Seurustelua takana kolmisen viikkkoa, onko mulla vielä tässä vaiheessa oikeus suuttua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rebekka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rebekka

Vieras
Vähän taustaa. Mun entinen mies on alkoholisti ja jaksoin sitä touhua katsoa oman aikani kunnes mitta tuli täyteen. Erosin miehestä, koska en jaksanut seurata hänen juopotteluaan.

No nyt olen alkanut seurustelemaan uuden miehen kanssa jonka kanssa on mennyt ihan hyvin. Nyt sitten mies on juonut lauantaina, sunnuntaina ja eilen. Se sunnuntai nyt meni vielä juuri ja juuri, mutta eilisen kohdalla tuli mitta täyteen. Mies soitti kännissä ja jotenkin sen arvasin etukäteen, koska hänestä ei kuulunut mitään kuin vasta puolen yön jälkeen.

Mies kuuli heti musta, että nyt olen suuttunut. En jaksanut selittää ja selvittää asioita keskellä yötä känniselle miehelle. Sanoin, että soita huomenna selvinpäin ja katsotaan sitten.

Onko mulla oikeus hermostua toisen juomisesta näin lyhyen seurustelun jälkeen? Kaveri mulle sanoi, että katso nyt varauksella hetken aikaa onko juomatyyli koko ajan sama ja sitten erota jos ei tyyli muutu. Mä en kyllä toisen juopon matkaan lähde. Aion tänään miehelle sanoa, että katsoin yhtä juoppoa pitkän aikaa ja hermot ei sitä lopulta kestänyt.

Huoh. Miksi mulle aina käy näin. Ehkä olisi parempi elää kahdestaan lapsen kanssa ilman yhtäkään miestä, kun eivät näköjään osaa olla kunnolla.

mä vietin nuoruuteni kaveriporukassa,jossa kaikki juhlapyhät ja kesäviikonloput ryypiskeltiin. Tässä samalla seurustelin vajaa 9v ihanan miehen kanssa, mutta jokin ahdisti ja se oli juominen. Tuntui,että elämä on liian arvokasta,että jaksaisin odotella millon se juominen vähenee..ja nyt ei ollut kyse mistään alkoholistista..vaan tavallisesta nuoruudesta, mutta kun sen herran kohdalla se nuoruusvaihe jatkuu edelleen.

Nyt elän elämääni miehen kanssa,jonka kanssa aluksi tuli biletettyä ja pidettyä hauskaa, mut sit vaan päätettiin että me ei enää juoda ja siihen se jäi.

Elämä on turvallisempaa ja mukavempaa näin :)

Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Ei suuttua, mutta nyt sun ois vielä helppo feidata koko mies ja etsiä parempi...

Olisi kyllä helppoa, mutta sitten toisaalta ajattelen, että jos tästä tulisikin jotakin. Että jos vielä hetken katson onko juomatyyli aina sama. Mutta sitten jos katson niin onko se pian niin, että katsotaan vielä vähän pidempään ja taas vähän pidempään...ja sitten huomaan olevani miehen kanssa naimisissa ja on yhteisiä lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Rebekka:
Huoh. Miksi mulle aina käy näin. Ehkä olisi parempi elää kahdestaan lapsen kanssa ilman yhtäkään miestä, kun eivät näköjään osaa olla kunnolla.

Se on valitettavasti se jokin tuttuus mihin olet viehättynyt, vaikkei heti ole näkynyt että se on ollut se miehen viehtymys alkoholiin... Lopeta juttu heti alkuunsa, et tarvi elämääsi tuollaista enää.

Aika pahalta näyttää. Jos mies ei ole ns. "viinaanmenevä", niin tuskin joisi ihan vain tämän ainoan kerran kolme päivää putkeen. EI OLE NORMAALIA; JÄTÄ SE!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Ei suuttua, mutta nyt sun ois vielä helppo feidata koko mies ja etsiä parempi...

Olisi kyllä helppoa, mutta sitten toisaalta ajattelen, että jos tästä tulisikin jotakin. Että jos vielä hetken katson onko juomatyyli aina sama. Mutta sitten jos katson niin onko se pian niin, että katsotaan vielä vähän pidempään ja taas vähän pidempään...ja sitten huomaan olevani miehen kanssa naimisissa ja on yhteisiä lapsia.

No kun just noin siinä sit tuppaa käymään... Sen takia mä sanoinkin, että se ois nyt helppoa vielä pistää kiertoon toi tommonen. Kun sulla on kerran kokemusta juoposta ukosta jo entuudestaan, niin älä nyt vaan tee sitä mokaa, että otat toisen samanmoisen! Ja jos on viinaanmenevää tyyppiä, niin vaikka se hetkeksi muuttuisikin, niin kyllä se kuningas alkoholi voisi alkuinnostuksen jälkeen sieltä taas kuvioihin tulla...

Onneksi seurustele on vielä noin alkuvaiheessa, niin irrottautuminen pitäisi olla kohtuu helppoa. Taidat tietää itsekin, että jos noin monta päivää juo, niin eipä taida olla ihan ensimmäinen kerta kyseessä. Ja tiedät varmasti itsekin, ettei tossa vaiheessa tarvitse enää edes miettiä.

Itsellänikin kokemusta exän älyttömästä juopottelusta enkä enää koskaan voisi kuvitella eläväni juopon kanssa. Usko vaan, sellaisiakin miehiä on, jotka juovat hyvin vähän! Kyllä sinäkin vielä sellaisen löydät :) Itsekin löysin ihanan ja raittiin miehen vaikken uskonut sellaisia olevankaan. Tsemppiä ap!

Mutta kyllähän se nyt näkee jo päälle päin miten paljon se viina maistuu ja puheista kanssa.
Mitä enemmän vähättelee sen suurempi juoppo.
Katsoppa ap kuule pikkasen tarkemmin ja vähän eri paikasta sitä seuraa tulevaisuudessa ja nyt heivaat alkuunsa tuollaisen juopon.
Kyllä niitä kunnon miehiä on maa pullollaan.

Mies kysyi haluanko vielä tavata, mutta en jaksanut ajatella sellaisia keskellä yötä unisena. En oikeastaan osannut vastata. Sanoin vain, että katsotaan huomenna. Mies tajusi kyllä itsekin jopa siinä kännitilassa, että nyt taisi tulla mokattua ja huomasi heti että olen suuttunut. Jos olisin ollut yksin kotona niin olisin voinut antaa tulla kaiken mitä mieleen tulee, mutta nyt olin samassa makuuhuoneessa lapsen kanssa joten yritin vain olla mahdollisimman hiljaa.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Ei kukaan ongelmaton juo kolmea päivää putkeen.

Ei siis juonut täysin koko ajan putkeen kuten entinen mies saattoi tehdä. Tämä mies joi nuo kolme iltaa, aamut ja päivät oli selvinpäin. Mutta ei se siltikään normaalia ole. Tiedän sen.

Nyt mä lähden lapsen kanssa ulkoilemaan ja laitan puhelimen äänettömälle. Saa mies yrittää soittaa jos haluaa. Olen ehkä lapsellinen, mutta nyt tällä hetkellä ottaa niin raskaasti kupoliin.

Yhteistyössä