seksiongelma pettämiseni takia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä menin tekemään.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä menin tekemään.

Vieras
Kerroin miehelleni, että olen pettänyt häntä. Hän kuitenkin haluaa jatkaa kanssani ja harrastaa seksiä kanssani. Itse en voi saada orkkua, kun ajattelen koko ajan, että haluaakohan tuo oikeasti minua, kun olen antanut muille (ja tämä ei ollut eka kerta :(). Sanon kuitenkin että en ole sellainen ihminen (joka antaa muille, enkä olekaan)!

Voiko olla siis mahdollista, että mies haluaa todella rakastella kanssani. Itse en nimittäin oikeasti haluaisi, jos mieheni pettäis.

Nii ja miestäni nuo pettämiset ovat satuttaneet todella kovasti! Meinasi jopa ottaa eron.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä menin tekemään.:
...., kun olen antanut muille (ja tämä ei ollut eka kerta :(). Sanon kuitenkin että en ole sellainen ihminen (joka antaa muille, enkä olekaan...)!

Häh... ensin sanot että olet antanut (ja vielä enemmän kuin yhden kerran) ja sitten heti seuraavassa lauseessa että et ole sellainen, joka antaa muille...????

Miksi menit pettämään? Ehkä et halua rakastella miehesi kanssa, kun et oikeesti halua olla hänen kanssaan muutenkaan... miksi muuten pettäisit häntä, ja vielä useammin kuin yhden kerran.

Pettäminen on siitä jännä juttu, että siitä ei voi etukäteen tietää, miten se vaikuttaa. Sinä kannat asiasta syyllisyyttä ja se vaikuttaa mieleesi.

Tuntuu jotenkin siltä, että et osaa käsitellä tuota pettämisasiaa mielessäsi. Olet pettänyt monta kertaa ja haluat jatkaa suhdetta miehesi kanssa, mutta et kuitenkaan missään tapauksessa kestäisi sitäkään, että miehesi pettäisi. Siis täh? Eikö tuo ole vähän outoa logiikkaa?

Olet pettänyt jo monta kertaa, mutta miksi? Onko suhteessanne jotakin vikaa vai ehkä sinua ei ole tarkoitettu parisuhteeseen, jos et osaa olla uskollinen. Mikä niissä vieraissa miehissä on parempaa kuin omassa miehessäsi? Kaikkea ei voi saada mitä haluaa eli et voi saada uskollista parisuhdetta ja seikkailuja muiden miesten kanssa. Kumpaa haluat?

Sinä et voi tietää, mitä miehesi mielessä liikkuu? Näet tietenkin sen, että miehesi saa kalunsa pystyyn, joten hän on kiihottunut. Moni kuitenkin ajattelee seksin aikana sellaisia ajatuksia, jotka kiihottavat. Käsittääkseni aika moni ajattelee seksin aikana muuta kuin omaa kumppania. Niiden ajatusten ei tarvitse tarkoittaa sitä, että haluaa pettää, vaan ne ajatukset ovat sellaisia asioita ja mielikuvia, jotka kiihottavat. Et voi omistaa miehesi ajatuksia.

Ongelma ratkeaa, kun juttelet miehen kanssa ja käytte asiaa läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja agahrahad:
...., kun olen antanut muille (ja tämä ei ollut eka kerta :(). Sanon kuitenkin että en ole sellainen ihminen (joka antaa muille, enkä olekaan...)!

Häh... ensin sanot että olet antanut (ja vielä enemmän kuin yhden kerran) ja sitten heti seuraavassa lauseessa että et ole sellainen, joka antaa muille...????

Miksi menit pettämään? Ehkä et halua rakastella miehesi kanssa, kun et oikeesti halua olla hänen kanssaan muutenkaan... miksi muuten pettäisit häntä, ja vielä useammin kuin yhden kerran.

lapsi

Alkuperäinen kirjoittaja visvake:
Pettäminen on siitä jännä juttu, että siitä ei voi etukäteen tietää, miten se vaikuttaa. Sinä kannat asiasta syyllisyyttä ja se vaikuttaa mieleesi.

Tuntuu jotenkin siltä, että et osaa käsitellä tuota pettämisasiaa mielessäsi. Olet pettänyt monta kertaa ja haluat jatkaa suhdetta miehesi kanssa, mutta et kuitenkaan missään tapauksessa kestäisi sitäkään, että miehesi pettäisi. Siis täh? Eikö tuo ole vähän outoa logiikkaa?

