Saunailtaan vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnnaMari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AnnaMari

Vieras
Mitä mieltä olette tästä:

Olemme olleet naimisissa 12 vuotta. 2 vuotta sitten minulla oli suhde kollegan kanssa. Suhde kesti puoli vuotta, kunnes jäimme kiinni kollegan vaimolle, joka paljasti kaiken miehelleni.
Kävimme parisuhdeterapiassa ja asiat ovat nyt viimeisen vuoden menneet kivasti. Mies ei ole enää ottanut asiaa esille, enkä minäkään halua sitä muistella. Muutenkaan mies ei ole kytännyt menojani, joten oletin asian olevan jo unohdettu.

Nyt tulossa on firmamme tilinpäätösjuhla. Oma tiimini (johon tämä kollega kuuluu) on juhlan jälkeen menossa pitämään oman, saunailtayylisen, juhlan.

Mieheni suuttui tästä ja kielsi jo nyt, viikkoja etukäteen, että en saisi mennä kuin siihen firman juhlaan. Hän ei hyväksy, että menisin oman tiimin juhliin. Tästä tuli riitaa, koska mielestäni en ole mikään lapsi, jota mies saa komennella ja siitä suhteesta on jo kaksi vuotta aikaa.

Minulla on samanlaisia kokemuksia mutta niin, että mieheni jäi kiinni. EN hyväksyisi hänen menoaan ko. asiassa. Onko niin, että sinua on hiukan alkanut vanha suola kollegan ohdalla janottamaan?Kunnioita miestäsi ja sitä, että hän ei ole asiasta maininnut ja olette jatkaneet elämäänne normaalisti. Minä en siihen ole pysynyt ja muistutan aina välillä asiasta, saan siitä itselleni pahanolon kohtauksia, ihan todella.Pettämisen unohtaminen ei ole helppoa.

Kaikki edellinen huomioon ottaen et tietenkään mene, jos siis olet fiksu ihminen ja kunnioitat miehesi mielipidettä. Ja vaikka miehelläsi ei olisi mitään mielipidettä, niin fiksuna et missään nimessä menisi.

Kiitos vastauksista.

Ei minua kiinnosta kyseinen kollega yhtään. Olemme pysyneet ihan puhtaasti työkavereina.
Tässä minua hämmentää se, että mies ei ole vuoteen mitään asiasta maininnut ja meillä on mennyt hyvin, mutta nyt hän suorastaan kieltää minua menemästä.

Ilmeisesti mies ei sittenkään luota minuun?

Mieheni suuttui tästä ja kielsi jo nyt, viikkoja etukäteen, että en saisi mennä kuin siihen firman juhlaan. Hän ei hyväksy, että menisin oman tiimin juhliin.

Voithan miettiä tätä omalle kohdallesi. Jos sinun miehesi olisi pettänyt sinua työkaverinsa kanssa ja sanoisi sitten menevänsä saunailtaan saman työkaverin kanssa, niin olisiko se sinusta ihan okei? Eikö se vaivaisi sinua yhtään? Etkö miettisi, että mitä jos siellä taas tapahtuu jotain?

Minusta sinun ei pitäisi mennä siihen saunailtaan, jos se vaivaa miestäsi. Kaksi vuotta on kuitenkin melko lyhyt aika unohtaa ja luottaa taas täysin, kun toinen on luottamuksen pettänyt, ja minusta sinun pitäisi kunnioittaa miehesi mielipidettä ja olla tässä asiassa huomaavainen häntä kohtaan. Tietenkään miehelläsikään ei ole oikeutta mielivaltaisesti rajoittaa menojasi, vaikka oletkin häntä pettänyt, mutta minusta tuo saunaillasta pois jääminen ei ole mitenkään kohtuuton vaatimus. Etenkin kun voit jo siellä firman yhteisessä juhlassa juhlia myös oman tiimisi kanssa.

Viimeksi muokattu:
Luottamusta on vaikea saada takaisin, kun sen kerran menettää.
Anteeksi aina antaa voi, mutta ei koskaan unohtaa.

Kuten kaikki edellä ovat sanoneet, älä mene jos aiot jatkaa elämääsi miehesi kanssa.
Miksi riskeerata enää, jos sovun olette aiemmasta tapauksesta löytäneet?

koko episodi vain osoittaa miten itsekäs ihminen pettäjä voi olla. Hänellä on vaikea tajuta toisen tunteita ja kaikenlainen hänen rajoittamisensa on loukkaavaa häntä kohtaan. Tyypillistä käytöstä pettäjältä ja varmaan moni muukin asia pitää mennä hänen pienen mielensä mukaan.

Kiitos vastauksista.

Ei minua kiinnosta kyseinen kollega yhtään. Olemme pysyneet ihan puhtaasti työkavereina.
Tässä minua hämmentää se, että mies ei ole vuoteen mitään asiasta maininnut ja meillä on mennyt hyvin, mutta nyt hän suorastaan kieltää minua menemästä.

Ilmeisesti mies ei sittenkään luota minuun?

Ja tuota sinä vielä ihmettelet? Luottamus menetetään vain kerran. Sinulla on tosi fiksu mies, koska on osannut ja jaksanut olla synnistäsi muistuttamatta, mutta et mitenkään voi olettaa, että hän on unohtanut. Ei hän anna sinun enää vedättää tosita kertaa samalla lailla, sillä puoli vuotta jatkunut suhde työkaveriin ei todellakaan ole mikään pikkujuttu! Olet sinä aika tolikko naiseksi, jollet älyä olla ihmisiksi ja riskeeraamatta hyvää elämääsi.

Viimeksi muokattu:
Mitä ihmettä? Eikö pettäminen olekaan rikos, joka vanhenee pölyn laskeuduttua? Vieläkö sitä kahden vuodenkin päästä on ehdonalaisessa?

Kyllä. Sinä olet ja tulet olemaan vielä pitkään.

Yhteistyössä