Sain vauvan; miehen eksä sekosi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nykyinen vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käsittääkseni tämä on vapaa keskustelupalsta, johon kuka tahansa saa kirjoittaa mitä haluaa. Kenenkään ei tarvitse avata sellaisia ketjuja, jotka jotenkin ärsyttävät saati että pitäisi vastata. Vaikuttaa siltä, että olet jotenkin ärsyyntynyt kirjoituksistani jo aiemmin, joten miksi ärsyyntyä lisää, jollet sitten halua olla ärsyyntynyt. :)

Mitä tulee miehen entisiin lapsiin, niin minusta on jotenkin selkeämpää sanoa niin erotuksena hänen ja minun nykyiseen vauvaan. Sitä paitsi täällä on oltu tästä samaakin mieltä.

On niillä yhteishuoltajuus, mutta lapset asuu äidillään ja äidillä on uusi mies. Miksi äiti ei pyydä tätä uutta miestä apuun? On mullakin kestämistä, kun entiset lapset tulee meille ja koko talo on täynnä. Nyt mulla on vauva, jota kovasti on tehty ja odotettu.

Nyt on vielä isänpäiväviikonloppu ja me voitas viettää sitä kolmistaan, niin kai nää entiset lapset tulee kans. Vaikka mies ei ole vielä niille ilmoittanut, että ottaako niitä.

Tämän on jo pakko olla provo tai mitä lie keksittyä. Tottakai isä saa kaikki lapsensa luokseen isänpäivänä! ja Isän nykyisen pitäisi pystyä hyväksymään myös miehensä aiemmasta liitosta olevat lapset ja kohtelemaan heitä tasa-arvoisesti myös tämän teidän yhteisen lapsen kanssa.

Käsittääkseni tämä on vapaa keskustelupalsta, johon kuka tahansa saa kirjoittaa mitä haluaa. Kenenkään ei tarvitse avata sellaisia ketjuja, jotka jotenkin ärsyttävät saati että pitäisi vastata. Vaikuttaa siltä, että olet jotenkin ärsyyntynyt kirjoituksistani jo aiemmin, joten miksi ärsyyntyä lisää, jollet sitten halua olla ärsyyntynyt. :)

Mitä tulee miehen entisiin lapsiin, niin minusta on jotenkin selkeämpää sanoa niin erotuksena hänen ja minun nykyiseen vauvaan. Sitä paitsi täällä on oltu tästä samaakin mieltä.

Kerro ny mulle miksi ne pitää erotella entiset-nimityksellä kun ei ne entisiä ole vaan nykyisiä.. Voit puhua nimityksellä " miehen lapset " koska sitä he ovat, eivätkä entisiä.

Ehdottomasti selkeämpää.
Tosin vielä selkeämpää voisi olla puhua nykyisestä lapsestanne, välikausivaihelapsena, jonka isä siitti erovaiheessa ylimenovaihepanolle ennen kuin alkoi hankkia oikeita lapsia tulevan oikean vaimonsa kanssa?

:laugh:

• Tykkää
Reactions: chrissy
Ihanaa, että vihdoin joku ymmärtää minuakin. Tämäkin päivä on ollut niin surullinen, koska mieheni on keskittynyt lähes täysin entisiin lapsiinsa. Lähti jopa sen teinin kanssa käymään kaupassa, kun huomasin, että kakusta oli jäänyt puuttumaan kerma. Jäin siis yksin kotiin kahden isomman entisen lapsen kanssa ja vauvan. Kaksi isompaa vaan tuijotti pleikkaa, eikä kumpikaan auttanut edes kakun laitossa. Aamulla olivat kattaneet miehelle nätisti aamiaisen, mutta minulle ei ollut laitettu kuin kahvimuki.

Tää on provo :D

Ajatella, että pahoitin mielesi siitä, että miehesi lähti kaupasta kermaa hakemaan yhdessä vanhemman lapsen kanssa.

