Saako pettää jos kotona ei saa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaipuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Musta on aika huono neuvo toi, että jätä ja sitten seksiä toisen kanssa. Parempi olisi se, että yritä kynsin hampain selvittää ongelmat nykyisessä suhteessa. Miksi ette menisi pariterapiaan? Pitäisi olla laitonta erota ennen kuin kaikki keinot on kokeiltu suhteen pelastamiseksi.

Me ollaan käyty pariterapiassa!
Montako kertaa? Missä? Milloin? Oliko siitä apua?

kaksi eri hoitosarjaa, molemmilla kerroilla useita kertoja kerran viikossa. Tosin silloin meillä oli muitakin ongelmia, riitoja jne. Edellisestä kerrasta on aikaa ehkä joku 4 vuotta. Enää en jaksa terapiaan mennä. Mulla on mehut aika loppu.
Onko miehellä halua selvittää ongelmia, vai olla möllöttääkö hän vain? Miten hän aiemmin suhtautui terapiaan?

Sun tapauksessa yrittäisin vielä yhtä terapiajaksoa. Jos se ei muuta mitään etkä kerta kaikkiaan jaksa elää noin, katsoisin että kaikki keinot on kokeiltu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt puhutaan nisäkkäiden perustarpeesta,vietistä,joka on koko ihmiskunnan olemassaolon perusedellytys.

Jos ei saa niin henki menee?

Yhdyntää harrasttaan lisääntymistä varten. Ei tuo nautintopuoli ole enää niinkään mikään perusedellytys. Vai lisääntymäänkö sitä olisi apkin menossa?

Tyydytyksen kun voi saada omin käsinkin.

Sä et ilmeisesti ole koskaan saanut hyvää seksiä mieheltä,jos väität että omat kädet ajavat saman asian..? ;) Entäs se toisen iho vasten omaa ihoa,tunnelma,kiihottuminen,nautinto..mitä väärää siinä voi olla jos ei halua koko loppuelämäänsä elää ilman näitä asioita? Nautinto ei ole lisääntymisen tai lajin säilymisen perusedellytys,mutta sä rinnastit seksin autolla ajamiseen..

Lue pari viestiä ylempää. Tässäkinhän sä sen sanot: nautinto! Ei perusedellytys! Eli: lakatkaa loputkin lässyttämästä pa*kaa mistään "seksi on perusedellytys" koska ei se ole ja apn tapauksessakin hän menis pettämään ihan vaan puhtaan seksuaalisen nautinnon vuoksi, ei siksi että hengenlähtö olisi väistämätön ilman.

Olkaa rehellisiä ja tunnustakaa että kyse on tasan omien halujen ja himojen tyydyttämisestä, joka taas ei ole välttämätöntä, mutta kun "mä haluun" :laugh:

Luepa sä toi mun ylempi viesti jossa sanoin himojen tyydyttämisestä. Seksi on perusedellytys,nautinto ei. Mutta miksi,oi miksi sä olet niin kiivaasti nautintoa vastaan? Yksinkertaisesti sanottuna,kuvittele asia josta nautit suunnattomasti ja kuvittele sen jälkeen että joku ottaa sen sulta pois.

No jos mä haluan nautinnon niin sanon suoraan niin enkä ala sievistelemään ja lässyttämään että teen sen vain koska tää nyt on perusedellytys.

Sä oot uskomaton. Montako kertaa sulle pitää vääntää rautalangasta että SEKSI on biologiselta kannalta katsottuna perustarve,nautinto ei. Mutta ne kuuluvat yhteen. Mä ylipäätään otin ton perusedellytys-kortin esiin vain sen takia että sä ihmispolo ymmärtäisit että joillekin seksi ei todellakaan ole sama asia kuin autolla ajaminen.

menettäisin talon, lapset väistämättä kärsisivät jne. Joten ei se ero aina ole se oikea vaihtoehto.
Jos tapaisin jonkun (ehkä tämän nykyisen ihastuksen) ja meidän välille syttyisi todellinen ihastuminen ja sitoutumisenhalu molemmin puolin, saattaisin eroa harkitakin.

