Sanotaan että uudelleensynnyttäjä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
voi lähteä sairaalaan kun supistuksia on tullut säännöllisesti tunnin ajan. Ja jossain sanotaan että säännöllisesti 10min välein.

Mutta minkälaiset supistukset lasketaan?? Jos olisin ei kipeistä mennyt, olisi lähtenyt jo joka hiton päivä ja yö monen viikon ajan. Nyt on menkkamaista PIENTÄ kipua ( niin ja välillä vähän isompaakin, mutta sekin meni jo ) ja vatsaa polttaa aika ajoin supistusten välilläkin. Mistä mä tiedän lähteä ajoissa, mutta ei turhaan?!?

Yöllä tuli yli 5 tuntia 5-20min välein. Äsken 3 tuntia n. 10min välein, mutta nekin laantu. Nyt tulee miten sattuu.

Alkaa pikkuhiljaa ottamaan päähän (ja mahaan! ) tää touhu!

Ja älkää sanoko, että sen vaan tietää sitten. Koska EI TIIÄ!

No tuota. Onks pitkä matka sairaalaan? Jos kävisit tarkistuttamassa tilanteen? Mut suppareiden laantuminen kyl kuulostaa siltä, että ei se synnytys viel ole käynnistynyt. Jos siis kokonaan häviää?

mulle sanottiin että kun tulevat 5min välein, vaikka eivät olisi kivuliaita niin voipi lähteä. mutta meillä on sairaala lähellä.

ja mä menin kun suppareita oli ollut pari tuntia 5min välein, eivät koskeneet kauhean paljoa. vedet oli tosin alkanut tihkua edellisenä yönä.

Mietin vähän samaa tässä ennen synnytystä ja päätin, että lähden vasta sitten kun ne supistukset ovat tosi kipeitä, kuten esikoisestakin. Supistuksia oli tullut jo monta kuukautta ja välillä monen tunnin ajan säännöllisesti lyhyillä väleillä, mutta kun ei tosi kovaa koskenut en noteerannut. Eräänä iltana sitten tihenivät sen verran kipeiksi etten saanut unta, nousin ylös ja yhtäkkiä pamahti niin kipeiksi että tuli itku. Alettiin heti tehdä lähtöä. Sairaalaan kun päästiin, olin 4cm auki kuten esikoisestakin ja vauva syntyi 2h kuluttua. Esikoisesta kun alettiin lähteä sairaalaan niin meni vielä 8h että syntyi..

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
No tuota. Onks pitkä matka sairaalaan? Jos kävisit tarkistuttamassa tilanteen? Mut suppareiden laantuminen kyl kuulostaa siltä, että ei se synnytys viel ole käynnistynyt. Jos siis kokonaan häviää?

30kilsaa, eikä omaa autoa tässä ja nyt. Ei ne kokonaan häviä, vaan palaa miten sattuu. Ja välillä sattuu stanasti, kun ilm. vauvan pää painaa alaspäin. Mut tota en aina yhdistä supistukseen ja se teki tota jo viimeks kun kävin näytillä monta viikkoo sitten.
Tää on tosi turhauttavaa:(
Musta tuntuu, että ei mun sinne nyt tarvi mennä, mutta en tiiä itekään että millon..

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
mulle sanottiin että kun tulevat 5min välein, vaikka eivät olisi kivuliaita niin voipi lähteä. mutta meillä on sairaala lähellä.

ja mä menin kun suppareita oli ollut pari tuntia 5min välein, eivät koskeneet kauhean paljoa. vedet oli tosin alkanut tihkua edellisenä yönä.

mulla aikasemmat synnytykset nopeita, mutta ei syöksyjä. Ekalta lähdin ekasta supistuksesta, mut se OLI kipee. Tokalta ei säännöllisiä tullutkaan vaan paineen tunne ja olin 5cm auki-> saliin kalvot poks ja 2tuntia.

Ja nyt pitää olla tällasta hiton veivaamista:(

Aika useinhan ne käskee mennä pitkäks aikaa suihkuun tollasessa tilanteessa. Jos suihku rauhottaa, niin sitten ei oo viel synnytyssuppareita.
Vauvan pää voi tosiaan painaa aika ilkeesti, eikä liity supistuksiin sinällään, mutta voi kyllä lisätä niitä ja raivata reittiä vapaaksi.
Onnea matkaan kun sen aika tulee!

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mietin vähän samaa tässä ennen synnytystä ja päätin, että lähden vasta sitten kun ne supistukset ovat tosi kipeitä, kuten esikoisestakin. Supistuksia oli tullut jo monta kuukautta ja välillä monen tunnin ajan säännöllisesti lyhyillä väleillä, mutta kun ei tosi kovaa koskenut en noteerannut. Eräänä iltana sitten tihenivät sen verran kipeiksi etten saanut unta, nousin ylös ja yhtäkkiä pamahti niin kipeiksi että tuli itku. Alettiin heti tehdä lähtöä. Sairaalaan kun päästiin, olin 4cm auki kuten esikoisestakin ja vauva syntyi 2h kuluttua. Esikoisesta kun alettiin lähteä sairaalaan niin meni vielä 8h että syntyi..