Ja isänpäivänähän ISÄä passataan, ei äitiä. Meidänkin ydinperheessä äiti laittoin ISÄlle aamupalaa yhdessä lasten kanssa. Ja kamala, nyt vasta hoksasin, että muahan ei passattu mitenkään!! :O

Ehdottomasti selkeämpää.
Tosin vielä selkeämpää voisi olla puhua nykyisestä lapsestanne, välikausivaihelapsena, jonka isä siitti erovaiheessa ylimenovaihepanolle ennen kuin alkoi hankkia oikeita lapsia tulevan oikean vaimonsa kanssa?

:laugh:
Minä olin nuorena vaimona närkästynyt, jos miehen ex-vaimosta puhuttiin ensimmäisenä vaimona. Olin närkästynyt siihen asti, kunnes tajusin olevani lapsellinen. Minusta sana ensimmäinen viittasi siihen, että minä toisena vaimona olin vähempimerkityksellinen. Kaikkea kummaa sitä voi päässään hautoakin.

Niin munkin mielestä. En ymmärrä, miksi mieheni pitäisi heidän asioitaan hoitaa enää. Hänhän on eronnut niiden äidistä jo kauan sitten. Mua oikein korvaan särähtää nyt, kun on tuo ihana yhteinen vauva, kun nää entiset lapset puhuu isistä ja iskästä.

Aivan. Kyllä se pitäisi ihan lakiin asti saada että kun ero tulee niin samalla se onnekas vanhempi joka entisistä lapsista eroon pääsee ex-puolison mukana niin saa aloittaa puhtaalta pöydältä, ilman mitään vastuuta lapsistaan. Vähän niinkuin saisi neitsyyden takaisin vaikka olisikin parikymmentä vuotta maannut pelkästään ketarat ojollaan.

Jotain vikaa niissä miehen entisissäkin lapsissakin kun eivät perkeleet tajua ettei heillä enää ole isää kun isällä on UUSI lapsi. Säälittävää.

On sulla ap käynyt tuuri, ajattele jos erossa miehesi olisi ottanut entiset lapset itselleen niin logiikkasi mukaan niillä lapsilla ei olisi enää ollutkaan sitä entistä äitiä ja sun olisi pitänyt ryhtyä heille uudeksi ja ainoaksi äidiksi!

Tottakai sitä uuden vauvan tullessa haluaa keskittyä siihen vauvaan ja perheeseensä. näin tein minäkin, esikoisen kohdalla. Nuorimman syntyessä perheeseemme kuului myös vanhempi lapsi, eikä tullut mieleenkään sulkea häntä pois.

Miehellesi ne "entiset" lapset ovat myös hänen omia lapsiaan. Ja toivottavasti hän rakastaa heitä yhtä paljon kuin tätä uusinta uuttakin. Ja jaksaa pitää lapset ykkössijalla elämässään, sinusta ap. huolimatta.

Minä olin nuorena vaimona närkästynyt, jos miehen ex-vaimosta puhuttiin ensimmäisenä vaimona. Olin närkästynyt siihen asti, kunnes tajusin olevani lapsellinen. Minusta sana ensimmäinen viittasi siihen, että minä toisena vaimona olin vähempimerkityksellinen. Kaikkea kummaa sitä voi päässään hautoakin.

Minun yksi tuttavani koki ahdistavana sen että puhun "miehistäni" eli sanon "mieheni" niin ensimmäisestä miehestäni kuin nykyisestäkin. Hänen mielestään kuollut mieheni pitäisi selkeästi aina mainita "entiseksi" tms.

Itse taas kokisin moisen painotuksen keinotekoiseksi.
Jos puhun vaikka että vuonna 1990 teimme mieheni kanssa sitä ja sitä... ei mielestäni ole oleellista se, että mies kuoli 2001 - tekemisethän eivät siitä miksikään muutu.

Hassuja nuo nimitykset ja jokainen toimii niiden suhteen omalla tavallaan
... jos kohta kyllä myönnän, että lapsen nimittäminen entiseksi lapseksi/sisaren nimittäminen entiseksi sisareksi/äidin nimittäminen entiseksi äidiksi yms. on minusta absurdia.
:)

Minun yksi tuttavani koki ahdistavana sen että puhun "miehistäni" eli sanon "mieheni" niin ensimmäisestä miehestäni kuin nykyisestäkin. Hänen mielestään kuollut mieheni pitäisi selkeästi aina mainita "entiseksi" tms.