No tuskin sä taivasallekaan jäisit. Lapset kärsii kyllä nytkin jos vanhemmatkin kärsii, ne ei ole tyhmiä / sokeita.

Tuo viimeinen virke; et uskalla jäädä yksin, rakentaa omaa elämää vaan sulla pitäisi olla kaikki ikään kuin valmiina, että voisit vain kätevästi siirtyä miehen luota toisen luo, niinkö?

Sä oot uskomaton. Montako kertaa sulle pitää vääntää rautalangasta että SEKSI on biologiselta kannalta katsottuna perustarve,nautinto ei. Mutta ne kuuluvat yhteen. Mä ylipäätään otin ton perusedellytys-kortin esiin vain sen takia että sä ihmispolo ymmärtäisit että joillekin seksi ei todellakaan ole sama asia kuin autolla ajaminen.

No sä käsitit tuon autohomman niin metsään että älä hyvänen aika enää vedä sitä tähän :headwall:

Mulla loppui rautalanka, sorry.

No sä käsitit tuon autohomman niin metsään että älä hyvänen aika enää vedä sitä tähän :headwall:

No itsehän sä joka jumalan kohdassa jaksat vääntää tuosta perusedellytyksestä vaikka oon varmaan kolmessa viestissä sulle suomenkielellä selittänyt mitä sillä tarkoitin. Ja miten muuten sen voi käsittää? Sä sanoit että jos sulla on tarve ajaa autolla ylinopeutta niin sulle täytyy se sallia siinä missä seksi muille ihmisille,mutta ymmärsin sitten tosiaan kai väärin..

No itsehän sä joka jumalan kohdassa jaksat vääntää tuosta perusedellytyksestä vaikka oon varmaan kolmessa viestissä sulle suomenkielellä selittänyt mitä sillä tarkoitin. Ja miten muuten sen voi käsittää? Sä sanoit että jos sulla on tarve ajaa autolla ylinopeutta niin sulle täytyy se sallia siinä missä seksi muille ihmisille,mutta ymmärsin sitten tosiaan kai väärin..

Ole jo hiljaa kun et tajua :headwall: Pointti oli se mitä kukin haluaa ja onko se että haluaa niin aina pakottava syy -ja onko syyn pakko olla aina pakottava, miksei rehellinen halu voi sitä olla. Mutta anna tosiaan jo olla kun ei sulla mene jakeluun, menee koko ketju pilalle kun jankkaat epäolennaista!

ollaan käyty jo terapiassakin. puhuttu on. No enivei, ihan sama mitä mieltä olette,mä annan palaa, enkä kadu pätkääkään!

Onnea matkaan!

Voi kuinka ihan kateeksi käy. Itsekin joutunut erittäin vähällä intiimillä kanssakäymisellä elämään, mutta ei ole vielä rohkeus riittänyt aidan toiselle puolelle kiipeämiseen.

Älä siä ap välitä näiden kommenteista! Näillä ei ole mitään hajua siitä miltä susta tuntuu. Minä tiedän koska olen samassa tilanteessa. Toisten jotka eivät ikinä koe samaa eivät pysty samaistumaan tilanteeseen. Minä hyväksyn vieraissa käymisen...sanon sulle että mene vain,mutta muista ette teet aikuisena ihmisenä itse valinnat ja kannat niiden seuraukset. Kannattaa myös tehdä sille sinkkumiehelle selväksi heti alussa missä mennään. Eli jos syhde perustuu pelkästään seksiin niin silloin sen sille ilmoitat. Näin minä olen toiminut eikä silloin tule kenellekään mitään epäselvyyksiä siitä missä mennään. Suhde voi vopa piristää omaa avioliittoasi. Tiedän myös että turha puhuminen silloin kun toinen ei halua puhua ei johda mihinkään. Vonkaamiseenkin tulee loppu jossain vaiheessa. Nyt vain alat virittelemään suhdettasi.