Olet pettänyt jo monta kertaa, mutta miksi? Onko suhteessanne jotakin vikaa vai ehkä sinua ei ole tarkoitettu parisuhteeseen, jos et osaa olla uskollinen. Mikä niissä vieraissa miehissä on parempaa kuin omassa miehessäsi? Kaikkea ei voi saada mitä haluaa eli et voi saada uskollista parisuhdetta ja seikkailuja muiden miesten kanssa. Kumpaa haluat?

Sinä et voi tietää, mitä miehesi mielessä liikkuu? Näet tietenkin sen, että miehesi saa kalunsa pystyyn, joten hän on kiihottunut. Moni kuitenkin ajattelee seksin aikana sellaisia ajatuksia, jotka kiihottavat. Käsittääkseni aika moni ajattelee seksin aikana muuta kuin omaa kumppania. Niiden ajatusten ei tarvitse tarkoittaa sitä, että haluaa pettää, vaan ne ajatukset ovat sellaisia asioita ja mielikuvia, jotka kiihottavat. Et voi omistaa miehesi ajatuksia.

En sanonut, että en missää tapauksessa kestäisi sitä, että mieheni pettäisi. Tarkoitin, että ainakin aluksi se etoisi minua. Ei mikään ole vieraissa miehissä parempi, ne ovat menneitä virheitä. En tarvitse mitään seikkailuja (eikö se ekasta viestistä tullut selväksi). On suhteessamme, ainakin ollut vikaa ja paljonkin.

Enkä todellakaan kehtaa kertoa miehelleni tuntojani. Se saattaa loukata häntä. Ja jotenkin väärin ymmärsit. Pelkään siis, että mies ajattelee minun pettämistäni, kun ollaan sängyssä (näin itse varmaan ajatteleisin, enkä voi ymmärtää sitä miten joku voi olla ajattelematta).

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen kirjoittaja:
Alkuperäinen kirjoittaja visvake:

En sanonut, että en missää tapauksessa kestäisi sitä, että mieheni pettäisi. Tarkoitin, että ainakin aluksi se etoisi minua. Ei mikään ole vieraissa miehissä parempi, ne ovat menneitä virheitä. En tarvitse mitään seikkailuja (eikö se ekasta viestistä tullut selväksi). On suhteessamme, ainakin ollut vikaa ja paljonkin.

Enkä todellakaan kehtaa kertoa miehelleni tuntojani. Se saattaa loukata häntä. Ja jotenkin väärin ymmärsit. Pelkään siis, että mies ajattelee minun pettämistäni, kun ollaan sängyssä (näin itse varmaan ajatteleisin, enkä voi ymmärtää sitä miten joku voi olla ajattelematta).

Sä oot kyllä ihan tyypillinen nainen; ajatus laukkaa toisenkin puolesta. Ei mies noin ajattele; mies elää enemmän hetkeä. Mies voi rakastellessaan ajatella, että tässä sitä rakastellaan täysillä ketä sitten rakastellaankin, mutta ei satavarmasti ajattele, että mitä se kumppani ajattelee.

Siis mikä se sun ongelma olikaan? Sekö, että et tiedä, haluaako miehesi rakastella oikeasti sinun kanssasi? Vain nainen kykenee tekemään asiasta näin vaikean. Jos hän rakastelee sinun kanssasi, niin hän haluaa sinua. Piste.

Alkuperäinen kirjoittaja Sixxx:
Siis mikä se sun ongelma olikaan? Sekö, että et tiedä, haluaako miehesi rakastella oikeasti sinun kanssasi? Vain nainen kykenee tekemään asiasta näin vaikean. Jos hän rakastelee sinun kanssasi, niin hän haluaa sinua. Piste.

sitä se mun mieskin on sanonut, naisista yleensä. höh

Itse en voi saada orkkua, kun ajattelen koko ajan, että haluaakohan tuo oikeasti minua, kun olen antanut muille (ja tämä ei ollut eka kerta :(). Sanon kuitenkin että en ole sellainen ihminen (joka antaa muille, enkä olekaan)!
Nii ja miestäni nuo pettämiset ovat satuttaneet todella kovasti! Meinasi jopa ottaa eron.

Ketä tässä yritetää kusettaa? Et oo suttura kun annat vähän kaikille, muttet omasta mielestäs kuitenkaa tee niin??? Missä järki, moraali, omatunto?
Sit vielä ihmettelet, et ku toista on vähän sattunut sun tekemiset..
VOI LUOJA!! Onko sun miehes tyhmä vai vain riippuvainen ku ei lähteny jo ekan kerran jälkee lätkimää ja lujaa?

