V
"vieras"
Vieras
Itse olen kotona äippälomalla, mutta mies töissä. Talvella oli puhetta, että anoppi olisi mukana jollain PÄIVÄN reissulla esim. muumimaailmassa. Asia ihan ok ja ei siinä mitään ja näin on ollut aiemminkin vaikka jossain vaiheessa multa menee hermot sen lässytyksen kanssa. Jossain vaiheessa sitten alkoi tulla näitä anoppi on mukana siellä ja siellä huvipuistossa ja ollaan yötä siellä paikkakunnalla. Ja ajattelin, että ok mietitään näitä missä se on sitte mukana ja ne on sitten päiväreissuja. Viimeisin! Entäs jos anoppi lähtee mukaan pitkälle suomen kiertoreissulle meidän kanssa ja varsinkin meidän mökille meidän kanssa viikkokausiksi! Siis en kommentoinut ukolle mitään tuohon viimeiseen kun esitti sen sillä lailla erikoisesti. En tosiaankaan tule katsomaan anopin naamaa koko kesän ja se ei tosiaan ole mukana kuin maksimissaan parilla reissulla, jotka ovat PÄIVÄREISSUJA! Oikeesti tuntu siltä, että sanon ukolle kohta, että me mennään lasten kanssa mökille ja vietä sinä sitten koko kesäloma äitisi kanssa ihan missä vaan. Muistan kuinka anoppi aiemmin puhui miten kiva olisi mennä yhdessä lomalla ja voi voi kun hän ei voi olla mukana. Saattaa olla sitten puhunut tulevasta kesästä miehelle, joka tietysti ei ole vastaan sanonut. En vaan kestä sitä mukana tupakoimassa ketjuna, juomassa useamman kerran viikossa viinoja, maksattamassa meillä hänen maksujaan(siis aivan kaikkea), mäkättämässä kaikesta kun mummi ei saa sitä ja tätä ja neuvomassa miten mikäkin on tehtävä ja arvostelemassa kaikkea.
Siis mieshän uskoo kun sanon ettei se anoppi tule mukaan. Anopin kanssa menee vaan tappeluksi ja itkuksi kun mummi ei saa. Lomaan asti ja jälkeenkin tulen kuulemaan tuosta piilovittuiluna anopilta. Se on varma. En jaksanut alkaa räyhäämään tuosta ukolleni vielä, kun tarkat lomapäivätkin on lukkoonlyömättä ja mitä mieltä se itse on lopulta tuosta anopin lomailusta.
Siis mieshän uskoo kun sanon ettei se anoppi tule mukaan. Anopin kanssa menee vaan tappeluksi ja itkuksi kun mummi ei saa. Lomaan asti ja jälkeenkin tulen kuulemaan tuosta piilovittuiluna anopilta. Se on varma. En jaksanut alkaa räyhäämään tuosta ukolleni vielä, kun tarkat lomapäivätkin on lukkoonlyömättä ja mitä mieltä se itse on lopulta tuosta anopin lomailusta.