Siinä tais sit mennä motivaatio laihdutukseen - että voi ottaa päähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";22955453]En jaksa alkaa tekemään itelle kokonaan eri ruokia ym.[/QUOTE]

Ei tarvitsekaan. Jos perhe syö perunamuusia ja kalaa, niin jätät vaan muusin pois ja korvaat sen salaatilla ja öljyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;22955462:
Tuota... Anteeksi suorasukaisuuteni, mutta kovin herkillä tunnut olevan. Mä käsitän, että paino on kovin henkilökohtanen asia ja sen pudottaminen on iso haaste (olenhan itsekin viime vuoden aikana 25kg tiputtanut), mutta kyllä sen motivaation täytyy lähteä Susta itsestä ja sitä on hyvä olla sen verran reilusti, ettei se yhteen typerään (tai tottahan se on, että nuo lightlimut on melkosia "myrkkyjä") limsakommenttiin romahda.

Mitä tuohon makean pois jättämiseen tulee, niin se riippuu ihan Sun itsekurista, voitko miten napostella. Riittääkö pieni määrä vai hupeneeko kun huomaamatta enempikin kerralla. Ei elämä (laihduttajankaan) voi olla pelkkää kieltäytymistä. Siitä ei seuraa kun jojoilua ja repsahduksia.

Mimmosta tukea Sä niin ku kaipaat? Kehumista, kannustusta vai mitä? Kuten sanoin, niin mä oon tosiaan pudottanu 25kg, mutta itsestä se on lähtenyt, ei muista, eikä muiden sanomisista. Tosin ei mun mies ole ikinä mun syömisiin puuttunut. Ei nyt, eikä 25 kiloa sittenkään...

Tsemppiä Sulle urakkaan!!

Oon tiputtanut 10 kg aikaisemmin joten tiedän kyllä mikä mulla toimii ja mikä ei. Nuo on suurinpiirtein pysyny pois vaikka en ole puoleen vuoteen tehnyt mitään.
Sanoin jo tuolla aikaisemmin että en haluais olla (taas) jatkuvasti raivona miehelle siitä ettei tue (=kysele miten menee, miten pärjäät jne). Ja nyt saan siis motivoida itseni vielä kestämään nuo miehen kommentit ja pään aukomiset.

[QUOTE="a p";22955453]En jaksa alkaa tekemään itelle kokonaan eri ruokia ym.[/QUOTE]

Hmm..tässä jälleen väärinkäsitys karppaamisesta. Miksi tekisitkään eri ruokia?
Syöt jauhelihakastikkeen (kermalla) kukkakaalin tms. vihannessekoituksen kanssa, lapsesi ehkä makaroonilla.
Ei se sen monimutkaisempaa ole. Vähennät perunaa, pastaa, viljatuotteita ensin jos poisjättö arveluttaa alussa ja korvaat vihanneksilla, voilla.

[QUOTE="a p";22955494]Sitä minä miehelle yritin sanoa et kumpi on parempi et syön suklaata vai juon tuon lasillisen kaks light limsaa jos sille tuntuu. JA siis tää ei oo mun ensimmäinen laihdutus kerta.[/QUOTE]

Tuolla ajattelutavalla tämä ei myöskään ole viimeinen kerta. On olemassa kolmaskin vaihtoehto limsan ja suklaan lisäksi, eli tämä:

(eli ei mitään)

[QUOTE="vieras";22955478]Ei lenkkeilystä kannata stressiä ottaa. Liikunnan merkitys on aika mitätön ruokavalioon verrattuna. Pääasia että edes jotenkin joskus liikkuu, kävelykin riittää. Syömisestä ja juomisesta se paino on kiinni.[/QUOTE]
Laihduttamisessa toki ruokavaliolla on suurin vaikutus, mutta kaunista vartaloa on kyllä melko mahdoton saada ilman liikuntaa.

Kyllä ap:llä löytyy syitä jos jonkinlaista, joten taitaa olla parempi kun et aloita koko laihduttamista. Milloin ei voida liikkua, milloin ei jakseta laittaa ruokaa, ei voida elää ilman paria lasia limukkaa... Huoh, ei ihme ettei miehes jaksa sua kannustaa, kun ei selvästi sulla ole motivaatiotakaan.

[QUOTE="vieras";22955303]Tee mitä lystäät ap, mutta fakta on, että light-limut lihottaa![/QUOTE]

Hah hah, siinä on ehkä 0,3 kaloria desissä! :D

Join sitä 1,5 litraa melkein päivittäin laihdiúttaessani, eli juo vaan ap rauhassa!

Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;22955500:
Liikuntaa saa myös muuten kuin lenkkeilemällä... Lasten kanssa pulkkamäkeen, niin johan kalorit palaa, kun mäkeä tarpoo ylös 72 kertaa :)

Ollan pohjanmaalta ja täällä nuo pulkkamäet on hakusessa. Mutta joo nyt ollu ihan kiitettävästi pihan kolaamista ym järkevää tekemistä. En oikein saa itteäni liikkeelle jos pitää vaan sen liikkumisen takia lähteä.
-mekin maalta-

AP, laihduta niinkuin ite haluat ja näytä samalla sille sun ukolle että sä onnistut ihan itse, ilman sen neuvoja! kyllä se vielä tulee olemaan ylpeä ja kaikkein tärkeintä; SÄ voit olla ylpeä itsestäsi! :attn:

[QUOTE="vieras";22955570]Laihduttamisessa toki ruokavaliolla on suurin vaikutus, mutta kaunista vartaloa on kyllä melko mahdoton saada ilman liikuntaa.[/QUOTE]

Eiköhän se liikuntakin ala pikkuhiljaa sujumaan kun saa taas itteään niskasta kiinni. Kun parista eka viikosta selviää niin sit on jo ihan eri olo taas. Ja jos tottapuhutaan mulla ei ole ikinä ollut kiinteää kaunista vartaloa vaikka en aina olekkaan ylipainoinen ollut.

[QUOTE="a p";22955537]Oon tiputtanut 10 kg aikaisemmin joten tiedän kyllä mikä mulla toimii ja mikä ei. Nuo on suurinpiirtein pysyny pois vaikka en ole puoleen vuoteen tehnyt mitään.
Sanoin jo tuolla aikaisemmin että en haluais olla (taas) jatkuvasti raivona miehelle siitä ettei tue (=kysele miten menee, miten pärjäät jne). Ja nyt saan siis motivoida itseni vielä kestämään nuo miehen kommentit ja pään aukomiset.[/QUOTE]

Käännät sen mielessäs niin, että "hitto mä näytän tuolle tollolle" :)
Mun mies sanoi aikoinaan (vähän yli vuosi sitten), että musta ei varmasti ole laihduttamaan, kunhan uhoan. Olin nimittäin puhunut ja suunnitellut pitkään ja hartaasti, käytännön toteutus vaan odotutti itseään... Sain tuosta tokasusta sellasenkin motivaation, että oksat pois. Eikä oo muuten mies hetkeen enää epäillyt mun pystymisiä. Viimestä vitosta koitan tiputella täällä :)

Ja laihdutushan perustuu elämäntapojen pysyvään muutokseen, muuten kilot tulee aina vaan takasin.

[QUOTE="vieras";22955572]Kyllä ap:llä löytyy syitä jos jonkinlaista, joten taitaa olla parempi kun et aloita koko laihduttamista. Milloin ei voida liikkua, milloin ei jakseta laittaa ruokaa, ei voida elää ilman paria lasia limukkaa... Huoh, ei ihme ettei miehes jaksa sua kannustaa, kun ei selvästi sulla ole motivaatiotakaan.[/QUOTE]

Edelliset 10 kg (mitkä edelleen pysyneet pois) laihdutin ilman miehen tukea. Ja onnistuin kun ite sitä halusin. Nyt olisin halunnut että mies olisi ollut tsemppaamassa mut näköjään oli turha toivo.
Ja jos suoraan sanotaan tää on välillä aika rankkaa olla aikalailla yksin kuuden lapsen kanssa ei kovinkaan monesti jaksa enää itteään aatella vaikka aihetta ois. Ja siitä sais sitä lisäenergiaa muuhunkin.
Eli en siis ajatellu kerralla mullistaa koko elämää vaan aloittaa pienistä jutuista kerrallaan.

Mekin ollaan Pohjanmaalla, eikä tää nyt ihan niin tasaista ole... Mutta tajusit tuon pointin varmaan, ettei se oo yksin lenkkeily tai kuntosali tms. vaan ihan "hyötyliikunta" on hyvä juttu. Ja mä olen myös sitä mieltä (kokemuksesta), että kyllä pääpaino on syömisissä. Siitä kannattaa lähtee.

Mistä päin Pohjanmaata?? Jos vaikka saisit musta Tsemppikaverin?? Tai toki mä voin Sua näin virtuaalisesti tsempata muutenkin...