Enkä todellakaan kehtaa kertoa miehelleni tuntojani.

Ap, tässä kerrot itse, mikä suhteessanne on pielessä. Eli se, että sinä et pysty puhumaan kumppanisi kanssa.

Sinä et selvästikään ole varma siitä, haluatko olla tämän ihmisen kanssa. Et osaa käsitellä vaikeita tunteita (kuten syyllisyys) etkä kertoa ajatuksistasi toiselle. Sen sijaan ryntäät toimimaan (pettäminen) toivoen että asia ratkeaisi "jotenkin".
Kerroit vielä kaiken huipuksi pettämisestä miehelle, ja jätit hänet puntaroimaan mitä asialle pitäisi tehdä. Haluaisit, että mies ottaa vastuun siitä mitä suhteessanne seuraavaksi tapahtuu. Itse seuraat tapahtumia kuin ulkopuolisena tarkkailijana, et ole suhteessa läsnä.

Kirjoituksestasi tuli myös hyvin selkeästi ilmi se, että et nauti seksistä miehesi kanssa. Oletko miettinyt mistä se voisi johtua?
Minusta tuntuu, että sinä haluat pois tästä suhteesta. Et kuitenkaan itse pysty/halua ottamaan vastuuta asiasta, joten pettämällä miestä ja kertomalla hänelle siitä jätät pallon miehellesi.

Minusta sinulle tekisi nyt hyvää, jos ihan oikeasti miettisit, mitä itse haluat suhteeltanne.

Alkuperäinen kirjoittaja ainokainen:
Enkä todellakaan kehtaa kertoa miehelleni tuntojani.

Ap, tässä kerrot itse, mikä suhteessanne on pielessä. Eli se, että sinä et pysty puhumaan kumppanisi kanssa.

Sinä et selvästikään ole varma siitä, haluatko olla tämän ihmisen kanssa. Et osaa käsitellä vaikeita tunteita (kuten syyllisyys) etkä kertoa ajatuksistasi toiselle. Sen sijaan ryntäät toimimaan (pettäminen) toivoen että asia ratkeaisi "jotenkin".
Kerroit vielä kaiken huipuksi pettämisestä miehelle, ja jätit hänet puntaroimaan mitä asialle pitäisi tehdä. Haluaisit, että mies ottaa vastuun siitä mitä suhteessanne seuraavaksi tapahtuu. Itse seuraat tapahtumia kuin ulkopuolisena tarkkailijana, et ole suhteessa läsnä.

Kirjoituksestasi tuli myös hyvin selkeästi ilmi se, että et nauti seksistä miehesi kanssa. Oletko miettinyt mistä se voisi johtua?
Minusta tuntuu, että sinä haluat pois tästä suhteesta. Et kuitenkaan itse pysty/halua ottamaan vastuuta asiasta, joten pettämällä miestä ja kertomalla hänelle siitä jätät pallon miehellesi.

Minusta sinulle tekisi nyt hyvää, jos ihan oikeasti miettisit, mitä itse haluat suhteeltanne.

Tarkoitan siis että en pysty nauttimaan seksistä sen takia, kun ajattelen, että ajatteleeko mies sitä pettämistä! Ei liity varmaan mieheen mitenkään vaan minuun.

Ja haluan olla mieheni kanssa, koska en halua hajottaa lasteni perhettä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei lähtö niin yksinkertainen asia.:
Tarkoitan siis että en pysty nauttimaan seksistä sen takia, kun ajattelen, että ajatteleeko mies sitä pettämistä! Ei liity varmaan mieheen mitenkään vaan minuun.

Olet ihan oikeassa, kun epäilet että haluttomuutesi liittyy sinuun itseesi, eikä mieheesi.
Ongelma on 100% sinun pääsi sisällä. Et tunne enää seksuaalista vetoa mieheesi. Missä vika? Yritätkö olla suhteessa väkipakolla, vaikka todelliset tunteet sanovat muuta?
Yrität nyt järkeillä kauheasti asioita etkä kuuntele itseäsi.

Jääminen suhteeseen vain lasten vuoksi on huono idea. Edelleenkään et pääse käsiksi siihen, mitä sinä itse haluat. Haluatko todella olla tämän miehen kanssa, rakastatko häntä? Vai tuntuuko siltä, että olet ehkä sittenkin väärän ihmisen kanssa? Mitä lähteminen suhteesta merkitsisi sinulle? Entä jääminen?

