Sairaanhoitaja vs. lähihoitaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelemaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27773339:
Sulla on outo tapa päätellä toisten mielipiteistä yhtä sun toista. Arvostelin kylläkin lähihoitajien koulutusta ja työnkuvan sisältöä. Mä arvostan sitä kun ihmiset jaksaa auttaa toisiaan. Lähihoitajan homma varmasti antaa paljon niille jotka haluaa auttaa muita. Tuskin kukaan alalle lähtee ainakaan palkkauksen takia.

No en mä oo ainoa joka on sun kommentteja ihmetelly.

Ei se oo lähihoitajien vika, että heidän koulutuksensa ja työnkuvansa ei miellytä sua.

[QUOTE="vieras";27773351]sinun pitää olla myötätunteinen....siis henkisesti rasittava. Sinä joudut näkemään sen että mitää ei ole tehtävissä![/QUOTE]

Hä? :O Henkisesti rasittava - kenelle? Tuskin se potilas kyllä kokee sitä rasittavana, että joku osaa olla empaattinen hänen tilansa suhteen, vaikka mitään ei olisikaan tehtävissä.

Oothan sä, Scarlett, itekin hanenut sh:ksi opiskelemaan, mutta et päässyt. Taitaa kuitenkin sh:n hommat kiinnostaa enemmän kuin pelkän lähärin! ;)

Niin mitä sitte? Voi olla etten koskaa edes opiskele sairaanhoitajaksi koska opintotuella en siihen ainakaa lähde. Ei mulle oo mikää ongelma tehdä lähihoitajan työtä.

Oothan sä, Scarlett, itekin hanenut sh:ksi opiskelemaan, mutta et päässyt. Taitaa kuitenkin sh:n hommat kiinnostaa enemmän kuin pelkän lähärin! ;)

kyl muaki kiinnostaa sh:n hommat mut mä vedän pitkän kaavan kautta. Syitä on ihan muutama.

1. raha. Saan 2v ajan opiskelujen ajalla n. 1000e käteen kuussa.
2. Mulla on vakituinen sopimus alla ja enkä halua irtisanoutua koulun takia. Sain opintovapaata max. määrän.
3. Mä en oo ollu koulussa 11v joten varmasti joutuu vähä opettelemaan miten sitä koulua käydään.
4. Musta lähäri on hyvä pohja sh:lle jos sinne haluaa. On ainaki perusasiat hallussa.
5. Ku mä niin halusin:D

mun mielestä toi pitäs olla pakollista:D

Toisaalta jos kaivataan lisää työvoimaa, niin käytännössä se "turhaan lähäriksi opiskeleva" vie joltain toiselta koulutuspaikan, jos heti perään suunnitelmissa on opiskeleminen sairaanhoitajaksi. Itse ajattelisin silloin lukiopohjan olevan se parempi vaihtoehto kun lähihoitajakoulutus.

Sairaanhoitajaksi, jos älliä riittää.
Parempi liksa, parempi tasoinen, ei aina pelkkää vaipanvaihtoo ja muutenkin.
Täytyy muistaa että ei sairaanhoitajaksa pääse opiskelemaankaan vaan sormia napsauttamalla.
Kuitenkin on taso-ero lähärin ja sairaanhoitsulla

Yhteistyössä