Sanokaas, voiko tämmöinen mies muuttua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja totta vai tarua?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

totta vai tarua?

Vieras
Olla siis seuraavassa parisuhteessaan täysin toisenlainen, kiltti, huomaavainen, uskollinen, ihana?

Aiemmassa suhteessaan on pettänyt useasti, viettänyt useamman päivän ryyppyreissuja, käyttänyt kai satunnaisesti myös kannabista jonka johdosta on sitten ollut aggressiivinen avopuolisoaan kohtaan. On kiristänyt väkivallalla uhkaamalla vaimonsa rahat niin että perhe on mm. joutunut muuttamaan asunnosta pois. Mitään kotitöitä ei ole juurikaan tehnyt, vaimo on raskaanaollessaankin tehnyt raskaat lumityöt jne. Ylipäänsä parisuhteessa ollessaan mies ei ole juuri välittänyt puolisostaan vaan on elänyt kuin sinkkumiehen elämää ja käynyt kotonaan vaan hakemassa puolisonsa rahat ja vaihtamassa vaatteensa. Tappouhkauksiakin on avopuolisolleen muutamia osoittanut, monet kerrat hajottanut asunnon ovia ja seiniä ja huonekaluja raivoissaan kun vaimo ei ole alistunut miehen tahtoon.

Voiko tämmöinen mies muuttua ja olla seuraavassa suhteessaan prinssin perikuva joka pitää vaimoaan kuin kukkaa kämmenellään? Niin että onni ja rakkaus kukoistaa eikä mitään pettämistä tai väkivaltaa ole? Jos kaikki aiempi johtuikin vain siitä avopuolisosta jotenkin, ja kun siitä pääsi eroon, muuttui myös miehen käytös?

Jos mies on olluyt aggressiivinne puolisoaan kohtaan, eikä ole hakenut siihen ammattiapua, niin missään tapauksesa en uskoisi että hän on muuttunut. Oma mieheni piti minua kuin kukkaa kämmenellä tasan niin kauan kuin oltiin muutettu yhteen. Seuraava tyttöystävä sai kyllä potkuja päähänsä käsittääkseni aika pian. Mutta siis ei, ei muutu jos on ollut tuollainen ellei takana ole vuosien intensiivinen terapia.

Ei voi.

Mitäköhän avopuoliso teki, että sai täydellisen kiltin ja ihanan prinssin käyttämään huumausainetta, olemaan väkivaltainen, kiristämään naiselta rahaa, hajottamaan paikkoja, harrastamaan ryyppyputkia ja pettämisiä? Ei, kyllä se oli ko. mies joka noin teki ihan itse, ei nainen.

Saatan olla kyyninen, mutta mun mielestä ei voi muuttua, ellei jotain tosi radikaalia hänelle tapahdu. Mä en ainakaan uskaltaisi aloittaa suhdetta tuollaiseen mieheen.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ei voi.

Mitäköhän avopuoliso teki, että sai täydellisen kiltin ja ihanan prinssin käyttämään huumausainetta, olemaan väkivaltainen, kiristämään naiselta rahaa, hajottamaan paikkoja, harrastamaan ryyppyputkia ja pettämisiä? Ei, kyllä se oli ko. mies joka noin teki ihan itse, ei nainen.

Tätä mäkin kyllä ihmettelisin. Mutta ei ole lainkaan harvinaista että esimerkin mukainen mies syyttää kaikesta tuollaisesta käytöksestä sitä toista osapuolta.

Ei voi.

Jaa-a. Ärsytti? Ei suostunut suosiolla rahoittamaan miehen elämää, siis antamaan rahoja kalliisiin merkkivaatteisiin, matkoihin, alkoholiin ja baari-iltoihin.. Siksi? Petti siksi, kun nainen oli lihava ja ruma ja ärsyttävä ja nalkuttava akka?
Jos uusi kumppani onkin täydellinen nainen, hoikka, kaunis, upea, ymmärtäväinen, aulis ja antavainen. Niin ettei tälle uudelle tarvitse koskaan hermostua eikä suuttua kun kaiken saa pyytämättäkin?

Alkuperäinen kirjoittaja totta vai tarua?:
Ei voi.

Jaa-a. Ärsytti? Ei suostunut suosiolla rahoittamaan miehen elämää, siis antamaan rahoja kalliisiin merkkivaatteisiin, matkoihin, alkoholiin ja baari-iltoihin.. Siksi? Petti siksi, kun nainen oli lihava ja ruma ja ärsyttävä ja nalkuttava akka?
Jos uusi kumppani onkin täydellinen nainen, hoikka, kaunis, upea, ymmärtäväinen, aulis ja antavainen. Niin ettei tälle uudelle tarvitse koskaan hermostua eikä suuttua kun kaiken saa pyytämättäkin?

