Saako puolisosi matkustaa yksin omalle lomalle ulkomaille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No tottakai saisi mennä jos haluaisi. ei me muutenkaan olla jokapaikassa yhdessä. vähintään joka kolmas tai neljäs viikonloppukin ollaan reilun 100km välimatkalla erossa.ei meidän suhde siitä kärsi jos ei joka yö olla samassa sängyssä tai samassa asunnossa.

[QUOTE="Neith";24997799]ei saisi yksistään mennä, enkä menisi itsekkään.
olen niuho, tiedän sen kyllä.[/QUOTE]

Joo, kauhean ahdistavalle suhteelle kuulostaa. Jos minua kontrolloitaisiin tuolla tavalla, varmasti ainakin pettäisin puolisoani. Haluan säilyttää suhteessakin oman tahtoni ja vapauteni.

Työpaikan kans matkustanu on italiassa ja alpeilla ja firma on noi maksanut. Omalla kustannuksella ei lähde ilman mua/meitä, koska tietää ettei meillä ole kauheesti ylimääräistä laittaa.

Kotimaan reissuja tehdään puolin ja toisin ja eikä niihin tartte lupia kysellä. Keskustella täytyy kyllä koska mä teen vuorotyötä ja viikonloppuja niin lapsen hoito täytyy ehtiä järjestää.

Viimeksi muokattu:
Kyllä.

Mies käy 1-2 kertaa vuodessa Virossa ja lomailee myös Suomessa pari kertaa vuodessa yksikseen. Minä käyn etelän lomilla ja kylpylöissä omien ystävieni kanssa. Tämä sopii molemmille.

Viikon lomalle etelään en lähtisi ilman perhettä, eikä mieskään mut joulukuussa meen Englantiin kolmeks yöks ilman perhettä ja kyl mieskin vois mennä jos haluis. Mä tykkään matkustella ja mies ei mut sillä ei ole mitään vastaan sitä et mä meen :) Kun lapset on vähän isompia niin alan ottaa niitä mukaan varmaan kaikkialle vaikkei mies lähtis. Kyl ton kolmen yön reissun tekee mut silti on nyt sellanen olo et harmittaa et lapset jää mutta kun on jouluostosmatka niin ei voi lapsia ottaa mukaan.

Miksei saisi? Myönnän toki, että olen kateellinen, kun miehen työpaikka kustantaa heille virkitysmatkan Amsterdamiin, kun oma työpaikkani ei moisia tempauksia ikinä tee. Mutta enpä estä miestä lähtemästä, vaan murisen hieman kateuttani ja annan lähteä sillä ehdolla, että tuo minulle jotain hyvää juustoa :D

[QUOTE="vieras";24997147]Miten suhtautuisit, jos miehesi tai vaimosi haluaisi matkustaa yksin ulkomaille lomamatkalle? Antaisitko mennä vai tulisiko perheriita?

Matkustaisitko itse yksi lomalle, jos sinulla olisi puoliso tai perhettä? Miten puoliso ja lapset suhtautuisivat tähän?[/QUOTE]

Tietenkin saisi, jos haluaisi.
Toisaalta meillä kyllä todennäköisempää, että se olisin minä joka yksin matkailisi...

:)

Joo, kauhean ahdistavalle suhteelle kuulostaa. Jos minua kontrolloitaisiin tuolla tavalla, varmasti ainakin pettäisin puolisoani. Haluan säilyttää suhteessakin oman tahtoni ja vapauteni.

noh, mun mielestä kun perhe ollaan niin isommista rahankäytöistä sovitaan yhdessä, ja ennemmin sijoitetaan lomamatkaan menevä raha johonkin tärkeään kuin yhden ihmisen humputteluun.
lisäksi mun mielestä on omituista jos haluaa/tarvitsee lomaa perheestään, sen lisäksi että harva mies lähtee reissuun katselemaan nähtävyyksiä, sinne mennään ryyppäämään ja mahdollisesti panemaan joten sen voi tehdä kotimaassa halvemmalla..