[QUOTE="a p";22955642]Edelliset 10 kg (mitkä edelleen pysyneet pois) laihdutin ilman miehen tukea. Ja onnistuin kun ite sitä halusin. Nyt olisin halunnut että mies olisi ollut tsemppaamassa mut näköjään oli turha toivo.
Ja jos suoraan sanotaan tää on välillä aika rankkaa olla aikalailla yksin kuuden lapsen kanssa ei kovinkaan monesti jaksa enää itteään aatella vaikka aihetta ois. Ja siitä sais sitä lisäenergiaa muuhunkin.
Eli en siis ajatellu kerralla mullistaa koko elämää vaan aloittaa pienistä jutuista kerrallaan.[/QUOTE]

Justhan sä oot mullistamassa koko ruokavaliosi, "ei voi melkeen mitään syödä". Tajuatko, että jos et voi loppuelämääsi noudattaa kyseistä kituruokavaliota, niin ei ne kilotkaan pois pysy. Ala syödä oikeeta ruokaa, sellasta jossa on ravinteet tallella, eli ei todellakan mitään light-tuotteita. Kaikki prosessoitu höttö pois. Koko perheeltä. Ei tule nälkä, ei ärtymys.

Kevyttuotteiden epäterveellisyys on jo suht yleisesti tunnustettu, mutta vaikutus painonhallintaan on vielä aika huonosti tutkittu. Kiistaton faktahan on, että mitä enemmän kansa nauttii kevyttuotteita, niin sitä lihavampaa se on.

Ilmeisesti asia on niin, että esimerkiksi light-limsa itsessään ei lihota. Eipä tietenkään, kun ei siinä ole kaloreitakaan. Mutta se todellakin sotkee elimistön muuten.

Elimistö luulee, että se saa oikeata ravintoa, ja tunnistaa sen makeuden. Tällöin ruoansulatuselimistö alkaa tuottamaan aineita, joiden tarkoitus on kuljettaa glukoosi ravinnosta elimistöön. Mutta koska light-limsassa ei ole mitään kuljetettavaa, niin muun ravinnon hyödyntäminen ylitehostuu. Eli aamulla syödystä puurosta imeytyykin light-tuotteiden avulla enemmän energiaa kuin siitä normaalisti pitäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;22955693:
Mekin ollaan Pohjanmaalla, eikä tää nyt ihan niin tasaista ole... Mutta tajusit tuon pointin varmaan, ettei se oo yksin lenkkeily tai kuntosali tms. vaan ihan "hyötyliikunta" on hyvä juttu. Ja mä olen myös sitä mieltä (kokemuksesta), että kyllä pääpaino on syömisissä. Siitä kannattaa lähtee.

Mistä päin Pohjanmaata?? Jos vaikka saisit musta Tsemppikaverin?? Tai toki mä voin Sua näin virtuaalisesti tsempata muutenkin...

Kiitos sulle. Keski-pohjanmaalta olen.
Ei tuo tuki pahitteeksi olisi. Helpottaa kun saa jollekin purkaa jos ei onnistu tai sit hehkuttaa kun joku onnistuu. Epäilen että tuo mun kaveri keltä eilen puhelun sai menee niin eri tahtia et jään ite aika pahasti kyydistä. Mut mulla onkin tavoitteena et minkä saan pois niin kans pysyy pois.

Se motivaatio lähtee susta itsestäsi, jos ajattelet että miehesi pitäisi sinua tukea tässä, ei tule onnistumaan. Laihdut joko itseäsi varten tai sitten et ollenkaan. Näin se vaan on...

[QUOTE="tietäjä";22955724]Kevyttuotteiden epäterveellisyys on jo suht yleisesti tunnustettu, mutta vaikutus painonhallintaan on vielä aika huonosti tutkittu. Kiistaton faktahan on, että mitä enemmän kansa nauttii kevyttuotteita, niin sitä lihavampaa se on.

Ilmeisesti asia on niin, että esimerkiksi light-limsa itsessään ei lihota. Eipä tietenkään, kun ei siinä ole kaloreitakaan. Mutta se todellakin sotkee elimistön muuten.

