla oli prenalla huonekaverina sellainen joka oli ottanut risiiniöljyä ihan ohjeen mukaan ja tämä äiti joutui melkein sektioon sen takia, koska risiiniöljy voi aiheuttaa vauvalle vakavan hapenpuutteen ja saada kohdun supistelemaan ihan hallitsemattomasti, joka johtaa sitten synnytyksen pitkittymiseen. Saivat kuitenkin jollain lääkkeellä risiiniöljyn vaikutukset minimoitua ja synnytys oli sitten sujunut normaalisti.. Joten en todellakaan lähtisi tuota suosittelemaan kellekään!

Isot :hug: kaikille kärvistelijöille!

Oma esikoinen käynnistettiin rv 41+3 ja neiti saatiin lopulta savustettua yksiöstään rv 41+5. Raskausaikana ei tuntunut yhden yhtä (ainakaan kipeetä) supparia missään vaiheessa, vasta sitten ku alkoi tapahtumaan niin alkoi kivutkin.
Toisen kohdalla asennoiduin että sama homma tälläkin kertaa, mutta ei, toisella olikin vähän kiireempi ja syntyi jo rv 40+2.
En oikeen osaa sanoa muuta ku tsemppiä odotteluun, vaikkei sen sanominen mitään autakaan..

[QUOTE="vieras";23756337]Jokainenhan itse päättää mitä kokeilee jos jotain haluaa kokeilla. Meillä ainakin th ja apteekkari sanoivat ettei siinä ole vaaraa ellei ylitä annostus ohjeita. Näillä perusteilla mentiin ja ei mitään ongelmia ollut. Synnärilläkään eivät asiasta sanoneet, kai olisivat jos siinä vaaraa olisi ollut?
Mutta joo, näistä asioita voi riidellä loputtomiin.Jokaiselle auttaa mikä auttaa. Joillekkin ei mikään.[/QUOTE]

Jokainen päättää itse, mutta jos alkaa jotakin tavaraa toisille suositella, on suotavaa ottaa selvää perusteista vähän laajemminkin kuin että "ihan terveitä nuo lapset näyttävät olevan".

Ei risiiniöljy tappavaa tavaraa ole. Mutta ei sen ole myöskään tieteellisesti todistettu auttavan synnytyksen käynnistymisessä. Jos haluaa itseltään mahan sekaisin, ja on tietoinen siitä, että samassa hötäkässä voi vauvakin kakata lapsiveteensä, niin enpä voi todeta muuta kuin että huvinsa kullakin :)

[QUOTE="vieras";23756337]Jokainenhan itse päättää mitä kokeilee jos jotain haluaa kokeilla. Meillä ainakin th ja apteekkari sanoivat ettei siinä ole vaaraa ellei ylitä annostus ohjeita. Näillä perusteilla mentiin ja ei mitään ongelmia ollut.[/QUOTE]

Itse olen ollut todistamassa tapausta jossa farmaseutti ei myynyt raskaana olevalle naiselle risiiniöljyä. Selvästi oli viimeisillään.

Yhteistyössä