En ymmärrä mistä te saatte ne sairaanlapsen todistukset molemmille vanhemmille,koska meille ne kirjottaa neuvola.Yhden lapsen hoitoon kirjoitetaan se 3 päivää jommalle kummalle vanhemmalle.Meillä ei edes saa nii,että minä hoitaisin 1 päivän ja mies 2.Työnantajat vaativat aina kotiin jäävän vanhemman työvuorolistat allekirjoitettuna,että on varmasti samassa vuorossa,että voi jäädä kotiin.Itse teen vielä yövuoroja,jolloin jos mies menee aamuun,niin minun pitää käydä tekemässä töitä miehen lähtöön asti.Jos mies sattuu oleen iltavuorossa,niin sitten teen normi yövuoron ja valvon sairaan lapsen kanssa vielä kotona.Tämä osittaisten vuorojen teettäminen on kuullemma laitonta ja pätee vain jos molemmat vanhemmat ovat samassa työpaikassa.Meillä kuitenkin on niin veemäinen työnantaja,että jättää palkat maksamatta,jos ei niihin pätkäöihin mene.Liitto sanoi,että jos haluu oikeudessa alkaa tappeleen nii voihan sitä kokeilla,mutta kun miehellä huonompi palkka ,niin se yleensä jää sit kotiin.Arvaa vaan miltä tuntuu,kun 3vrk on valvonut ensin yöt töissä ja sitten vielä iltaan asti,että mies pääsee kotiin,että edes sen pari tuntia ehtisi nukkumaan ennen seuraavaa vuoroa.Viimeksi oli kyllä piirille lähtö lähellä.En voinut kun itkeä,kun olin niin väsynyt.Ei ole helppoa perheellisen työssäkäyni,kun minkäänlaisia tukliverkkoja ei ole.Onneksi kun isommat lapset sairastaa,niin silloin saan nukkua kuitenki töitten jälkeen,kun osaavat jo olla itsekseen jonkun aikaa,elleivät sitten hirveän sairaita ole,että jatkuvaa valvontaa tarvivat.