Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
EI EI EI, jos teillä on pitkä suhde ja lapsia, niin anna hyvä ihminen aikaa tälle asialle. Tätä oikeasti tapahtuu joskus vahingossa, eikä elämä lopu siihen. Jos teillä on ollut hyvä yhdessä, niin anna miehelle mahdollisuus. Hän kärsii tästä virheestä loppuikänsä. ANNA MIEHEN SELIVTTÄÄ AJATUKSENSA JA KESKUSTELKAA. Älä tee mitään hätiköityä. Munkin vanhemmat olis eronnu ennen mua ja mun siskoa, siis ennen meidän syntymää, jos ne olis tehny niin kuin sinä eli lähteny ekasta jutusta kävelee. Nyt ovat ollu melkein 60 v naimisissa. JOSKUS ON PAKKO ANTAA ANTEEKSI. Siihen opetettiin jo lapsena.
Kysyisin tältä kirjoittajalta, että mitä itse sitten tekisit? Pystytkö kuvittelemaan asiaa omalle kohdallesi? Jos näkisit miehesi toisen kanssa, niin olisitko noin "järkevä". Tunne ja järki ei kulje aina samaa rataa.
No, en varmasti pystyisi juttelemaan varmaan moneen päivään mitään, ehkä viikkoihin. Ja sit haluaisin tilausuuden saada huutaa ja haukkua se lyttyyn. mut pakottaisin itseni antamaan miehelle uuden tilaisuuden. Ei se muhun saisi koskea aikoihin, ja tautitestit saisi otattaa, mut antaisin kyllä tilaisuuden selvittää asiat mulle. Sit joskus päätettäisiin yhdessä, voiko yhdessä jatkaa elämää eteenpäin.
Minun ajatuksissani pettäminen kertoo paljon, esim. sen ettei mies rakasta vaimoaan eikä kunnioita häntä. Jos naisella on perheensisäisinä arvoina rakkaus ja kunnioitus, niin miksi ei sitten lähtisi.