Siis voi venäjä, mikä päikkyrin johtaja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Inhottavahan se on sanoa, mutta eiköhän sulla ole vastuu siinä vaiheessa jos lapsen jätät ja mies lähtee litomaan? Koska onhan sulla vaihtoehtokin olemassa.

Siis täh? Eikö lapsen isällä sitten ole mitään vastuuta? Kyllä mun mielestä vanhemmat on vastuussa ja varsinkin se vanhempi, joka on lapsen kanssa kotona!

Joo toki, mutta jos ap tietää etukäteen miten käy, miksei heivaa ukkoa pihalle?

No kieltämättä aika erikoiselta kuulostaa, ettei isä yhtään välitä lapsestaan ja saattaa jättää pienen vaikka heitteille.

miks taas lyötte lyötyä!! Mä en sit ymmärrä teitä itse niin täydellisiä palsta äitejä, jotka että näe omaa napaa pidemmälle!!
Mä ymmärrän ap:tä, yksinkeraisesti kaikista miehistä ei ole hoitamaan lasta... eikän kaikista naisistakaan ole, ni saati sitten miehistä! Minäkään en jättäs lastani isälleen, jos en olis varma, et etes jotenkin pärjäisivät!

Voithan ap olla yhteydessä lastensuojeluun ja pyytää niitä tekemään lastensuojelutarpeen selvitystä. He sitten ottavat kantaa, mikä olisi lapsen edun mukaista ja JOS päätyvät samaan kuin sinä, niin voivat PERUSTELLUSTI kirjoittaa päivähoitoon puoltavan lausunnon viikonloppuhoitoa varten.

Inhottavahan se on sanoa, mutta eiköhän sulla ole vastuu siinä vaiheessa jos lapsen jätät ja mies lähtee litomaan? Koska onhan sulla vaihtoehtokin olemassa.

Siis täh? Eikö lapsen isällä sitten ole mitään vastuuta? Kyllä mun mielestä vanhemmat on vastuussa ja varsinkin se vanhempi, joka on lapsen kanssa kotona!

Joo toki, mutta jos ap tietää etukäteen miten käy, miksei heivaa ukkoa pihalle?

No kieltämättä aika erikoiselta kuulostaa, ettei isä yhtään välitä lapsestaan ja saattaa jättää pienen vaikka heitteille.

Se vain on valitettavan tosi asia, että sellaisiakin isiä/miehiä löytyy!! Eikä se ole mitään nyt niiin harvinaista!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ja kenen on vastuu, jos jätän lapsen isälleen ja sillä esim. menee hermot ja lähtee ovesta ulos... Eli päväkodilla on oikeus vaatia ottamaan se riski, että lapselle sattuu jotakin tai se jää täällä täysin heitteille jäädessään isän kanssa?

Siis vastuuhan on vain ja ainoastaan sulla ja miehelläsi. Ei päiväkodilla. Tietenkään. Ei pk ole mikään paikka, jossa kelvottomien vanhempien lapset hoidetaan myös iltaisin ja viikonloppuisin. Ne paikat on lastenkoteja :snotty:

No tätä mä vähän odotinkin... Nyt minäkin olen sitten kelvoton vanhemmaksi, kun ajattelen lapsen parasta... Siinäpä onkin se viisaten kivi, jos saat annettua mulle nyt ohjeen, millä pystyy isän PAKOTTAMAAN välittämään lapsestaan.

Mitä jos selität tilanteen miehellesi? Laitat hänet selkä seinää vasten.
Onko sinulla vaihtoehtoa?
Joko mies ottaa vastuuta ja alkaa hoitamaan lasta sinun töissä olessasi tai sitten haet eron. Saattaa mies siitä säikähtää ja ryhdistäytyä jos näin ei käy niin onko hän sen arvoinen että jatkatte yhdessä?

