sanonnan: vierivä kivi ei sammaloidu. miten selittäisit sanonnan omin sanoin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten ymmärrät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No että kun pysyy liikkellä niin pysyy myös virkeänä. Sekä konkreettisesti että kuvannollisesti. Jos harrastaa liikuntaa, pysyy liikuntakykyisenä. Jos osallistuu esim yhdistystoimintaan, poitiikkaan tai muuhun sosiaaliseen elämään, niin mieli pysyy virkeänä.

Kun läpi elämän tutustuu itselle uusiin asioihin ja kokeilee uusia juttuja, niin ei "jämähdä paikalleen". Jämähtämisen eli "sammaloitumisen" ajattelen olevan lähinnä henkinen olotila, mutta konkreettinen jämähtäminen (esim. sama työ- tai asuinpaikka vuosikymmenestä toiseen) tekee siitä todennäköisempää.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;25838994:
No että kun pysyy liikkellä niin pysyy myös virkeänä. Sekä konkreettisesti että kuvannollisesti. Jos harrastaa liikuntaa, pysyy liikuntakykyisenä. Jos osallistuu esim yhdistystoimintaan, poitiikkaan tai muuhun sosiaaliseen elämään, niin mieli pysyy virkeänä.

Peesi sanasta sanaan! Osasit hienosti pukea mun ajatukseni sanoiksi.

Mun mielestä se voisi tarkoittaa ihmisistä puhuttaessa että liikkeellä oleva ja menevä ihminen ei sammaloidu, eli pysyy pirteenä ja terveenä ja sosiaalisena.

Emminä tiiä. :D

[QUOTE="gogo";25839070]Jos koko ajan juoksee paikasta toiseen, ei koskaan juurru mihinkään. Sammaloitunut kivi on kaunis.[/QUOTE]

Olen eri mieltä siitä mitä sanonta tarkoittaa, mutta tämä on kyllä jotenkin tosi hienosti ajateltu. Tottahan tuokin on :)

Yhteistyössä