Niin mäkin oon päättäny, mutta silti viime yönä itku kurkussa konttasin lattioilla ja piti aina jäädä oottamaan seuraavaa, johon saatto mennä hyvän aikaakin. Ja välillä ei sitten ollu muutakun kovettumista vaan. Ja sitten häiritsi se polttamisen tunne mikä jäi välillä supistuksesta päälle.
Se alko oikeestaan säännöllisillä kovettumisilla, mikä muuttu sit kivuliaiksi, mutta epäsäännöllisimmiksi.
Himpun verran outoa tämä homma..

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Aika useinhan ne käskee mennä pitkäks aikaa suihkuun tollasessa tilanteessa. Jos suihku rauhottaa, niin sitten ei oo viel synnytyssuppareita.
Vauvan pää voi tosiaan painaa aika ilkeesti, eikä liity supistuksiin sinällään, mutta voi kyllä lisätä niitä ja raivata reittiä vapaaksi.
Onnea matkaan kun sen aika tulee!

Kiitos:) Mä taidan kokeilla sitä suihkua ja ilmottaa jollekin, että on hätävarana, koska olen lapsen kanssa kaksin kotona. Meinaan nää koveni taas!

soitahan synnärille. Mulla kakkosen synnytys alkoi 5 h siitä kun lääkäri oli tarkastanut kohdunkaulan tilanteen ja todennut, että tämä vauva ei synny vielä moneen päivään...! 3-4 h supistuksia tuli 15 min välein kivuttomasti, eli vaan maha meni kovaksi. Kun soitin synnärille, niin käskivät lähtemään heti tulemaan, kun kuulemma " huokailin " niin syvään ;0) . Vauva syntyi tunnin päästä puhelinsoitosta. Supistukset muuttuivat kivuliaiksi vasta tunti ennen vauvan syntymää.
Kolmosesta lähdin heti kun vedet meni ja supistukset alkoi, vauva syntyi 2 h vesien menosta.

esikon synnytys kesti 11, 5 h...

soitahan synnärille. Mulla kakkosen synnytys alkoi 5 h siitä kun lääkäri oli tarkastanut kohdunkaulan tilanteen ja todennut, että tämä vauva ei synny vielä moneen päivään...! 3-4 h supistuksia tuli 15 min välein kivuttomasti, eli vaan maha meni kovaksi. Kun soitin synnärille, niin käskivät lähtemään heti tulemaan, kun kuulemma " huokailin " niin syvään ;0) . Vauva syntyi tunnin päästä puhelinsoitosta. Supistukset muuttuivat kivuliaiksi vasta tunti ennen vauvan syntymää.
Kolmosesta lähdin heti kun vedet meni ja supistukset alkoi, vauva syntyi 2 h vesien menosta.

esikon synnytys kesti 11, 5 h...

Synnytin vajaat 4 viikkoa sitten. Mulla alkoi tuntua ' vatsanpuruja' (ja vatsa toimi) yöllä 11-1 aikaan, en tunnistanut supistuksiksi. Menin nukkumaan ja torkuin 5 asti, sitten nousin ylös kävelemään ja alkoi tuntu kipeämpiä (5-10 min välein) supistuksia (joiden vasta ajattelin olevan suppareita), soitin synnärille vaille 6 ja kysyivät millainen eka synnytys oli. Se oli pitkä joten sanoivat että ei ole mikään kiire vielä tulla. Vietiin sitten esikoinen päiväkotiin ensin ja sairaalaan ajamaan päästiin 7.45, 30 km matkaa. Ajomatka oli aika tuskainen mutta silti oli täysi yllätys/järkytys kun sairaalaan päästyä olinkin täydet 10cm auki (vain kalvot pitivät) ja mentiin suoraan saliin ponnistamaan, onneksi vedet ei menneet autoon- sitten olisivat joutuneet hakemaan mut pyörätuolilla sisälle, nyt onnistuin itse kävelemään sisälle...

Tosi vaikea arvioida milloin lähteä toisella kertaa. Toivon että olisin lähtenyt silloin heti ennen kello 6 kun soitin synnärille.

suihkusta palanneena:)
huh, mitä tarinoita!
Suihku helpotti siihen polttamisen tunteeseen. Katsotaan kauanko teho kestää..
Odottelen tässä miestä kotiin ja toivon että viimestään yön aikaan pääsis lähtemään (jos tästä ei sitten tule palstasynnytystä :D )

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
suihkusta palanneena:)
huh, mitä tarinoita!
Suihku helpotti siihen polttamisen tunteeseen. Katsotaan kauanko teho kestää..
Odottelen tässä miestä kotiin ja toivon että viimestään yön aikaan pääsis lähtemään (jos tästä ei sitten tule palstasynnytystä :D )

synnytys käyntiin miehen avulla sitten :D onnea matkaan!

Tostapa tulikin mieleen että jos tulee supistuksia jotka on kestoltaan ja kivuliaisuudeltaan semmosia että itku tulee niin kyllä mä kävisin näyttäytymässä + käyrällä koska joissain tapauksissa vauvan sydänäänet saattaa laskea kovien supistusten aikana ja silloin on oltava sairaalassa jotta on apu lähellä =) ja nehän sanookin että jos tulee kovia supistuksia niin lähdettävä sairaalaan =)

Toivottavasti ap:lla on jo nyytti sylissä =)

Uusimmat

Yhteistyössä