Siinä tais sit mennä motivaatio laihdutukseen - että voi ottaa päähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kaveri soitti eilen et alkaa sen kans yhdessä pudottamaan painoa. Ite oli hakenut Nutrilett kuurin. Minä taas mietin et lasken vaan kaloreita.
No menin sit miehelle sanomaan kaverin soitosta ja et mitä mieltä jos tosissaan alan yrittämään. Ylipainoa on n 30 kg.
Mies sit siihen että tottakait alat jne mutta heti perään et muista sitte että mitään light limsoja et sit ala juomaan. Ja kauhea luento miten ne on epäterveellisiä ja lihottaa.

Joo o. Ei ne terveellisiä ole mut onko tuo paha jos tän nykyisen rasva/sokerimäärän tilalta juo lasin tai kaks light limsaa??? Sama koskee kyllä kaikkia tuotteita missä on light. Mies näkee punaista. Se vaan on tosi asia et mun kulutuksella ei syödä muutenkaan juuri mitään ja jos se vähäkin on voita ja sokeria niin en todellakaan tuu pärjäämään.

Seuraava luento oli et mies sai lopetettua tupakan poltonkin kerralla et jos alan laihduttamaan niin munki pitää jättää kerralla kaikki makea pois (siis se light limsa) eikä tajunnu vaikka kuin yritin selittää et kunhan saan nyt alkuun tän homman niin sit voi alkaa miettiin ja muuttaan ruokavaliota parempaan suuntaan. Ja kun kyse ei todellakaan ole kuin max 2 pullollisesta viikosta jos siitäkään.

Että se siitä tuesta taas.

Itse teet päätökset. Itse join laihduttaessa pepsi maxia. Se vei makeannälkää ja piristi kivasti. Nyt on laihdutukset laihdutettu (-10kg, jee!!!), mutta pepsi maxista en pääse eroon. Sokeririippuvuus on korvautunut uudella.

oikeassahan se miehes on. Light-limsat tukkii aineenvaihdunnan ja hidastaa laihtumista. Mieluummin lasi tavallista limsaa ja vähennät ne kalorit sitten muusta ruoasta. Ei järkevää, mutta jos ei pysty olemaan ilman sokeria

Jaa, kyllä mä ainakin voin ja saan laittaa suuhuni ihan mitä itse tykkään ilman että miehen tarvii kommentoida yhtään mitään.
Ja eiköhän niitä suurempiakin paheita ole olemassa kuin Pepsi Max, sitä paitsi 30kg ylipaino on taatusti terveydelle vaarallisempaa kuin light-limsan juonti.

Kun laihdutin aikoinaan 20kg pois pisteitä laskemalla, join pahimpiin makeasn himoihin light limsaa.. ei tullut sitten syöpöteltyä karkkia ja pullaa kun sai makeaan himoon edes jotain..ja painonvartijoissa light kokiksesta ei tullut pisteitä, kun siinä ei ole kaloreita...

tosin hampaiden takia lopetin kun sokerin himo piikuhiljaa katosi :) pääasiahan on (ainakin alkuun!) että se paino putoaa. keinolla millä hyvänsä :D terveellisiä tapoja oppii sitten pikkuhiljaa matkan varrella ;P

Mihin sie sitä light-limsaa tarvit? Ei se janojuomakaan ole. Olen miehes kanssa samaa mieltä sen terveysvaikutuksista.

Juomaksi vettä ja limut pois!

Se on lähinnä hätävara kun jossain vaiheessa iskee se tolkuton makean himo. Eli pääsee tuolla niiden pahimpien kuoppien yli.
Tähän asti kuitenki syöny päivittäin keksiä/pullaa/karkkia tmv. Ja en minä tuota aio pullokaupalla kitata.

[QUOTE="eeva";22954987]No eihän sun tarvitse miehelles raportoida mitä syöt tai juot.[/QUOTE]

Joo ei mut kun näkee sen light limsan tai jotain muuta light juttua kaapissa alkaa se pään aukominen. Ja en jaksais kun tässä muutenkin tekemistä.

[QUOTE="vieras";22954997]Itse teet päätökset. Itse join laihduttaessa pepsi maxia. Se vei makeannälkää ja piristi kivasti. Nyt on laihdutukset laihdutettu (-10kg, jee!!!), mutta pepsi maxista en pääse eroon. Sokeririippuvuus on korvautunut uudella.[/QUOTE]

Paljonko joit esim päivässä?

[QUOTE="a p";22955027]Se on lähinnä hätävara kun jossain vaiheessa iskee se tolkuton makean himo. Eli pääsee tuolla niiden pahimpien kuoppien yli.
Tähän asti kuitenki syöny päivittäin keksiä/pullaa/karkkia tmv. Ja en minä tuota aio pullokaupalla kitata.[/QUOTE]

Jos hakisit sitä aina vain silloin, kun tulee tunne, että on ihan pakko saada? Saisit samalla liikuntaa kun käyt pikku-pullon kertaasa ostamassa. (edellyttäen, että kauppa/kioski 5 km_n säteellä).