Hyvin pian uskon, että tuo uusi, täydellinen, kaiken pyytämättä antava vaimokin teke virheen, kuten sytyttää liesituulettimen valon keittiössä, laittaa väärää ruokaa, pyytää väärään aikaan rahaa tai kieltäytyy seksistä kun mies haluaa. Ja sitten se syy aggressiivisuuteen taas löytyy. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja totta vai tarua?:
Ei voi.

Hyvin pian uskon, että tuo uusi, täydellinen, kaiken pyytämättä antava vaimokin teke virheen, kuten sytyttää liesituulettimen valon keittiössä, laittaa väärää ruokaa, pyytää väärään aikaan rahaa tai kieltäytyy seksistä kun mies haluaa. Ja sitten se syy aggressiivisuuteen taas löytyy. :saint:

Peesi.

kuulostaa perinteiseltää narsistilta.. näyttelee hyvää niin pitkään kunnes saa omat tarkoitusperänsä toteutettua, sen jälkeen paljastuukin hirviö joka pitää otteessaan kynsin hampain..

Ikä tuo miehillekkin tiettyä rauhoittumista. Sattaahan se aluksi olla, ettei mies halua olla enään samanlainen. Mutta koitappa itse muuttua, luonteesta siis.
Itse olen mielestäni kyllä tietyllä tavalla erilainen (käytöksen osalta) nykyisen mieheni kanssa kun exän, mutta tietyt luonteenpiirteet pysyy.
Voihan osa noista piirteistä olla poissa uudessa suhteessa, mutta osa saattaa palata kun suhde on tarpeeksi pitkään kestänyt.
Eli voi ehkä muuttua, mutta tuskin......

Alkuperäinen kirjoittaja viiraska:
Ei voi. Esim. narsistit osaavat viehättää niin kauan että saavat toisen valtaansa, sitten homma muuttuu ikäväksi hallinnaksi.

Ellei löydä toista vähintään yhtä ilkeätä narsistia leikkikaveriksi :xmas:

Seura vaikuttaa ratkaisevasti ihmisen mielialaan ja käytökseen. Parisuhteen toimivuus on kiinni keskinäisestä kemiasta, ei vain toisen puolison persoonallisuuspiirteistä.

En usko :( Kannattaa varoa jos on persoonallisuushäiriöinen, niinkuin melko tod.näk. on. Toisaalta jos hän ei ole enää riippuvainen nisti, niin ehkä sitten on hyvin pieni mahdollisuus? Johon en tosin itse usko, mutta ehkä joku hyväuskoinen voi uhrata elämänsä ja terveytensä ja aivan kaikki voimavaransa tälläisen ihmisen kanssa kanssakäymiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Ei voi. Esim. narsistit osaavat viehättää niin kauan että saavat toisen valtaansa, sitten homma muuttuu ikäväksi hallinnaksi.

Seura vaikuttaa ratkaisevasti ihmisen mielialaan ja käytökseen. Parisuhteen toimivuus on kiinni keskinäisestä kemiasta, ei vain toisen puolison persoonallisuuspiirteistä.

Siis tätä mä just hain takaa. Että entä jos se uus kumppani ei ole ollenkaan niin ärsyttävä ja vastenmielinen ja hermoille käyvä kuin se eka versio? Että voiko mies silloin ollakin täysin toisenlainen? Jos saakin koukkuunsa läskin kotimamman sijaan seksikkään kissapedon? Ei kai sellaista viitsi pettää tai uhkailla tai kohdella väkivalloin?

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:

:o Jos ei ole keskinäistä kemiaa niin silloin kuuluu erota, ei ruveta hakkaamaan, uhkailemaan ja pettämään puolisoaan.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
......kuuluu erota

Niinhän naiset etenkin tekee, menee yhteen, eroaa, menee tas jonkun kansaa yhteen, eroaa, yhteen, eroaa, yhteen eroaa....aika aikaansa kutakin jonkinaikaa aina huvittaa, sitten mies taas onkin paska, eli erotaan, ja siteen taas..

mun mies on ollut juuri tuommoinen. vaikeaa aikaa se on. huusin,nalkutin.. ei se auttanut. mutta puhumalla sain hänet muuttumaan. ja hän todellakin muuttui ilman ammatti-apua. että kyllä uskon että voi muuttua ! =)

mun mies on ollut juuri tuommoinen. vaikeaa aikaa se on. huusin,nalkutin.. ei se auttanut. mutta puhumalla sain hänet muuttumaan. ja hän todellakin muuttui ilman ammatti-apua. että kyllä uskon että voi muuttua ! =)