Itse taas kokisin moisen painotuksen keinotekoiseksi.
Jos puhun vaikka että vuonna 1990 teimme mieheni kanssa sitä ja sitä... ei mielestäni ole oleellista se, että mies kuoli 2001 - tekemisethän eivät siitä miksikään muutu.

Hassuja nuo nimitykset ja jokainen toimii niiden suhteen omalla tavallaan
... jos kohta kyllä myönnän, että lapsen nimittäminen entiseksi lapseksi/sisaren nimittäminen entiseksi sisareksi/äidin nimittäminen entiseksi äidiksi yms. on minusta absurdia.
:)
Joo, lapsista ei tule entisiä. Mutta jos on erottu, joskus joutuu erottelemaan puheessa kenestä puhutaan. Silloin aluksi minua tosiaan harmitti se mielikuva, jonka omaan päähäni sain siitä ensimmäisestä, ei minua edes kukaan sanonut toiseksi (vaikka sitähän siis oikeasti olinkin). Liitin siihen sen ajatuksen, että ensimmäinen on parempi kuin toinen. Saattoihan sekin hyvin pitää paikkaansa. :D Mutta lapsesta puhuttiin ensimmäisen liitosta olevana lapsena, jos asia piti tuoda esille. Muuten vain miehen lapsena.

Ihanaa, että vihdoin joku ymmärtää minuakin. Tämäkin päivä on ollut niin surullinen, koska mieheni on keskittynyt lähes täysin entisiin lapsiinsa. Lähti jopa sen teinin kanssa käymään kaupassa, kun huomasin, että kakusta oli jäänyt puuttumaan kerma. Jäin siis yksin kotiin kahden isomman entisen lapsen kanssa ja vauvan. Kaksi isompaa vaan tuijotti pleikkaa, eikä kumpikaan auttanut edes kakun laitossa. Aamulla olivat kattaneet miehelle nätisti aamiaisen, mutta minulle ei ollut laitettu kuin kahvimuki.

Huoh!

Kukaan ei ole ottanut juurikaan kantaa siihen, että tämä entisten lasten, mieheni ENTINEN vaimo, on lähestynyt NYKYISTÄ miestäni lapsen asioilla juuri kun olin saanut vauvan. Siis tuli tunne, että hän tekee sen tahallaan juuri nyt. Haluaa vain sekoittaa MINUN mieheni päätä. Varmaan haluais miehen takasin.

Kukaan ei ole ottanut juurikaan kantaa siihen, että tämä entisten lasten, mieheni ENTINEN vaimo, on lähestynyt NYKYISTÄ miestäni lapsen asioilla juuri kun olin saanut vauvan. Siis tuli tunne, että hän tekee sen tahallaan juuri nyt. Haluaa vain sekoittaa MINUN mieheni päätä. Varmaan haluais miehen takasin.

Lapsen asioista infoaminen ei katso aikaa ei paikkaa...

Niin, sinua ymmärretään. Oletko valmis ymmärtämään, että miehesi kaikki lapset ovat ihan yhtä paljon hänen lapsiaan? Oletko miehesi nykyinen vaimo, olet, hyväksy se, makustele nykyinen vaimo sanoja mielessäsi. Nykyinen vaimo. Nykyinen.

[QUOTE="juu";25046835]Niin, sinua ymmärretään. Oletko valmis ymmärtämään, että miehesi kaikki lapset ovat ihan yhtä paljon hänen lapsiaan? Oletko miehesi nykyinen vaimo, olet, hyväksy se, makustele nykyinen vaimo sanoja mielessäsi. Nykyinen vaimo. Nykyinen.[/QUOTE]

Aivan oikein olet ymmärtänyt: olen NYKYINEN vaimo, en ENTINEN.

Yhteistyössä