Alkuperäinen kirjoittaja ainokainen:
Alkuperäinen kirjoittaja ei lähtö niin yksinkertainen asia.:

Olet ihan oikeassa, kun epäilet että haluttomuutesi liittyy sinuun itseesi, eikä mieheesi.
Ongelma on 100% sinun pääsi sisällä. Et tunne enää seksuaalista vetoa mieheesi. Missä vika? Yritätkö olla suhteessa väkipakolla, vaikka todelliset tunteet sanovat muuta?
Yrität nyt järkeillä kauheasti asioita etkä kuuntele itseäsi.

Jääminen suhteeseen vain lasten vuoksi on huono idea. Edelleenkään et pääse käsiksi siihen, mitä sinä itse haluat. Haluatko todella olla tämän miehen kanssa, rakastatko häntä? Vai tuntuuko siltä, että olet ehkä sittenkin väärän ihmisen kanssa? Mitä lähteminen suhteesta merkitsisi sinulle? Entä jääminen?

huoh. enkö jo sanonut, että haluan olla lasten takia suhteessa?

ja sitä paitsi tunnen seksuaallista vetoa mieheeni.

Ei sitä ihan kevytkenkäisistä syistä tarvitse erota.

Tässä se taas näkee mitä seuraa kun ratkoo suhteen ongelmia menemällä vieraisiin eli tässäkin tapauksessa voisi sanoa, että sitä saa mitä tilaa , kun valitsee teon valitsee myös seuraukset joiden kanssa on sitten elettävä,

Kukaan ei voi sinua auttaa koska ongelmasi on seurausta teoistasi.

Alkuperäinen kirjoittaja agahrahad:

lapsi

...perusteella tämän kommentoija on lapsi? Tai sitten minäkin olen, sillä myös minun mielestäni on jotenkin ristiriitaista kertoa ensin, että olet pettänyt useamman kerran ja sitten samaan hengenvetoon todeta, että en ole sellainen, joka antaa muille...

Lasten takia väen vängällä yhdessä pysyminen on huono ratkaisu, olen lukenut tutkimuksia (valitetavasti minulla ei ole nyt antaa linkkiä yhteenkään), että lapsi on onnellisempi, jos hän saa olla täysipainoisesti ja onnellisesti molempien vanhpien kanssa kuin kasvaa riitaisassa ja epäsopuisassa kodissa äidin ja isän kanssa.

Millä tavoin olet ajatellut lapsiasi silloin, kun olet miestäsi pettänyt?

Mielestäni sinun ja miehesi kannattaisi nyt keskustella vakavasti asiat halki, poikki ja pinoon. Jos et kykene olemaan uskollinen, niin kenties suhteesi ei ole toimiva. Jos miehesi hyväksyy pettämisesi (avoimiakin suhteita on, vaikkei itselläni sellainen toimisi ollenkaan), niin sittenhän ei ongelmaa pitäisi ollakaan.

"
Sä oot kyllä ihan tyypillinen nainen; ajatus laukkaa toisenkin puolesta. Ei mies noin ajattele; mies elää enemmän hetkeä. Mies voi rakastellessaan ajatella, että tässä sitä rakastellaan täysillä ketä sitten rakastellaankin, mutta ei satavarmasti ajattele, että mitä se kumppani ajattelee. "

Mistä voit tietää KAIKKIEN miesten ajatuksen juoksun? Kyllä kai monetkin miehet ajattelevat sängyssäkin. Paitsi n(t)e joilla pään ja mulkun sisältö on samaa höttöä.

Noossa on hyvin paljon narsistisia piirteitä. Aina kuvittelet olevasi oikeassa etkä hyväksy, etkä ymmärrä erilaisia mielipiteitä ja ajatuksia. Suutut ja hermostut jos joku väittää vastaan. Tyypillistä narskulle.

Alkuperäinen kirjoittaja satavarma:
"
Sä oot kyllä ihan tyypillinen nainen; ajatus laukkaa toisenkin puolesta. Ei mies noin ajattele; mies elää enemmän hetkeä. Mies voi rakastellessaan ajatella, että tässä sitä rakastellaan täysillä ketä sitten rakastellaankin, mutta ei satavarmasti ajattele, että mitä se kumppani ajattelee. "

Mistä voit tietää KAIKKIEN miesten ajatuksen juoksun? Kyllä kai monetkin miehet ajattelevat sängyssäkin. Paitsi n(t)e joilla pään ja mulkun sisältö on samaa höttöä.