Meillä on sama tilanne, mutta seksittöyyttä paljon pitempään. Me ns. ollaan päästetty tilanne tähän jamaan, koska meillä ei ole voimia mihinkään muuhun. Ei ole tukiverkkoja. Ei ole jaksamista haalia rahalla niitä. Enää ei osaa eikä jaksa tehdä aloitetta. Jaksamista eikä aikaa tosin ole sivusuhteellekaan. Varmaan retkahtaisin, jos olisi tilaisuuksia. Mutta ei tosiaan ole aikaa sille.

En usko että minulla olisi seksiä kenenkään kanssa. Paitsi jos saisin jonkun miehen, jolla on suku, joka on kiinnostunut uuden vaimon lapsista. Aika toivotonta siis.

joo muut ei tiedä mistä puhuu. mä olin ilman seksiä 3 v, sitten petin ja myöhemmin myös erottiin (ei pettämisestä johtunutta)

en kadu että petin, enkä toisaalta eroa kadu, mutta en ole myöskään sitä mieltä, että seksittömyys automaattisesti olisi syy erota. jos on muuten hyvä suhde ja ystävälliset välit, niin lapset eivät tosiaankaan kärsi vaikkeivat vanhempansa sängyssä muuta tekisi kuin nukkuisi!!

eli lapset on hyvä syy jatkaa liittoa jos muuten asiat ok ja ap, minun mielestäni voit aivan vapaasti pettää ellei keskustelut auta

ps.
jos olisit mies, kaikkien mielestä olisi oikeus pettää pihtarivaimoa...

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No ei saa pettää jos parisuhteessa on. En näe siihen mitään hyväksyttävää syytä paitsi sen jos siitä yhdessä sovitaan kaikkien osapuolten kesken että näin voi toimia.
Ja silti voi mennä metsään. Lapset voi huomata jotain, tai saada jopa koko kuvion selville. Riippuen tietysti lasten iästä.

Omasta puolestanikin on sanottava, että kaikkea on tullut koitettua. Vonkaamista, huutamista jopa itkemistäkin, mutta kun vaimoa ei kiinnosta niin puhumalla asiat eivät muutu. Puhumista on kokeiltu jo vuosikaudet, mutta lopputulos on aina sama.

Viimeisen vuoden aikana on tilanne mennyt siihen pisteeseen, että olen jo todella huolestunut mielenterveydestäni, sillä masennus ja ahdistus on välillä aivan kaameaa. Kyllä tämä tilanne aiheuttaa sen, että koen jo oman miehisyytenikin menetetyksi. Haluaisin niin kovasti antaa ja saada myös fyysistä rakkautta.

No ei saa pettää jos parisuhteessa on. En näe siihen mitään hyväksyttävää syytä paitsi sen jos siitä yhdessä sovitaan kaikkien osapuolten kesken että näin voi toimia.
Ja silti voi mennä metsään. Lapset voi huomata jotain, tai saada jopa koko kuvion selville. Riippuen tietysti lasten iästä.

No jos tuntuu että se on liian hävettävä asia lapsien huomata niin parempi jättää tekemättä.

Niinpä. Mä en henk.koht. ymmärrä pettämistä lainkaan mutta kaikki tekee tietysti omat ratkaisunsa. Se valehtelu mun mielestä tekee pettämisestä kamalinta, miten voi elää toisen kanssa ja ihan suoraan päin naamaa valehdella asioista. Se, että sen petetyn osapuolen ei anneta tehdä tärkeitä päätöksiä omassa elämässään. Enkä puhu nyt mistään pikku ihastumisesta vaan ihan selkeästä pettämisestä, seksistä, suhteesta tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Jack:
Omasta puolestanikin on sanottava, että kaikkea on tullut koitettua. Vonkaamista, huutamista jopa itkemistäkin, mutta kun vaimoa ei kiinnosta niin puhumalla asiat eivät muutu. Puhumista on kokeiltu jo vuosikaudet, mutta lopputulos on aina sama.