asiahan on tosissaan niin ettei tuolla miehellä ole mitään halua/tarvetta lähteä reissuun yksin :D
oma tahto ja vapaus on tässä suhteessa kyllä voimassa, mutta kun kerran suhteessa ollaan niin se suhde/perhe menee etusijalle ja tietty tasa-arvo säilytetään kaikissa asioissa

saa mennä ja on ens vuonna menossakin muutamaks päiväks kavereidensa kanssa, ei mua tommoset haittaa, mutta ehkä joku 2 viikon matka vois vähän harmittaa, se on kuitenkin aika pitkä aika. on ollut ennen kun meillä oli lasta niin myöskin ilman mua kaverinsa kanssa viikon matkalla.

meillä on tällähetkellä isoja rahanmenoja kun rempataan tämmöstä vanhaa taloa, kaikki rahat siis melkeinpä menee mitä tuleekin, joten meistä kumpikaan ei todellakaan matkustele mihinkään.. ulkomailla mies joutuu kyllä olemaan pari kertaa vuodessa muutaman viikon kerrallaan työnsä takia.. itse en ulkomailla matkustelusta ilman perhettä välitä, mulla olisi kokoajan kamala ikävä lapsia ja miestä, etten nauttisi varmaan reissusta kovin paljoa.

meillä on tällähetkellä isoja rahanmenoja kun rempataan tämmöstä vanhaa taloa, kaikki rahat siis melkeinpä menee mitä tuleekin, joten meistä kumpikaan ei todellakaan matkustele mihinkään.. ulkomailla mies joutuu kyllä olemaan pari kertaa vuodessa muutaman viikon kerrallaan työnsä takia.. itse en ulkomailla matkustelusta ilman perhettä välitä, mulla olisi kokoajan kamala ikävä lapsia ja miestä, etten nauttisi varmaan reissusta kovin paljoa.

Raha-asiat ymmarran, mutta muuten matkoillehan voi menna vaikka vain pariksi paivaa. Ei kai sinulle hirvea ikava muutamassa paivassa tulisi? Minusta on ainakin ihanaa olla valilla pari paivaa poissa, ihan omana itsenani, en puolisona tai aitina. Sen jalkeen jokainen arvostaa toistaan viela enemman ;).

[QUOTE="vieras";24997147]Miten suhtautuisit, jos miehesi tai vaimosi haluaisi matkustaa yksin ulkomaille lomamatkalle? Antaisitko mennä vai tulisiko perheriita?

Matkustaisitko itse yksi lomalle, jos sinulla olisi puoliso tai perhettä? Miten puoliso ja lapset suhtautuisivat tähän?[/QUOTE]

ihan hyvin voi matkustaa ja on matkustanutkin. Ei meillä lupia tarvitse kysellä kun keskustellaan hyvässä hengessä. Itsekin käyn lasten kanssa ulkomailla yksikseni. Ei itään ongelmaa.

[QUOTE="Neith";24997997]noh, mun mielestä kun perhe ollaan niin isommista rahankäytöistä sovitaan yhdessä, ja ennemmin sijoitetaan lomamatkaan menevä raha johonkin tärkeään kuin yhden ihmisen humputteluun.
lisäksi mun mielestä on omituista jos haluaa/tarvitsee lomaa perheestään, sen lisäksi että harva mies lähtee reissuun katselemaan nähtävyyksiä, sinne mennään ryyppäämään ja mahdollisesti panemaan joten sen voi tehdä kotimaassa halvemmalla..

asiahan on tosissaan niin ettei tuolla miehellä ole mitään halua/tarvetta lähteä reissuun yksin :D
oma tahto ja vapaus on tässä suhteessa kyllä voimassa, mutta kun kerran suhteessa ollaan niin se suhde/perhe menee etusijalle ja tietty tasa-arvo säilytetään kaikissa asioissa[/QUOTE]

Miten sä saat väännettyä asian niin, ettei meidän perheessä

a) keskusteltaisi asioista ja sovittaisi yhdessä rahankäytöstä
b) ettei meille mun miehen kanssa olisi molemmille perhe tasan ykkönen

Eikä siinä, jos käy yksin / kavereidensa kanssa jossakin, ole viitteitäkään siitä, että tarvitsisi ns. lomaa perheestä. Meillä vaan on itsestäänselvyys, että perhe-elämän (yhteisen elämän) lisäksi ihmisyyteen kuuluvat omat jutut. Sama se on lapsellakin: en voi kontrolloida hänen elämäänsä sataprosenttisesti.

onpas täällä hyvin toimeentulevaa porukkaa. meillä ei ole rahaa ulkomaan matkoihin, joten missään nimessä en päästäisi miestä yksin sellaiselle reissulle. En ole ikinä päässyt käymään naapurimaata kauempana, joten jos ulkomaan matkaa suunniteltaisiin niin sinne lähtisin minäkin, ei mies yksin!