Noossa on hyvin paljon narsistisia piirteitä. Aina kuvittelet olevasi oikeassa etkä hyväksy, etkä ymmärrä erilaisia mielipiteitä ja ajatuksia. Suutut ja hermostut jos joku väittää vastaan. Tyypillistä narskulle.

kerro nyt minullekin missä olen suuttunut ja voisit vaikka laittaa sen tänne esillekin..

Heh, mieskö ajattelisi naidessa , mitä nainen ajattelee. Anna mun kaikki kestää, nainenhan voi laskea vaikka panelista oksia ja odotella, että toimitus on ohi. Sitten hän voi palata ajatuksissaan mieheen, jonka kanssa hän on pettänyt. Mutta on kyllä ainakin minun silkkaa yliarvioimista, että minä rakastellessa pystyisin matkimaan tippaleipää. Sessio kestää just niin kauan kuin haluan ja nainen voi keskittyä omaan orgasmiinsa omilla fantasioillaan, mutta tuskin hän ajattelee sängyssä ongelmiaan minun kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja satavarma:
"

kerro nyt minullekin missä olen suuttunut ja voisit vaikka laittaa sen tänne esillekin..

Heh, mieskö ajattelisi naidessa , mitä nainen ajattelee. Anna mun kaikki kestää, nainenhan voi laskea vaikka panelista oksia ja odotella, että toimitus on ohi. Sitten hän voi palata ajatuksissaan mieheen, jonka kanssa hän on pettänyt. Mutta on kyllä ainakin minun silkkaa yliarvioimista, että minä rakastellessa pystyisin matkimaan tippaleipää. Sessio kestää just niin kauan kuin haluan ja nainen voi keskittyä omaan orgasmiinsa omilla fantasioillaan, mutta tuskin hän ajattelee sängyssä ongelmiaan minun kanssa.
hauskasti sanottu, että "yliarvioidaan" nimimerkkin "no" äly. Harva myöntää olevansa yksinkertainen.
Ajattelen useinkin miltä naisesta tuntuu, mitä hän mietti, katselen ilmeitä ja eleitä ja pyrin maksimoimaan hänen nautintonsa. Miehessä vika jos nainen miettii oksia tai kauppalistaa.Varsinkin tutun naisen kanssa rakastellessa mietin aika paljon juttuja. Kännipanot on eriasia vaikka silloinkin otan naisen huomioon.

Alkuperäinen kirjoittaja Millä...:
Jos et kykene olemaan uskollinen, niin kenties suhteesi ei ole toimiva.

Heh, aina näitä väläyksiä riittää. Pettämälläkö se suhde saadaan toimivaksi?

Ei, minähän päin vastoin "vastustin" pettämistä. Mielestäni jos ei osaa olla pettämättä, niin silloin on parempi erota. Minä en ainakaan voisi pettää miestäni, enkä voisi hyväksyä sitä, jos mies pettäisi. Jos ei osaa olla uskollinen, silloin on parempi erota ensiksi ja hankkia sitten uusi puoliso, jos oppii olemaan uskollinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mies vm 67:
hauskasti sanottu, että "yliarvioidaan" nimimerkkin "no" äly. Harva myöntää olevansa yksinkertainen.
Ajattelen useinkin miltä naisesta tuntuu, mitä hän mietti, katselen ilmeitä ja eleitä ja pyrin maksimoimaan hänen nautintonsa. Miehessä vika jos nainen miettii oksia tai kauppalistaa.Varsinkin tutun naisen kanssa rakastellessa mietin aika paljon juttuja. Kännipanot on eriasia vaikka silloinkin otan naisen huomioon.

No, en minä halua olla edes älykäs sängyssä. olen kyllä siellä mieluiten sonni, joka tekee tehtävänsä, eikä mieti mitä nainen ajattelee. Naisen nautinnon näen ja tunnen ilman ajatuksiakin.

Eipä ole sattunut tilannetta, että rakastelisin tuntemattoman naisen kanssa.
Se oksien lasku ei ollut minun ideani, se oli maksullisen naisen haastattelusta.

Naisen orgasmista en ota vastuuta, parhaani teen ja kehoni annan käyttöönsä, aina ei tarvi onnistua, minunkaan. Jo läheisyys on nautinto ja seksi aivan yksinkertaisimmillaankin on kaunis asia, mutta tilanne on pilalla, jos siellä tarvitsee kovin aivojaan rasittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Se "väläyttäjä":
Alkuperäinen kirjoittaja Millä...:
Jos et kykene olemaan uskollinen, niin kenties suhteesi ei ole toimiva.