Ja ei tuon takia kannata lannistua. Jos motivaatio tuohon loppuu, niin et taida olla vielä valmis urakkaan. Tsemppiä!

No eiköhän jokaisella ihmisellä ole joku pahe. Ei se light-limu ole mikään kuolemansynti, vaikkei terveellistä olekaan!

Ja itse en ainakaan kysele mieheltä lupia syömisiini/juomisiini...

[QUOTE="a p";22955040]Joo ei mut kun näkee sen light limsan tai jotain muuta light juttua kaapissa alkaa se pään aukominen. Ja en jaksais kun tässä muutenkin tekemistä.[/QUOTE]

Anteeks nyt vaan mutta sun mies on idiootti.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;22954998:
oikeassahan se miehes on. Light-limsat tukkii aineenvaihdunnan ja hidastaa laihtumista. Mieluummin lasi tavallista limsaa ja vähennät ne kalorit sitten muusta ruoasta. Ei järkevää, mutta jos ei pysty olemaan ilman sokeria

Ja olikohan jollain tietoa millaisia määriä pitää juoda että vaikuttaa aineen vaihduntaan? Ja se että mitä ite tuosta luin niin oli et ihmiset reagoi aika erilain tuohon.
Laitoin jo aiemmin et tällä nykyisellä kulutuksella saan muutenkin syödä niin vähän että siinä on tekemistä. Saa sit oikeasti olla nälissään jos meet jotain "oikeaa herkkua" syömään.

Kysy mieheltäsi, että haluaako hän sinun pysyvän mieluummin 30 kiloa ylipainoisena, vai kenties monta kiloa laihempana, vaikka se vaatisikin muutaman lasin limua silloin tällöin.

Ymmärrän kyllä, että makeanhimo on suuri, jos on tottunut herkuttelemaan joka päivä sokerisilla tuotteilla (suklaa, jäätelö, limu jne). Eikä siitä aivan hetkessä eroon pääsekään! Itse puhuisin ns. elämäntapamuutoksesta mieluummin muutenkin kuin laihduttamisesta. Alat syömään terveellisemmin ja yrität vähentää herkkuja. Turha alkaa millekään tappokuurille!

Sun miehelläs on kyllä tosi kurja asenne. Light-limsat nyt ei mitään erityisen vaarallisia ole. Tai muutkaan light-tuotteet, jos vertaa vastaaviin rasvaisiin ja sokeripitoisiin. Itse olen laihduttanut 15 kiloa ja samalla juonut light-limsoja. Ligh-tuotteita valittaessa täytyy muistaa vaan tarkistaa ravintoarvot purkista, että tuote todella on kevyempi.
Mielestäni voit hyvin juoda light-limsaa laihduttaessasi, jos sen avulla uskot onnistuvasi. paljon terveellisempää kuin 30 kilon ylipaino. Sitten kun olet lähellä tavoitettasi, voit korjata ruokavalion vielä terveellisemmäksi. Tosin lasi light-limsaa päivässä ei ole niin epäterveellistä, että siitä tarvitsisi edes luopua. Korkeintaan hammaskiilteen takia. Olen koulutukseltani biokemisti, ja yhtään pätevää tutkimusta ei siis ole tullut vastaan makeutusaineiden vaarallisuudesta kohtuullisesti nautittuna.

[QUOTE="a p";22955089]Ja olikohan jollain tietoa millaisia määriä pitää juoda että vaikuttaa aineen vaihduntaan? Ja se että mitä ite tuosta luin niin oli et ihmiset reagoi aika erilain tuohon.
Laitoin jo aiemmin et tällä nykyisellä kulutuksella saan muutenkin syödä niin vähän että siinä on tekemistä. Saa sit oikeasti olla nälissään jos meet jotain "oikeaa herkkua" syömään.[/QUOTE]

Sitä kulutusta sitten pitää lisätä jos nykyisellä ei voi syödä yhtään mitään. Oikeasti ei se mene niin että voit syödä vain x määrän kaloreita, sillä on pirun paljon merkitystä mistä ne kalorit koostuu.

Miehesi on ihan oikeassa, toki tapoja voi olla parempiakin asian ilmaista. Mutta asenne on kyllä pielessä jos jo tuo saa sinut luovuttamaan.

Siis kerroin miehelle tästä siinä toivossa et saan häneltä tukea. Nyt joudun asennoitumaan tän laihdutuksen aloituksen lisäksi myös siihen että saan mieheltä kuulla säännöllisesti vähemmän kivoja kommentteja mun tyylistä laihduttaa. Ja en todellakaan aio alkaa sit selittelemään et joo oon laihtunu tällä viikolla kilon vaikka oon juonu 5 lasia light limsaa.
Ja onko siinäkään sit järkeä et yksinäni yritän ja oon jatkuvasti raivona miehelle kun en saa tukea.

Yhteistyössä