Siis voi venäjä, mikä päikkyrin johtaja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuten sanoin, en halua asiaa sen tarkemin selitellä täällä, kun kaikki ei ole niin mustavalkoista... Ja päiväkodille en sen takia, että ne eukot eivät osaa sitten ollenkaan pitää turpaansa kiinni, vaan asiat lähtee samalla sekunnilla ympäri kylää, kun olen oven laittanut perässäni kiinni.

Mutta asia ymmärretty, eipä ole sitten vaihtoehtoa, kun erota tai jäädä työttömäksi. Eipä, siinäkään mitään järkeä ole, mutta kun kerran rouvat vaatii, niin pakko se on tavallisen duunarin taivuttava... Eikä sitten tarvi mun mielestä ihmetellä miksi erotilastot tai työttömyys kasvaa, kun kerran kunnat siihen pakotta...

Niin...vika on meissä, vika on kunnassa, vika on pk:n johtajassa.

Oletko tullut ajatelleeksi, että kyseessä on sinun elämäsi, sinun parisuhteesi, sinun lapsesi? Vastuu on sinulla, älä sysää sitä muille!

Jos päiväkoti rikkoo salassapitovelvollisuutta niin tee valitus. Salassapitovelvollinenhan pk:n henkilökunta on.

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
ap, susta ihan oikeesti siinä on jotain järkeä että hyysäät tuollast ukkoa?

niin, ja annat lapsellesi erittäin oudon parisuhteen mallin. tai siis eihän se sun syysi ole jos mies on tuollainen, mutta sun valintasi on jäädä tilanteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Sori, vähän kesti, kun tämä kelvoton äiti kävi hoitamassa lapsensa nukkumaan...

Tämähän käy mielenkiintoiseksi... ;) Nyt on jo lastensuojelukin hälytetty apuun... :D

Kuten sanoin, en halua asiaa sen tarkemin selitellä täällä, kun kaikki ei ole niin mustavalkoista... Ja päiväkodille en sen takia, että ne eukot eivät osaa sitten ollenkaan pitää turpaansa kiinni, vaan asiat lähtee samalla sekunnilla ympäri kylää, kun olen oven laittanut perässäni kiinni.

Mutta asia ymmärretty, eipä ole sitten vaihtoehtoa, kun erota tai jäädä työttömäksi. Eipä, siinäkään mitään järkeä ole, mutta kun kerran rouvat vaatii, niin pakko se on tavallisen duunarin taivuttava... Eikä sitten tarvi mun mielestä ihmetellä miksi erotilastot tai työttömyys kasvaa, kun kerran kunnat siihen pakotta...

Hohhoijakkaa...

Ei rouvat kuitenkaan? :whistle:

No joo, mutta eipä rouvakaan selittäny mulle, että asia on kunnan pykäliin kirjoitettu. Tuli heti muut jtutu mieleen, sillä tuo johtaja on muutenkin aika omituinen... Ystävättären muksun se mm. siirsi toiseen päiväkotiin ( ilman pätevää syytä ) neuvottelematta ensin äidin kanssa. Ilmoitti vaan yht' äkkiä perjantai-iltana, että by the way, lapsesi menee sitten maanataina toiseen päiväkotiin- hän on järjestänyt asiat valmiiksi... Kaikista muista jutuista puhumattakaan, mitä talossa tapahtuu...

Tämähän käy mielenkiintoiseksi... ;) Nyt on jo lastensuojelukin hälytetty apuun... :D

Jos sä et selitä päiväkodin johtajalle, että miksi teidän "perheen" kohdalla pitäisi tehdä poikkeus säännöistä, niin se on tosiaan sit siinä. Yhteiskunta kun ei voi hyppiä sun pillisi mukaan.
Kyllä taitaisi tosiaan lastensuojelulla olla asiaa teidän kotiin, jos miehesi on todella niin vastuuton kuin olet itse kuvaillut.
Kunta ei todellakaan sua pakota työttömäksi. Kukaan ei myöskään pakota sua elämään tuollaisen miehenkuvatuksen kanssa.
Tässä kaikessa on kyse SUN valinnoistasi. Miten sä kehtaat vierittää syyn kaikesta muiden niskoille? Eikö sulla ole mitään vastuuntuntoa omista teoistasi?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Niin...vika on meissä, vika on kunnassa, vika on pk:n johtajassa.

Oletko tullut ajatelleeksi, että kyseessä on sinun elämäsi, sinun parisuhteesi, sinun lapsesi? Vastuu on sinulla, älä sysää sitä muille!

os päiväkoti rikkoo salassapitovelvollisuutta niin tee valitus. Salassapitovelvollinenhan pk:n henkilökunta on/b.

No niin munkin mielestä, mutta eipä vaan tunnu olevan! Ja mitä se valitus auttaa? Onko olemassa oikeasti joku sanktiopäätös, minkä joku virallinen instanssi on saanut rikkoessaan tämän? Ja vahinko on jo tapahtunut siinä vaiheessa.

Ei siihen kukaan pakota! Mutta vastuu lapsesta on aina vanhemmilla, ei kunnalla. Jos miehesi ei kykene lasta viikonloppuisin hoitamaan, etkä halua häntä jättää isän vastuulle, voit myös hankkia yksityisen hoitajan. Viikonlopputöitä ei varmastikaan osu ihan jokaiseksi viikonlopuksi, joten loppujen lopuksi kustannus ei välttämättä ole kauhean suuri.