Heh, aina näitä väläyksiä riittää. Pettämälläkö se suhde saadaan toimivaksi?

Ei, minähän päin vastoin "vastustin" pettämistä. Mielestäni jos ei osaa olla pettämättä, niin silloin on parempi erota. Minä en ainakaan voisi pettää miestäni, enkä voisi hyväksyä sitä, jos mies pettäisi. Jos ei osaa olla uskollinen, silloin on parempi erota ensiksi ja hankkia sitten uusi puoliso, jos oppii olemaan uskollinen.

Kyllä minä ymmärsin, mutta tartuin tuohon lauseeseen, koska tuon voi tulkita omista lähtökohdistaan niin, että vierittää syyn omasta uskottomuudestaan kumppanille. pettäjällä ei ole kuin yksi syyllinen ja se on hän itse.

Siis AP haki apua seksiongelmaansa eikä parisuhteensa ongelmaan, vaikka varmaankin jokainen meistä tajuaa, että vika on AP:ssa eikä missään muussa.

Kertauksena lähtökohta: AP haluaa vierasta munaa, jotta saa vieraalta enemmän/parempaa seksiä. Lopputulos: ei saa orgasmia miehensä kanssa.

Minusta AP ei taida sisäistää ongelmaansa. Jos hänellä alunperinkin ennen pettämistä on ollut huonoa sängyssä, niin eihän avioliitto/avoliitto parane mihinkään pettämällä. Jos saatu vieras seksi oli hyvää, sitä pettämistä haluaa lisää ja tyytymättömyys omaa miestä kohtaan lisääntyy. Kun pettää enemmän, tulee lisää huono omatunto, joutuu olemaan enemmän pois kodista perheen luota ja seksitautiriskit kasvavat. Jos taas saatu seksi on huonoa, syyllisyyttä on edelleen ja tyytymättömyys säilyy, kun ei saa hyvää seksiä sen paremmin omalta kuin vieraaltakaan mieheltä. Tautiriskikin on huonoissa ja pikaisissakin panoissa olemassa.

Rehellinen kysymys sinulle AP: Koska et pysty etkä halua puhua näistä ongelmista miehesi kanssa, niin miten ajattelit ratkaista ongelmat? Hyppäätkö jatkossakin vieraaseen sänkyyn aina kun siihen tulee tilaisuus? Ajattelitko jatkaa sillä linjalla esimerkiksi vielä 10 vuotta?

Minusta pettämällä vain huijaa itseään. Sinä koet olevasi oikeutettu pettämään, mutta jos vaadit mieheltäsi uskollisuutta, niin sinä se huijari tässä olet. Minusta sinun kannattaisi opetella puhumaan ongelmista miehesi kanssa. Sitä varten on olemassa perheterapiaa, parisuhdeterapiaa, seksuaaliterapeutteja jne, joiden tehtävänä on ratkaista kommunikointiin, seksiongelmiin, läheisyydentarpeeseen yms. liittyviä ongelmia.

Jos et osaa etkä edes halua osata keskustella vaikeista asioista, niin miten ajattelit olla esimerkkinä omille lapsillenne? Kykenetkö aikanaan puhumaan lastesi kanssa heidän seksielämästä, varoittaa alkoholin ja huumeiden vaaroista tai miten toimit tukena, kun heillä itsellään on ongelmia ensimmäisissä seurustelusuhteissaan? Sinä olet saanut parisuhdemallisi omilta vanhemmiltasi ja sinun lapsesi saavat parisuhdemallinsa sinulta ja mieheltäsi. Mietipä rehellisesti, että näkevätkö lapsenne sinua ja miestäsi katsomalla pariskunnan, jonka välillä on selvästi rakkautta, välittämistä, keskinäistä kunnioitusta ja huomioimista? Näkevätkö lapsenne, että halaatte toisianne, suukottelette, nauratte yhdessä jne? On äärimmäisen surullista, jos lapsenne oppivat, että perheessä ei naureta, hassutella eikä ole lämmintä yhteenkuuluvaisuuden tunnetta. Sinä kuvittelet tekeväsi palveluksen lapsille pysyttelemällä miehesi kanssa yhdessä, mutta teoillasi rikot itseäsi, miestäsi ja toimit huonona esimerkkinä lapsillenne.

Yhteistyössä