Elimistö luulee, että se saa oikeata ravintoa, ja tunnistaa sen makeuden. Tällöin ruoansulatuselimistö alkaa tuottamaan aineita, joiden tarkoitus on kuljettaa glukoosi ravinnosta elimistöön. Mutta koska light-limsassa ei ole mitään kuljetettavaa, niin muun ravinnon hyödyntäminen ylitehostuu. Eli aamulla syödystä puurosta imeytyykin light-tuotteiden avulla enemmän energiaa kuin siitä normaalisti pitäisi.[/QUOTE]

Miksi sitten suurin osa niistä jotka ovat laihdutuksen aikana light limsaa juoneet sanoo laihtuneensa? Ja olikohan tässäkään maininttaa millaisiä määriä pitää juoda? Vai onko vaikutus sama juoko lasillisen vai pullollisen?

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1910733-laskin-sulattajat-vko-4-a/#post22952970

Palstalla on tämmönenkin "tsemppikerho", sinne vaan mukaan! (Mä en ole, mutta hienosti näyttävät kannustavan toisiaan, mitä oon seuraillut)

Meiltä on 60km Kokkolaan, 30km Kaustiselle... Voidaan tehdä treffit juhannuksen jälkeisiin alennusmyynteihin. Laitetaan hoikistuneiden olemustemme kunniaksi sitten kesävaatevarastot uusiksi, eikös? :)

Ei kun ihan vakavissaan, niin aina kun mua täällä näkyy, niin saa tulla purkamaan fiiliksiä, tai laittaa yksäriä, jos oot rekisteröitynyt. Toki voidaan tutustua myös IRL, mutta ainakin nyt verkkotsemppiä näin alkuun :)

[QUOTE="Jonna";22955758]Se motivaatio lähtee susta itsestäsi, jos ajattelet että miehesi pitäisi sinua tukea tässä, ei tule onnistumaan. Laihdut joko itseäsi varten tai sitten et ollenkaan. Näin se vaan on...[/QUOTE]

Niinhän tuo on. Ja tiedän sen kokemuksesta. Mut oishan tuo ollu mukavampi miehelle kertoa missä mennään ja saada myötätuntoa ja kannustusta tarpeen mukaan.
Mutta menee se ilmankin kun niin päättää.

[QUOTE="a p";22955776]Niinhän tuo on. Ja tiedän sen kokemuksesta. Mut oishan tuo ollu mukavampi miehelle kertoa missä mennään ja saada myötätuntoa ja kannustusta tarpeen mukaan.
Mutta menee se ilmankin kun niin päättää.[/QUOTE]

Miehelläsi on kyllä pointtia, oletko ajatellus asiaa siltä kantilta? Tsemppiä laihdutukseen!

Alkuperäinen kirjoittaja näin;22954998:
oikeassahan se miehes on. Light-limsat tukkii aineenvaihdunnan ja hidastaa laihtumista. Mieluummin lasi tavallista limsaa ja vähennät ne kalorit sitten muusta ruoasta. Ei järkevää, mutta jos ei pysty olemaan ilman sokeria

Juuri näin.

Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;22955775:
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1910733-laskin-sulattajat-vko-4-a/#post22952970

Palstalla on tämmönenkin "tsemppikerho", sinne vaan mukaan! (Mä en ole, mutta hienosti näyttävät kannustavan toisiaan, mitä oon seuraillut)

Meiltä on 60km Kokkolaan, 30km Kaustiselle... Voidaan tehdä treffit juhannuksen jälkeisiin alennusmyynteihin. Laitetaan hoikistuneiden olemustemme kunniaksi sitten kesävaatevarastot uusiksi, eikös? :)

Ei kun ihan vakavissaan, niin aina kun mua täällä näkyy, niin saa tulla purkamaan fiiliksiä, tai laittaa yksäriä, jos oot rekisteröitynyt. Toki voidaan tutustua myös IRL, mutta ainakin nyt verkkotsemppiä näin alkuun :)

Osuipa lähelle! Meiltä kaustiselle 40 km ja Kokkolaan 60 km. Mihin suuntaan Kokkolasta tai Kaustiselta?

[QUOTE="a p";22955760]Miksi sitten suurin osa niistä jotka ovat laihdutuksen aikana light limsaa juoneet sanoo laihtuneensa? Ja olikohan tässäkään maininttaa millaisiä määriä pitää juoda? Vai onko vaikutus sama juoko lasillisen vai pullollisen?[/QUOTE]

Todennäköisesti määrä vaikuttaa. Ja kyllähän sitä laihtuu vaikka light-limsaa joisikin, kunhan kalorit ovat reilusti miinuksella. Ilman limsaa laihtuisi vaan paljon enemmän.

Yhteistyössä