Tai sitten etsit työn, jossa ei tarvitse viikonloppu työtä tehdä.

Esim. minulla ja miehelläni on liukuva työaika, päiväkoti menee kiinni klo 17.00 ja jomman kumman on ehdittävä hakemaan lapsi hoidosta, tai meidän on itse järjestettävä joku muu hakemaan lasta. Eli meilläkin on tilanteita, kun molemmat olemme töissä tai mies opiskelemassa, ja joku ulkopuolinen hakee lapset ja heille maksetaan hoidosta. Meillä kun ei ole säännöllistä vuorotyötä kuitenkaan, ei meillä ole mitään mahdollisuuksia saada hoitopaikkaa vuoropäiväkodista tai iltahoitoa tarjoavasta päiväkodista.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
on taas kaikki "viisaat" neuvojaan jakelemassa. Mutta auta armias jos näillä mustilla olisi sama tilanne johan siitä poru syntyisi.

No oli aloittajan nikki minkä värinen tahansa, niin mun mielipide asiasta ei siitä miksikään muuttuisi.

Eriäviä mielipiteitä saavat myös mustat, ei tämä mikään värikysymys ole.

on taas kaikki "viisaat" neuvojaan jakelemassa. Mutta auta armias jos näillä mustilla olisi sama tilanne johan siitä poru syntyisi.

Mä en myöskään ymmärrä, että siitä nousee meteli, jos äiti erehtyy tunnustavansa käyvänsä ruokakaupassa matkalla hakemaan lapsensa hoidosta. Mutta nyt pitäisi järjestää päivähoitoa lapselle, jonka vanhempi on kotona. Siis suoraan sanottuna virikehoitoa viikonloppuna. Virikehoitoa joka muutenkin on palstalla iso kirosana!

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:

Mä en myöskään ymmärrä, että siitä nousee meteli, jos äiti erehtyy tunnustavansa käyvänsä ruokakaupassa matkalla hakemaan lapsensa hoidosta. Mutta nyt pitäisi järjestää päivähoitoa lapselle, jonka vanhempi on kotona. Siis suoraan sanottuna virikehoitoa viikonloppuna. Virikehoitoa joka muutenkin on palstalla iso kirosana!

Virikehoitoa? No anteeksi vain, että yritin saada ylipäänsä hoitoa lapselle siksi aikaa, että saisin käytyä töissä ja elätettyä lapseni. :( En tosiaan ole tiennyt, että viikonloppuhoitoa ei (lain?) mukaan saa, jos toinen kotona. Muta eipä tuo johtajakaan viitsinyt sitten sitäkään sanoa...

Ja asiaymmärretty - ei tarvitse enää jauhaa!!! Mutta tuohon haluan vastauksen, että onko noita sanktioita joskus tullut vaitiolon rikkomisesta?

Kaikenlaisille miehille te lapsia teette kun eivät voi lastaan hoitaa. Ei voi kuin kauhistella millaisia 'perheitä' on olemassa. Lapsella on kaksi vanhempaa siinä mutta toinen ei osaa hoitaa, ei voi luottaa.

Vuoropäivähoitoon ja erityisesti vkl hoitoon on oikeutettuja vain ja ainoastaan ne lapset joiden molemmat vahenmat ovat töissä. Tämä on ikävä totuus.
Ajatelkaanpa jos johtaja myöntää yhdelle äidille luvan tuoda lapsen hoitoon vkl:na niin kohta on rivissä monta vanhenpaa lapsineen ja tämä ei ole oikein. Kustannus syistä jo kaupungit ovat nuivia näistä vkl menoista sillä mitä enemmän lapsia hoidossa vkl:na sitä enemmän pitää olla työntekijöitä paikalla ja tämä maksaa.

Minun työpaikalla oli kyllä tälläinen tapaus jossa äiti oli vkl:na töissä mutta isä ei. Lapsi pääsi hoitoon kun äiti oli käynnyt sossussa selvittämässä perheen tilannetta. Sosiaalitoimistosta tuli lausunto jossa myönnettiin ko lapselle oikeus hoitoon äidin töiden mukaan ja isän työt eivät näihin vaikuttaneet millään tavalla.

Kokeile tätä kautta jos saisit lapsellesi tarvittavan hoidon ja silloin ei syyt päiväkodille kuulu millään tavalla niin ei tarvii ajatella että asioitasi ruodittaisiin ympäriinsä.

Ja jos todella on niin että päiväkodin henkilökunta levittelee ympri kylää asioitasi niin tee siitä loppu ja ilmoita päivähoidonyksikön johtajalle (meniköhän oikein). Mutta hän on pk johtajaa ylepi ja valvonninen selvittelemään asiat ja vaitiolo rikkeet.

No on meitä moneen junaan! Ap ei voi kertoo miksi mies ei voi / pysty hoitaa lasta, etenkään sille päikyn naiselle ei voi kertoo kun kaikki ei ole niin mustavalkoista. Voi vidu sentään... Nyt kannattais ihan miettiä että missä lapsen on paras olla, tein luona vai jossain muualla. Enkä tällä tarkota sitä vuorohoitoa mihin todellakaan ette ole oikeutettuja

Yhteistyössä