Meillä on kans yhteisten menojen lisäksi molempien omat menot. Vielä ei ole tullut vastaan yli viikonlopun kestävää reissua kummallekaan, eikä kyllä ulkomaan matkaakaan. Jos tulis, niin kyllä siitä keskusteltais tottakai mutta ei toinen toista kieltäis kuten ei ole tähänkään asti.
Meillä ei ole yhteistä taloutta.

Mä en tiedä, vähän kai tuo riippuu siitä lähtisikö mies meidän yhteisellä loma-ajalla reissuun vaiko ottaisi pari päivää vapaata töistä lähteäkseen. Jos mies lähtisi meidän yhteisellä loma-ajalla (esim. talvilomalla) niin meillä olisi taatusti perheriita pystyssä.

Miten sä saat väännettyä asian niin, ettei meidän perheessä

a) keskusteltaisi asioista ja sovittaisi yhdessä rahankäytöstä
b) ettei meille mun miehen kanssa olisi molemmille perhe tasan ykkönen

Eikä siinä, jos käy yksin / kavereidensa kanssa jossakin, ole viitteitäkään siitä, että tarvitsisi ns. lomaa perheestä. Meillä vaan on itsestäänselvyys, että perhe-elämän (yhteisen elämän) lisäksi ihmisyyteen kuuluvat omat jutut. Sama se on lapsellakin: en voi kontrolloida hänen elämäänsä sataprosenttisesti.

miten sä sait väännettyä asian niin että mä olisin väittänyt ettei teillä sovittaisi ja keskusteltaisi jne.
mielestäni vastasin oman perheeni käytännöstä ja omasta ajatusmaailamsta jotka nyt sattuvat olemaan nämä, teillä on omat tapanne ja ajatuksenne.

onpas täällä hyvin toimeentulevaa porukkaa. meillä ei ole rahaa ulkomaan matkoihin, joten missään nimessä en päästäisi miestä yksin sellaiselle reissulle. En ole ikinä päässyt käymään naapurimaata kauempana, joten jos ulkomaan matkaa suunniteltaisiin niin sinne lähtisin minäkin, ei mies yksin!

Mun mielestä tässä on nyt puhuttu enemmänkin periaatteesta.

Raha-asiat ymmarran, mutta muuten matkoillehan voi menna vaikka vain pariksi paivaa. Ei kai sinulle hirvea ikava muutamassa paivassa tulisi? Minusta on ainakin ihanaa olla valilla pari paivaa poissa, ihan omana itsenani, en puolisona tai aitina. Sen jalkeen jokainen arvostaa toistaan viela enemman ;).

mä ikävöin lapsia jo ihan päivänkin reissuilla, jotenkin se reissuun meno on eri asia kuin töissä olo.. en vaan osaa rentoutua, ajattelen aina, että kuinka hauskaa lapsilla olisi täällä ja mitä kaikkea voisimme yhdessä tehdä.. mä pystyn rentoutumaan omassa kodissani niin hyvin, etten tarvitse reissuja pidemmälle yksin.

kaikilla ei vaan ole sellaista tarvetta, että ovat jossain kymmenien tai satojen kilometrejen päässä kotoaan ja pystyvät vasta sitten rentoutumaaan. mulle rentoutumista on sellainen, että työpäivän jälkeen menen porekylpyyn ja saunaan yksinäni, ja vietän siellä rauhallista aikaa, mies on tällävälin lasten kanssa, tai sitten lähden kopirien kanssa tyunnin-kahden metsälenkille yksin, sekin rentoutttaa.

Yhteistyössä