Alkuperäinen kirjoittaja siid:
miks taas lyötte lyötyä!! Mä en sit ymmärrä teitä itse niin täydellisiä palsta äitejä, jotka että näe omaa napaa pidemmälle!!
Mä ymmärrän ap:tä, yksinkeraisesti kaikista miehistä ei ole hoitamaan lasta... eikän kaikista naisistakaan ole, ni saati sitten miehistä! Minäkään en jättäs lastani isälleen, jos en olis varma, et etes jotenkin pärjäisivät!

En mäkään jättäisi lastani sellaiselle isälle.

Mutta en myöskään olettaisi kunnan tarjoavan päivähoitoa lapsilleni 24/7 sillä perusteella, että niitten iskää ei kiinnosta niitä hoitaa.

Ja itse en edes eläisi sellaisen miehen kanssa, joka ei omista lapsistaan olisi kiinnostunut.

Kyllä minä tiedän monia lapsia jotka kulkee hoidossa äidin työaikojen mukaan.En ole koskaan kuullut että siitä olisi jotain sanomista tullut vai onkohan tämä sitten niin hoitopaikka kohtaista.

Mutta en myöskään olettaisi kunnan tarjoavan päivähoitoa lapsilleni 24/7 sillä perusteella, että niitten iskää ei kiinnosta niitä hoitaa.

Ja itse en edes eläisi sellaisen miehen kanssa, joka ei omista lapsistaan olisi kiinnostunut.

No näinpä, ja sitten ap ei mun käsittääkseni halunut selitellä asiaa pk johtalle sen enempää. Ei edes antanut mahdollisuutta ymmärtää.

mä ymmärrän, että päiväkodin johtaja tekee tilanne kartoitusta, mutta en ymmärrä ettei ammatti ihminen tajua, ettei lasta voi jättää isälle joka ei lapsesta huolehti!
Olisi helpompi sanoa, että isä on alkoholisti, sille ei voi jättää (ni jo hyysättäs), mut jos on normi tyyppi, joka ei vain tiedosta isän velvollisuuksiaan, ni jättäkää vaan sille!
En tiedä millasta ap:n ja miehen vauva/taaperoaika on ollut..
ap:n pitää varmasti itsekkin myöntää, että olisi voinut aikaisemmin jo isän "pakottaa" lapsen hoitoon, mutta jos toinen ei halua, niin silloin se ei HALUA!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä ymmärrän, että päiväkodin johtaja tekee tilanne kartoitusta, mutta en ymmärrä ettei ammatti ihminen tajua, ettei lasta voi jättää isälle joka ei lapsesta huolehti!
Olisi helpompi sanoa, että isä on alkoholisti, sille ei voi jättää (ni jo hyysättäs), mut jos on normi tyyppi, joka ei vain tiedosta isän velvollisuuksiaan, ni jättäkää vaan sille!

Ammatti-ihminen tajuaisi taatusti, jos asiasta olisi lastensuojelun lausunto.

Se, että äiti sanoo jotain eikä suostu asiaa sen tarkemmin edes selittämään (saatikka pysty millään lailla sitä todistamaan) ei nyt vaan taida riittää.

No näinpä, ja sitten ap ei mun käsittääkseni halunut selitellä asiaa pk johtalle sen enempää. Ei edes antanut mahdollisuutta ymmärtää.

just joo.. jäisit sit lasten kans kotia ja eläisit kotihoidontuella... sekö olis sun ratkaisu..
.. joo ukko pihalle, että saa tehä ite töitä! Onkohan tuo nyt ihan järkevä idea! Vaik ei osallistukkaan lapsen "perushoitoon", ni onhan hän silti lapsen ISÄ!! Ei kaikilla ole kattavaa lähipiiriä joka hoitaa lasta!

