V
"vieras"
Vieras
Peesi tällekin, en ymmärrä karkkipäivää minkään ikäisellä. Meillä "herkku" on jotain muuta kuin lisäainesokerimössöä.
Tuleva kyläpaikan pöydän tyhjääjä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Peesi tällekin, en ymmärrä karkkipäivää minkään ikäisellä. Meillä "herkku" on jotain muuta kuin lisäainesokerimössöä.
Niin meilläkin. Ja hedelmillä, vihanneksilla, hyvällä terveellisellä ruualla, ollaan koko perhe aikamoisia kulinaristeja nääs....mutta etpä varmaan mikään kulinaristi kuitenkaan?Juu, toki syömme joskus myös epäterveellisesti. Meillä herkutellaan juustoilla esimerkiksi.
Olen syntynyt kauppalassa, josta on kasvanut yksi maamme suurimmista kaupungeista.
Lapsuuteni kauppala-aikana oli limu akateemisesti koulutettujen vanhempieni mielestä kovin turmiollista ja sain sitä melkoisen harvoin.
Omat lapseni elävät tässä samaisessa kaupungissa, ei akateemisten vanhempien lapsina saaden välillä limua. Pitäisikö tästä päätellä jotakin, tai pitäisikö olla päättelemättä.:xmas:
ai niinku Espoossa saa pennut jaffaa..Parempi ainakaan olla tekemättä suuria yleistyksiä. :xmas:
oppinut limsaa juomaan? herranjestas, ootko tosissas? Pitääkö se oikeen opettaa, ja jos ei onnistu niin yritetään myöhemmin uudelleen?
ei alle kouluikäisten kanssa, eikös niissäkin ole nykyisin joku suojaikäraja.Tarviiko tai pitääkö juoda limsaa? Ei tosiaan.
Mutta...
tarviiko tehdä lumiukkoa?
tarviiko käydä luistelemassa?
pitääkö soittaa pianoa?
pitääkö puhaltaa ilmapalloja?
Niinjoo ja tähtisadetikut kanssa!ei alle kouluikäisten kanssa, eikös niissäkin ole nykyisin joku suojaikäraja.![]()
Oletan että sama mielipide myös antaako jannuilleen peffaa?Mulle on siis aivan yksi ja sama antaako muut pennuilleen jaffaa, mutta en ymmärrä miksi sitä ihmetellään, että joku ei anna.
Minulla 4v ja 6v. lapset, joille annan limsaa kerran viikossa (joskus viikko jää tosin väliin) saunan jälkeen, kun itse otan siiderin. Samana päivänä on myös karkkipäivä ja meidän kaikkien yhteinen herkkupäivä (yleensä tehdään pizzaa ja katsotaan perheen voimin joku filmi). Eivät koskaan kaupassakaan kerjää limsaa, joten eivätpä ole siihen koukuttuneet. Minusta tämä on ihan ok. Suosittelen muillekin sitä, että pitävät herkut yhden päivän juttuna. Silloin lapset eivät ainakaan opi himoitsemaan niitä viikon jokaisena päivänä, eikä synny "ahmimisreaktiota" eli sitä, että lapset vanhempana ahmivat makeaa ylenmäärin, koska eivät pienempänä ole oppineet järkevämpää tapaa siitä nauttia. Totaalikieltäminen ei yleensä johda muuhun kuin kahta kauheampaan katastrofiin.
No eipä muuta kuin onnea valitsemallasi tiellä sitten! Enää en ihmettele niitä "apua, reikiä hampaissa 2v:lla" -aloituksiakaan.