No siis haloo! Jos sulle on jo alusta asti ollu selvä, että sinä teet kotityöt..niin sori vaan, et voi yhtäkkiä muuttaa kaavaa. Sen siitä saa, jos lähtee paapomaan ja se paapominen ei oikeesti kiinnosta!
Siis minä "neropatti" kyllä teen meillä pääasiassa kaikki työt. Teillä on hei tiskikone, meillä ei. Tiskaan astiatkin aina ohimennen, ei muuten mee paljo aikaa! Ei jätä noita asioita niin isioksi, et sit on hirvee homma. Kyllä meillä mies itse esim tiskaa omat kipponsa jos syö ym, mikä on kiva. Eli teilläkin varmaan menee astiat suoraan tiskikoneeseen, josse on tyhjä? Mitä jso pitäisit huolta, että se on tyhjä? Eihän siinä mee ku pari minsaa ku sen tyhjentää, tosi helppoa.
Ei se arkisiivous meinaa sitä ettei sulla nyt illalla ois vapaa-aikaa. Teillä mies tuo leivän taloon, niin mielestäni hällä on oikeus olla tkeemättä kotitöitä. Sinä oot kotona, piste. Niin se vaan menee. Saat periaatteessa palkkaa siitä, että hoidat lapsia ja teet kotityöt. Jos et saa mielestäsi tarpeeksi, niin tehkää ihan sellanen soppari et saat tietyn määrän rahaa tilillesi..jos onnistuu. Kyllä mulla on miehen kaveri vaimonsa kans theny niin, että ku huomasivat et tulee halvemmaks ku nainen on kotona..niin tekivät niin et nainen saa siitä "palkan" mieheltä ja hälle kuuluu siis kotityöt ja pääosin ruoanlaitto ja lapset. Tietysti lapsien kasvatukseen osallistuu myös isä. ja ei se tarkoita sitä, et nyt ku sulle kuuluu tuo niin teet aina ton. Mut siis pääosin.
Ja mun mielestä teiläl nyt on kuitenki soppari, et sulle vähä ku pääosin kotityöt kuuluis. Vkl on mielestäni asia erikseen, silloin voitte vähän sopia ja joustaa. Mut ku teillä on tiskione, niin ei teillä arkena oikeesti oo niin kauheesti siivottavaa. Saatte tiskit koneeseen ihan helposti. Pidät sen vaan sellasena, et ne likatiskit menee sinne suoraan ja mahtuvat sinne, niin niitä ei jää pöydälle roikkuu. Ja täyden tiskikoneen voi pistää heti päälle, menee max 30s. Ja tiedän nää tasan tarkkaan, kun on meillä lapsuuden kodissa aina ollu tiskikone.
Kyläl oikeesti on työssä jaksamiselle tärkeetä, ettei kotona oota aina hirvee pommi. Ja saa lasten kans viettää laatuaikaa ym. Ei oikeesti vie sulla kyllä illasta yhtään aikaa kotityöt käytännössä, jos teet ne jo päivällä. Ja nuohan on ihan pikkujuttuja kuitenki.