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

just joo.. jäisit sit lasten kans kotia ja eläisit kotihoidontuella... sekö olis sun ratkaisu..
.. joo ukko pihalle, että saa tehä ite töitä! Onkohan tuo nyt ihan järkevä idea! Vaik ei osallistukkaan lapsen "perushoitoon", ni onhan hän silti lapsen ISÄ!! Ei kaikilla ole kattavaa lähipiiriä joka hoitaa lasta!

Oliko toi mulle? No heivasin ukon pihalle, jos siis oikeesti tilanne olisi niin ettei aikuinen ihminen kykenisi kantamaan huolta lapsestaan, olettaen että ap:n mies ihan ns normaali eikä esim istu pyörätuolissa tai muuten vaan ole pää kainalossa.

Voi että :/ Millainen suhde teillä muuten on? Aika erikoista, jos isä ei silloin tällöin pysty viikonloppuisin huolehtimaan lapsestaan :( Jos ero ei tule kysymykseen, niin yritä hankkia jostain todistus siitä, ettei isä kykene hoitamaan lasta sinun ollessa töissä. Muuten sun kai täytyy olla ottamatta työtä vastaan.

Kyllä minä tiedän monia lapsia jotka kulkee hoidossa äidin työaikojen mukaan.En ole koskaan kuullut että siitä olisi jotain sanomista tullut vai onkohan tämä sitten niin hoitopaikka kohtaista.

Ns normaalissa päiväkodissa tuo onnistuu mainiosti, mutta vuoropäiväkodissa missä on myös ilta-,yö- ja viikonloppuhoito ei onnistu koska haluavat molempien vanhempien työvuorot.
Meillä ainakin on pulaa noista paikoista ja jos siellä on lapsia, kun toinen vanhemmista on vapaalla voi joku kipeästi paikan tarvitseva jäädä ilman sitä.
Vuoropäiväkodissa työvuorot tehdään tarpeen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

Mun ratkaisu olisi se, että ukko lentäisi pihalle.

Mies, joka ei millään lailla osallistu lapsensa hoitamiseen, ja joka voisi tuosta vaan häipyä ovesta ulos ja jättää oman pienen lapsensa yksikseen kotiin, ei ole sellainen mies jonka kanssa haluaisin arkeni jakaa.

Toinen vaihtoehto voisi olla se, että etsii päivätyötä ma-pe.

Voi että :/ Millainen suhde teillä muuten on? Aika erikoista, jos isä ei silloin tällöin pysty viikonloppuisin huolehtimaan lapsestaan :( Jos ero ei tule kysymykseen, niin yritä hankkia jostain todistus siitä, ettei isä kykene hoitamaan lasta sinun ollessa töissä. Muuten sun kai täytyy olla ottamatta työtä vastaan.

Missähän sellaisen voisi saada? Kuka haluaisi itsestään tuollaista todistettavan?

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

Missähän sellaisen voisi saada? Kuka haluaisi itsestään tuollaista todistettavan?

siis lastensuojelusta voisi saada kun on tutkittu perheen tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

Joo, aika hankalahan tuollainen on varmaan hankkia, tuskin isä suostuu tuollaiseen "tutkintaan" ap:n puheiden perusteella. Åboriginaalin kanssa samoilla linjoilla, etten tuollaisen miehen kanssa haluaisi elämääni jakaa, ellei ole jotain todettua sairautta tuohon käytökseen. Mutta sehän varmaan myös riittäisi pk:n johtajalle, jos olisi sairaus (esim. masennus).

Musta tuntuu, että joiltakuilta jää nyt se pointti tajuamatta tässä jutussa.
Kyse ei ole siitä, pitäisikö ap:n miehen osallistua lastenhoitoon tai pitäisikö ap:n jättää koko ääliö.
Kyse on siitä, että vuoropäiväkotiin ei oteta lapsia, joiden toinen vanhempi on kotona. Ei siinä sen kummempaa. Jos ap ei jätä miestään tai hanki lausuntoa sosiaaliviranomaisilta miehen kyvyttömyydestä (ja sitä tuskin annetaan jos mies on ns. tervejärkinen ja päihdeongelmaa ei ole) niin sitten ei tipu vuorohoitopaikkaa.
Tyypillistä minäminäminä-ajattelua taas. Miksi sääntöjä pitäisi muuttaa teidän kohdalla? Sä oot ap tehnyt päätöksen lisääntyä tommoisen äijänkuvatuksen kanssa, nyt elä seurauksien kanssa. Typerää lähteä solvaamaan päiväkodin johtajaa, joka tekee työnsä niin kuin hänen kuuluu.