Viimeisen vuoden aikana on tilanne mennyt siihen pisteeseen, että olen jo todella huolestunut mielenterveydestäni, sillä masennus ja ahdistus on välillä aivan kaameaa. Kyllä tämä tilanne aiheuttaa sen, että koen jo oman miehisyytenikin menetetyksi. Haluaisin niin kovasti antaa ja saada myös fyysistä rakkautta.
Ja tällä palstalla et kovinkaan todennäköisesti saa sympatiaa tai ymmärrystä. :(

Minä tiedän tuon tilanteen liiankin hyvin! Paitsi että olen nainen ja tunnen ettei minussa ole naisellisuutta enää yhtään jäljellä kun oma mieheni ei minua himoitse. Seksi on suorittamista silloin harvoin kun sitä sattuu saamaan. Se on panemista,suorittamista kaikkea muuta kuin rakastelua.Haluaisin joskus vielä olla himottu,rakastettu ja arvostettu.

No jos tuntuu että se on liian hävettävä asia lapsien huomata niin parempi jättää tekemättä.
No, kyllä mä ajattelisin siinä olevan kyseessä isommat asiat kuin vain häpeä. Kuka haluaa antaa lapsillensa tuollaisen mallin parisuhteesta? Toisaalta, kuka haluaa antaa mallin täysin platonisesta suhteesta? Eikä se eroaminenkaan kovin hieno malli ole.

Vaikeita asioita. :|

Alkuperäinen kirjoittaja samassa tilanteessa:

Minä tiedän tuon tilanteen liiankin hyvin! Paitsi että olen nainen ja tunnen ettei minussa ole naisellisuutta enää yhtään jäljellä kun oma mieheni ei minua himoitse. Seksi on suorittamista silloin harvoin kun sitä sattuu saamaan. Se on panemista,suorittamista kaikkea muuta kuin rakastelua.Haluaisin joskus vielä olla himottu,rakastettu ja arvostettu.

Tiedän kyllä kuten sinäkin, että me molemmat olemme himottuja, rakastettuja ja haluttuja, mutta valitettavasti emme koe siitä juuri heiltä keltä sitä haluaisimme. Tuntuisi vain mielettömän pahalta satuttaa toista, mutta epäilen, että se päivä on koko ajan yhä lähempänä.

No, kyllä mä ajattelisin siinä olevan kyseessä isommat asiat kuin vain häpeä. Kuka haluaa antaa lapsillensa tuollaisen mallin parisuhteesta? Toisaalta, kuka haluaa antaa mallin täysin platonisesta suhteesta? Eikä se eroaminenkaan kovin hieno malli ole.

Vaikeita asioita. :|

No meistä ei vaan kaikista ole hienoksi malliksi. Jos vaikka rehellisesti sanoisi lapsille että vanhemmatkin on vaan ihmisiä, tekee virheitä eikä ole täydellisiä...

Alkuperäinen kirjoittaja heheh:
no tuota, useimmiten lapset kylläkin juuri ajattelevat vanhempiensa suhteen täysin platoniseksi
Eikä. Kyllä normaalissa suhteessa halitellaan ja pusutellaan ihan lastenkin nähden. Täysin seksittömissä suhteissa harvemmin osoitetaan kumppanille julkista hellyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja heheh:
no tuota, useimmiten lapset kylläkin juuri ajattelevat vanhempiensa suhteen täysin platoniseksi

Juuh. Ja sitten isompana miettivät että kun äiti ja isä eivät muuten koskaan halanneet tai pussanneet toisiaan eivätkä osoittaneet hellyyttä ym..mä tajusin tän asian vasta teini-iässä,että jotain on pielessä porukoiden välillä. Koskaan he eivät riidelleet eivätkä huutaneet ja asiat olivat meillä "hyvin". Mutta joku siitä kodin ilmapiiristä teki omituisen,ehkä juuri se liiallinen kohteliaisuus/virallisuus toista kohtaan. Vanhempani jättivät eropaperit kuukausi poismuuttoni jälkeen.

Yhteistyössä