Tässä pätkä Utajärven kunnan vuorohoitoa koskevasta päätöksestä:

Subjektiivinen oikeus vuorohoitoon, mikäli lapsen päivähoidon tarpeeseen on joku muu syy kuin vanhempien työssäkäynnin tai opiskelun mahdollistaminen ns. "virikehoito": Lapsilla on subjektiivinen oikeus päivähoitoon. Päivähoitotarpeen syynä ei tarvitse olla esim. vanhempien työssäkäynti. Subjektiivista oikeutta vuorohoitoon ei kuitenkaan ole, mikäli hoidontarve iltaisin, viikonloppuisin ja juhlapyhinä johtuu jostakin muusta syystä kuin vanhempien työssäkäynnistä tai opiskelusta. Virikehoitoa järjestetään maanantaista perjantaihin klo 8-16 välisenä aikana, pääsääntöisesti osapäiväisesti. Lapsella on oikeus olla myös kotona omien vanhempien kanssa.

------------------
Subjektiivista hoitoa vuorohoitoon ei siis ole. Ja yksi selitteisesti, jos toinen vanhempi on kotona, hän myös hoitaa lapsen.

Sori, vähän kesti, kun tämä kelvoton äiti kävi hoitamassa lapsensa nukkumaan...

Tämähän käy mielenkiintoiseksi... ;) Nyt on jo lastensuojelukin hälytetty apuun... :D

Kuten sanoin, en halua asiaa sen tarkemin selitellä täällä, kun kaikki ei ole niin mustavalkoista... Ja päiväkodille en sen takia, että ne eukot eivät osaa sitten ollenkaan pitää turpaansa kiinni, vaan asiat lähtee samalla sekunnilla ympäri kylää, kun olen oven laittanut perässäni kiinni.

Mutta asia ymmärretty, eipä ole sitten vaihtoehtoa, kun erota tai jäädä työttömäksi. Eipä, siinäkään mitään järkeä ole, mutta kun kerran rouvat vaatii, niin pakko se on tavallisen duunarin taivuttava... Eikä sitten tarvi mun mielestä ihmetellä miksi erotilastot tai työttömyys kasvaa, kun kerran kunnat siihen pakotta...

Sori, vähän kesti, kun tämä kelvoton äiti kävi hoitamassa lapsensa nukkumaan...

Tämähän käy mielenkiintoiseksi... ;) Nyt on jo lastensuojelukin hälytetty apuun... :D

Kuten sanoin, en halua asiaa sen tarkemin selitellä täällä, kun kaikki ei ole niin mustavalkoista... Ja päiväkodille en sen takia, että ne eukot eivät osaa sitten ollenkaan pitää turpaansa kiinni, vaan asiat lähtee samalla sekunnilla ympäri kylää, kun olen oven laittanut perässäni kiinni.

Mutta asia ymmärretty, eipä ole sitten vaihtoehtoa, kun erota tai jäädä työttömäksi. Eipä, siinäkään mitään järkeä ole, mutta kun kerran rouvat vaatii, niin pakko se on tavallisen duunarin taivuttava... Eikä sitten tarvi mun mielestä ihmetellä miksi erotilastot tai työttömyys kasvaa, kun kerran kunnat siihen pakotta...

Hohhoijakkaa...

Ei rouvat kuitenkaan? :whistle:

Yhteistyössä